Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Centy88 skrev (8 timer siden):

Har Ikke lyst til å ta vaksine, men må vist. Fordi vil man reise så er man nødt. Ellers hadde jeg aldri gjort det.

Hvor får jeg ta Pfizer vaksine i Oslo nå kjapt å greit. Er det drop in 

Kan bare glemme pfizern i Oslo på en stund, de er forbeholdt 16-17åringer.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fikk min andre dose i dag som ble Moderna, 66 dager etter første dose som var Pfizer. Hadde en ganske så hyggelig erfaring med Pfizer i første runde, så hadde håpet på den igjen men. Det er nå straks 10t siden jeg fikk den og jeg merker at smertene i armen kom raskere enn med Pfizer. Er ellers litt småuggen, men ikkenoe store greier. 

Etter å ha lest div forum er jeg særdeles spent på de neste 10-12 timene hvor folk melder om ekstreme frysninger, feber, hjernetåke osv.  Så her er det bare å stålsette seg og håpe på det beste skjønner jeg. 😑

Lenke til kommentar
On 8/30/2021 at 4:43 AM, AnthonyEdwardS said:

Hadde vondt i kneet når jeg fikk Pfizer dose 2 (og 2-3 uker før dette), men neste morgen våknet jeg opp og helt uventet var kneet helt fint igjen. Blir ikke mer _bi_virkning enn dette og kan vel ikke bli mer uventet heller.

Har hørt flere beskrive vaksinen som "betennelsesdempende" på en eller annen finurlig måte.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, ArraKiss said:

Fikk min andre dose i dag som ble Moderna, 66 dager etter første dose som var Pfizer. Hadde en ganske så hyggelig erfaring med Pfizer i første runde, så hadde håpet på den igjen men. Det er nå straks 10t siden jeg fikk den og jeg merker at smertene i armen kom raskere enn med Pfizer. Er ellers litt småuggen, men ikkenoe store greier. 

Etter å ha lest div forum er jeg særdeles spent på de neste 10-12 timene hvor folk melder om ekstreme frysninger, feber, hjernetåke osv.  Så her er det bare å stålsette seg og håpe på det beste skjønner jeg. 😑

Mange får beskjed om å ta en fungerende paracethdose før man legger seg samme dagen som moderna er satt. Så slipper man våkne på nattan av kaldsvetting og feber.

Jeg har gitt rådet til flere bekjente som dropper det og neste dag angrer med "men jeg var jo ikke dårlig når jeg la meg?". Vel, poenget er å slippe dårlig søvn den natten.

At paraceth kan hjelpe på søvnen når man har litt småguff her og der er kjent.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Mange får beskjed om å ta en fungerende paracethdose før man legger seg samme dagen som moderna er satt. Så slipper man våkne på nattan av kaldsvetting og feber.
 

Da blir det paracet til kvelds på denne karen!   Takk for tipset, skal prøve å huske å komme med rapport om hvordan det går :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (19 timer siden):

Kan bare glemme pfizern i Oslo på en stund, de er forbeholdt 16-17åringer.

Når Oslo begynner med drop-in for 16-17 neste uke, så kan han vel passe på da? (første-dose skal alltid kunne tilbys uansett alder på besøkende)

Da har de jo klargjort Pfizer beholdningen, eller mener du de kjører "combo" med Moderna samtidig, i tilfelle andre en 16-17 åringer kommer innom? Kan godt hende de gjør det, men bare reflekterte litt om det.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (38 minutter siden):

Når Oslo begynner med drop-in for 16-17 neste uke, så kan han vel passe på da? (første-dose skal alltid kunne tilbys uansett alder på besøkende)

Da har de jo klargjort Pfizer beholdningen, eller mener du de kjører "combo" med Moderna samtidig, i tilfelle andre en 16-17 åringer kommer innom? Kan godt hende de gjør det, men bare reflekterte litt om det.

Veldig usikker rundt dette da det endrer seg nesten fra dag til dag virker det som.

Noen får alternativer på hvilken de ønsker når man bestiller time, andre får ikke det så virker veldig vilkårlig alt sammen.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Mange får beskjed om å ta en fungerende paracethdose før man legger seg samme dagen som moderna er satt. Så slipper man våkne på nattan av kaldsvetting og feber.

Jeg har gitt rådet til flere bekjente som dropper det og neste dag angrer med "men jeg var jo ikke dårlig når jeg la meg?". Vel, poenget er å slippe dårlig søvn den natten.

At paraceth kan hjelpe på søvnen når man har litt småguff her og der er kjent.

Man skal jo la vaksinen jobbe så drive fjerne alle symptomer spesielt med medisiner er jo ikke særlig lurt.

Selvsagt har man så hodepine eller muskelverk at man så vidt klarer se rett fram så skjønner jeg det.

Lenke til kommentar

Råd gitt av av flere fastleger for å få god søvn samme natt.

WHO sier at man ikke skal ta det før vaksinen. Ellers dette.

Quote

 

Paracetamol use post COVID-19 vaccination

Health authorities around the world recommend the use of paracetamol to treat fever and mild pain symptoms following vaccination. Read more from the NHS and CDC.

General paracetamol advice

Patients should always read and follow the label and should never take more than one paracetamol-containing product at one time. Patients should always use the lowest dose and shortest duration of paracetamol needed to effectively relieve their symptoms, and should contact a doctor or pharmacist if in any doubt.

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En kjapp oppdatering på morgenkvisten; La meg rundt 23.30 med 1,5 paracet i nebbet og sovnet relativt raskt. Våknet et par timer senere og følte meg litt små-rar/forvirra typ og hadde helt ekstremt vondt i armen sammenlignet med første dose. Sov urolig resten av natten, men ingenting ble verre. Våknet 07:30, litt svimmel, lett hodepine og nokså trøtt. Armen er fortsatt ganske så smertefull. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Føles ut som et tog har slått meg ned på dag 2 etter moderna som ble satt i går..

Venstre armen føles ut som den skal falle av, helt motsatt reaksjon fra første dose med Pfizer..

Går vel over etterhvert men klarer ikke dra rattet med venstre armen engang.. 🙃Bare å drite i å kjøre bil 😂

Dose 2 var 0.5 et eller annet enn det Pfizer var 0.3 noe.. Denne har en mye kraftigere effekt 🤔

Er sjeldent jeg er sliten så dette er en rar følelse og føle meg syk🙃

Forhåpentligvis går det over fort :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (2 timer siden):

Var også øm i armen etter dose to, men det tror jeg har med at legen som satte denne stabba nåla inn før han slapp sprøyta for å strekke seg etter teip, så den hang fritt etter nåla i et par sekunder. Sprengte en del mer enn første dose som en forsiktig dame satte sirlig og pent.

Det var sløve greier. Vaksinen skal i muskelen, og ikke i blodet. Om det siver ut i blodet kan det være uheldig. Mener ikke å skremme deg. Det går nok helt fint, men jeg hadde blitt irritert av slikt sløvt arbeid som er enkelt å unngå.

Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (17 minutter siden):

Hodet mitt er helt koko. Tok Moderna i går kveld, og de første symptomene smøg seg sakte inn like før lunsj.
En manuell jobb kunne fremdeles gått i dag, men noe redusert. Å ha kontorjobb nå er tilnærmet umulig.
Heldigvis er jeg ikke direkte dårlig som kvalm etc. da. Håper det ikke kommer heller.

Hva er koko? Hvilke symptomer smøg seg på? Tenker det er verdifullt for andre å høre hva du faktisk opplever :) 
 

Lenke til kommentar
ArraKiss skrev (4 minutter siden):

Hva er koko? Hvilke symptomer smøg seg på? Tenker det er verdifullt for andre å høre hva du faktisk opplever :) 
 

Føles som om jeg har drukket tre-fire øl, alle avgjørelser/bevegelser jeg bestemmer meg for er som sirup, og å skrive ting tar minst 2x lengre tid. Heldigvis ikke særlig ubehagelige symptomer, men jeg er jo ganske ubrukelig nå da. Og ellers har jeg ikke vært sengeliggende syk på sikkert 13 år, så jeg håper det blir slik det er nå.
Også fryser jeg. Jeg fryser aldri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...