Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

KongRudi skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror du det ble oppstyr om ett potensiellt inbrudd i varehuset som er under overvåkning av private-etterforskere og politi, selv om sistnevnte sa at de ikke trengte å gjøre det?

Kan det være at stemmesedlene i oppbevart i det samme varehuset - er bevismateriell i en slik rettsak? 😕

Det handler ikke om hva jeg tror. Det handler om hvorvidt påstandene kan bevises i retten. Ellers er det bare snakk. Min mening om det er ikke viktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, jallajall said:

Tja er ikke det taktikken til samtlige, da?
Han er hertfall ikke like mye ute å kjører som MSNBCs Rachel Maddow ;)

A Court Ruled Rachel Maddow's Viewers Know She Offers Exaggeration and Opinion, Not Facts

Fortell meg gjerne hva Rachel Maddow har med løgnene som du, og dine likesinnede, forsøker å fronte her i tråden :)  Fortell meg gjerne også når Rachel Maddow ble avvist i massevis av domstoler,  inkl. HØYESTERETT? 🤣 Eller kan du bare holde kjeft? ;)

Endret av graavik
Lenke til kommentar
1 minute ago, graavik said:

Fortell meg gjerne hva Rachel Maddow har med løgnene som du, og dine likesinnede, forsøker å fronte her i tråden :)  Fortell meg gjerne også når Rachel Maddow ble avvist i massevis av domstoler,  inkl. HØYESTERETT? 🤣 Eller bare holdt kjeft? ;)

Det handler ikke om det du omtaler som "likesinnede her i tråden", men hvordan samtlige (?) aktualitetsprogrammer i USA vil forsvare seg i retten.

Lenke til kommentar
Just now, jallajall said:

Det handler ikke om det du omtaler som "likesinnede her i tråden", men hvordan samtlige (?) aktualitetsprogrammer i USA vil forsvare seg i retten.

"Aktualitetsprogrammer" er altså dine sannhetsvitner? :D  HØYESTERETT og samtlige domstoler har avvist løgnene dine "jallajall". Men du velger å fortsette?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, jallajall said:

Ehh. Forsette med hva da?
Kan du være litt mer konkret på hva hva du anklager meg for nå?  :roll:

Med løgnene, eller insinueringene dine om det såkalte "valgfusket". Om du tar avstand fra slike løgner så beklager jeg selvsagt. Tar du avstand fra slike løgner om "valgfusk"? :)

 

Lenke til kommentar
Just now, graavik said:

Ahh, du skal kverulere?

Kverulering?
Stråmannsargumentasjon er når man ilegger motparten en mening de ikke har for å sable den ned.

Kan du vise meg en eneste post hvor jeg har "løyet" eller "insinuert" noe om valgfusk? Jeg anmoder deg også om å rapporte de postene til moderator, bruk gjerne "sprer løgner" som begrunnelse eller noe.
 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, jallajall said:

Kverulering?
Stråmannsargumentasjon er når man ilegger motparten en mening de ikke har for å sable den ned.

Kan du vise meg en eneste post hvor jeg har "løyet" eller "insinuert" noe om valgfusk? Jeg anmoder deg også om å rapporte de postene til moderator, bruk gjerne "sprer løgner" som begrunnelse eller noe.
 

Du spør meg om hva jeg anklager deg for? Jeg anklager deg for å fronte ren løgn om det såkalte valgfusket. Når jeg så spør deg om du støtter løgnene om "valgfusket" velger du å kverulere fremfor å svare. Men det var egentlig akkurat svaret jeg var ute etter ;) Takk! :)

Endret av graavik
Lenke til kommentar
2 minutes ago, graavik said:

Du spør meg om hva jeg anklager deg for? Jeg anklager deg for å fronte ren løgn om det såkalte valgfusket.

Ok, og vil ikke vise til noen av disse påstandene, hvor jeg lyver, eller hvor jeg fronter det altså?
Du beskylder meg noe noe uten å backe det opp med noe som helst annet enn sirkelargumentasjon?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, jallajall said:

Ok, og vil ikke vise til noen av disse påstandene, hvor jeg lyver, eller hvor jeg fronter det altså?
Du beskylder meg noe noe uten å backe det opp med noe som helst annet enn sirkelargumentasjon?

Ok, la oss si at jeg bare har tatt helt og fullstendig feil av din type. I så fall beklager jeg så inderlig :) . Men for å få en videre fornuftig diskusjon om emnet vi snakker om, så spør jeg deg: Tar du avstand fra løgnene fra trumpistene om det såkalte valgfusket? Er det for ille å spørre om?

Lenke til kommentar
Just now, graavik said:

Ok, la oss si at jeg bare har tatt helt og fullstendig feil av din type. I så fall beklager jeg så inderlig :) . Men for å få en videre fornuftig diskusjon om emnet vi snakker om, så spør jeg deg: Tar du avstand fra løgnene fra trumpistene om det såkalte valgfusket? Er det for ille å spørre om?

Jeg synes du først skal begrunne hvorfor du beskylder meg for både det ene og det andre samt vise konkret hvor jeg lyver om ting før du skal forvente å få svar på noe annet. Du må gjerne mene ditt eller datt om Trump eller Biden, men når du begynner å beskylde medlemmer på forumet for ting, så bør man som et minimum backe det opp med noe konkret og annet enn kun stråmannretorikk og sirkelargumentasjon.

Lenke til kommentar
Just now, jallajall said:

Jeg synes du først skal begrunne hvorfor du beskylder meg for både det ene og det andre samt vise konkret hvor jeg lyver om ting før du skal forvente å få svar på noe annet. Du må gjerne mene ditt eller datt om Trump eller Biden, men når du begynner å beskylde medlemmer på forumet for ting, så bør man som et minimum backe det opp med noe konkret og annet enn kun stråmannretorikk og sirkelargumentasjon.

Som jeg sa, jeg beklager inderlig om jeg tok feil av deg (eller dine likesinnede).  Jeg spør deg bare derfor, for å kunne fortsette en fornuftig "diskusjon": Tar du avstand fra løgnene fra trumpistene om det såkalte valgfusket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, graavik said:

Som jeg sa, jeg beklager inderlig om jeg tok feil av deg (eller dine likesinnede).  Jeg spør deg bare derfor, for å kunne fortsette en fornuftig "diskusjon": Tar du avstand fra løgnene fra trumpistene om det såkalte valgfusket?

Beklager at du tok feil om meg? Du klarer ikke en gang å si konkret hva jeg lyver om, hva jeg har sagt som er løgn. Det er helt sikkert andre her som mener jeg både lyver og tar feil om det ene og det andre, og det er helt greit, for den store forskjellen er at de hvertfall klarer å artikulere hva og hvorfor de mener jeg lyver eller tar feil - de gir en begrunnelse.
Åkke som, de siste postene håper jeg uansett blir ryddet og fjernet av en moderator da det er så langt off-topic og ikke hører hjemme her

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
4 minutes ago, jallajall said:

Beklager at du tok feil om meg? Du klarer ikke en gang å si konkret hva jeg lyver om, hva jeg har sagt som er løgn. Det er helt sikkert andre her som mener jeg både lyver og tar feil om det ene og det andre, og det er helt greit, for den store forskjellen er at de hvertfall klarer å artikulere hva og hvorfor de mener jeg lyver eller tar feil - de gir en begrunnelse.
Åkke som, de siste postene håper jeg uansett blir ryddet og fjernet av en moderator da det er så langt off-topic og ikke hører hjemme her

Jeg har beklaget. Og beklager herved nå om jeg beskyldte deg for å lyve. Kan du nå bare svare på på: Tar du avstand fra løgnene fra trumpistene om det såkalte valgfusket? Burde være et lett svar? :) 

Lenke til kommentar

Tror vi lar den ligge jeg, graavik.. Foreslår at du heller prøver å opparbeide deg litt mer 'goodwill' gjennom ærlig og redelig debattering før du skal forvente å få svar på noe som helst fra meg. Synes også du litt for ofte er opptatt av fokus på meddebattanter fremfor sak (eks her, her, her, her, her, her, her, her), du må sikkert gjerne fortsette med det dersom du får noe ut av  det, men personlig sliter jeg med å se hvordan det bidrar til debatten.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, graavik said:

Jeg har beklaget. Og beklager herved nå om jeg beskyldte deg for å lyve. Kan du nå bare svare på på: Tar du avstand fra løgnene fra trumpistene om det såkalte valgfusket? Burde være et lett svar? :) 

Valgjuks har forekommet.

Stemmene er blitt talt flere ganger - når disse stemmene ikke skulle bli talt mere enn en gang.

- spørmålet er på hvilken skala valgjukset har forekommet - og om det er menneskelig feil eller maskinell feil som har duplisert stemmene som er oppdaget til nå. Og hva som kan gjøres for å unngå dette i fremtiden.

Mener du virkelig at det burde være lov å telle samme stemmen flere ganger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...