Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Red Frostraven said:

Det er en bok, ikke en skolebok.

Her er hele boken.

Når begynner du å synes at den er problematisk, om du ser hele boken..?

Regner med at dette er videolinken - Svart bilde på embedded videoer, men jeg klarer meg..

- Det var ikke hele boken...

Det hoppes over flere sider hver gang det kommer opp 'pause to discuss'.  <== (Skolebok..)

Se hvor mye tykkere venstresiden blir hver gang det skjer, og det kommer også opp bla-lyd.

Også siden, jeg refererte til hvor de forklarer 'whiteness' - som også er det boken handler om, ifølge coveret..

Som forøvrig også er på det skjermbildet jeg tok fra Tim Pool-videon - jeg spurte om hva du syntes om..

Og når du ser på slutten av video'en (hvor det forøvrig også er flere sider igjen) - så sier hun også:

- I hope you have a chance to discuss with your teachers, some of the idea's in this book' ... <== (Skolebok..)

Ifølge hun på Tim Pool, var denne boken kjøpt inn til tredjeklassinger i Texas og Pennsylvania, altså ni-åringer.

Din egen link er en dame som sier diskutere med læreren, ikke foreldre.. og du nekter på at det er en skolebok.

For å svare på spørsmålet ditt, så er hele makkverket problematisk - omskriving av historien..

 

 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (1 time siden):

Regner med at dette er videolinken - Svart bilde på embedded videoer, men jeg klarer meg..

- Det var ikke hele boken...

Det hoppes over flere sider hver gang det kommer opp 'pause to discuss'.  <== (Skolebok..)

Se hvor mye tykkere venstresiden blir hver gang det skjer, og det kommer også opp bla-lyd.

Også siden, jeg refererte til hvor de forklarer 'whiteness' - som også er det boken handler om, ifølge coveret..

Som forøvrig også er på det skjermbildet jeg tok fra Tim Pool-videon - jeg spurte om hva du syntes om..

Og når du ser på slutten av video'en (hvor det forøvrig også er flere sider igjen) - så sier hun også:

- I hope you have a chance to discuss with your teachers, some of the idea's in this book' ... <== (Skolebok..)

Ifølge hun på Tim Pool, var denne boken kjøpt inn til tredjeklassinger i Texas og Pennsylvania, altså ni-åringer.

Din egen link er en dame som sier diskutere med læreren, ikke foreldre.. og du nekter på at det er en skolebok.

For å svare på spørsmålet ditt, så er hele makkverket problematisk - omskriving av historien..

 

 

Boken diskuteres i denne skoledistrikten med foreldrene og foreldrene kan si nei tiil boken.  Jeg skjønner at disse begrepene truer noe folk som ikke helt forstår CRT.    Folk, særlig amerikanere har det vanskelig å innrømme at alle ikke har det samme utgangspunktet eller muligheter.  Det truer The American Dream

The Lower Merion School District says parents were notified, could preview the book and choose to opt.

https://philadelphia.cbslocal.com/2020/10/01/a-book-about-whiteness-teaching-lower-merion-students-about-systemic-racism/

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, KongRudi said:

Vi får sjekke med faktisk.no, om journalister får sparken når de lyver...

https://www.faktisk.no/artikler/zpqd4/nordmenn-fortsetter-a-spre-feilinformasjon-om-valgfusk

Hvis du ser på konklusjonen:

Oppdatert konklusjon: Ifølge The Washington Post har Hopkins innrømmet overfor etterforskere i USPS at påstandene om manipulering av poststemmer ikke var sanne. Hopkins avviser dette i en video.

Så kan vi klikke linken i faktisk.no artikkelen til washington post...

Skrevet av 

https://www.washingtonpost.com/people/jacob-bogage/

https://www.washingtonpost.com/people/shawn-boburg/

Faktisk.no viser ikke link til video'en til Hopkins av en eller annen grunn... Bare en skjermdump..

Sannsynligvis er dette fjernet av bigtech - eller om faktisk.no bare vil fortelle en side av historien. 😕

Men her sier uansett faktisk.no - at hele artikkelen til Washington Post er løgn (ihvertfall overskriften, får ikke lest saken pga. paywall).

Fordi de har video av Hopkins selv som avviser dette - og begge journalistene er fremdeles ansatt.

Samme med hun som hevdet at seminaret Chris Rufo måtte gå på ikke eksisterte, fremdeles ansatt - selv om dette ble motbevist... 

 

Er det bare meg, eller gir poster som dette absolutt ingen mening? Hvor skal man starte liksom??

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (14 timer siden):

Regner med at dette er videolinken - Svart bilde på embedded videoer, men jeg klarer meg..

- Det var ikke hele boken...

Det hoppes over flere sider hver gang det kommer opp 'pause to discuss'.  <== (Skolebok..)

Se hvor mye tykkere venstresiden blir hver gang det skjer, og det kommer også opp bla-lyd.

Også siden, jeg refererte til hvor de forklarer 'whiteness' - som også er det boken handler om, ifølge coveret..

Som forøvrig også er på det skjermbildet jeg tok fra Tim Pool-videon - jeg spurte om hva du syntes om..

Og når du ser på slutten av video'en (hvor det forøvrig også er flere sider igjen) - så sier hun også:

- I hope you have a chance to discuss with your teachers, some of the idea's in this book' ... <== (Skolebok..)

Ifølge hun på Tim Pool, var denne boken kjøpt inn til tredjeklassinger i Texas og Pennsylvania, altså ni-åringer.

Din egen link er en dame som sier diskutere med læreren, ikke foreldre.. og du nekter på at det er en skolebok.

For å svare på spørsmålet ditt, så er hele makkverket problematisk - omskriving av historien..

Så, igjen har du ikke egne meninger om innholdet, men tror hva troll på internettet fortalte deg at du skulle mene.

Boken handler om traumer mange barn går gjennom på grunn av foreldrenes vilje til å ignorere andre mennesker sine problemer når de ikke rammer dem selv, basert på forfatterens opplevelser og tanker.

Denne viljen til å akseptere urett, inderlig vel, når den ikke rammer deg selv, og det at barn farges av foreldrenes negative holdninger som åpenbart er uempatiske og urettferdige er kjernen av boken.

...whiteness-kontrakten er, i kontekst, hva forfatteren opplever at rasistene vil at du skal være med på.

...jeg forstår at konservative sliter med å forstå meningen til mye i boken, men stol på meg, gjennomsnittlige niåringer forstår at dette ikke er noe man får eller er gjennom å være hvit eller er skyligigjennom å være hvit, men noe man gjør mot seg selv og andre om man støtter white supremacy / rasismen sin og inngår deres kontakt for å opprettholde rasisme USA...

Kontekst.

Og det er en bok for barn, ikke spesielt vanskelig å forstå, selv om jeg ser at folk som Tim Pool sliter med den, eller later som for å lure folk som enten selv ikke forstår boken eller ikke gidder å sette seg inn i boken fra et nøytralt utgangspunkt.

Bokens lettforståelige innhold er grunnen til at den bruks i noen skoler; det gjør den til en del av leselisten, sammen med andre bøker de leser i løpet av året som ikke er skolebøker.

...

Erstatt 'whiteness' med 'islamsk tro', og 'white supremacy' med 'religiøs forfølgelse og diskriminering av ikke-muslimer', i plasser handlingen til Tyrkia, og les boken med den erstatningen, og plutselig så vil selv den mest konservative kristne FrP-stemmer forstå hva boken faktisk sier, selv om de er like blinde for virkeligheten som nettopp de konservative religiøse muslimene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

2 hours ago, Red Frostraven said:

Så, igjen har du ikke egne meninger om innholdet, men tror hva troll på internettet fortalte deg at du skulle mene.

Boken handler om traumer mange barn går gjennom på grunn av foreldrenes vilje til å ignorere andre mennesker sine problemer når de ikke rammer dem selv, basert på forfatterens opplevelser og tanker.

Denne viljen til å akseptere urett, inderlig vel, når den ikke rammer deg selv, og det at barn farges av foreldrenes negative holdninger som åpenbart er uempatiske og urettferdige er kjernen av boken.

...whiteness-kontrakten er, i kontekst, hva forfatteren opplever at rasistene vil at du skal være med på.

...jeg forstår at konservative sliter med å forstå meningen til mye i boken, men stol på meg, gjennomsnittlige niåringer forstår at dette ikke er noe man får eller er gjennom å være hvit eller er skyligigjennom å være hvit, men noe man gjør mot seg selv og andre om man støtter white supremacy / rasismen sin og inngår deres kontakt for å opprettholde rasisme USA...

Kontekst.

Og det er en bok for barn, ikke spesielt vanskelig å forstå, selv om jeg ser at folk som Tim Pool sliter med den, eller later som for å lure folk som enten selv ikke forstår boken eller ikke gidder å sette seg inn i boken fra et nøytralt utgangspunkt.

Bokens lettforståelige innhold er grunnen til at den bruks i noen skoler; det gjør den til en del av leselisten, sammen med andre bøker de leser i løpet av året som ikke er skolebøker.

...

Nei, har masse meninger om innholdet i boken.

Problemstillingen i boken er ikke akkuratt ny;

- du finner stort sett samme problemstilling i en tysk biografi kallt 'Min kamp', oversett navnet til tysk, og kanskje du klarer å gjette hvem jeg snakker om. Han var også overbevist om, en konspirasjon blant jødene, bank-eierer og lignende - i denne nye boken er  disse samme konspiratørene 'hvite folk'.

Hitler kunne altså ikke identifisere folkene som styrte samfunnet, og skyldet på jødene fordi det var mest av de i disse plassene som han kunne identifiser.

I 'Not my idea' - gjør den lille piken det samme - hun kan ikke identifisere folkene hun mener behandler disse andre stakkars folkene urettferdig - og skylder på hvite folk holder nede fargede folk - fordi det er de ekstremistene i samfunnet skylder på.

Løsningen i boken, er en blanding av Marxisme og og Nazisme, de snakker ikke om å utrydde rasene eller skille rasene enda som leverom, av det jeg har sett av boken, - men de snakker om å omdistributere eiendelene til jødene/hvite folk,  som er mest kjent har skjedd i Tyskland og Sovjet, fordi som du ser på kontrakten som skal bli signert, at det er pga. stjålet land, etc.

Hvite folk fortjener ikke disse - akkuratt som Hitler mente jødene ikke fortjente deres eiendeler, og Marx mente arbeiderklassen  (PoC i 'Not my idea') - ble utnyttet av overklassen (White people i 'Not my idea') - og dersom du omdistributerer eiendom og makt fra overklassen - så får du komunisme - altså ett utopia, hvor det ikke er skilnad på klasser, og raser.

Som er stort sett det 'Not my idea' handler om..

Grunnen til at elevene må lese de flere av sidene selv, inkludert den hvor de må signere kontrakten, som forklarer at 'whiteness is a bad deal, pga 'stolen land, stolen riches, special favours, for the purpose of $ - og signere bort all fremtidige eiendeler o.l. tipper jeg har mere med at anti-rasisme lover, som kom etter segregering ble avsluttet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Red Frostraven said:

Erstatt 'whiteness' med 'islamsk tro', og 'white supremacy' med 'religiøs forfølgelse og diskriminering av ikke-muslimer', i plasser handlingen til Tyrkia, og les boken med den erstatningen, og plutselig så vil selv den mest konservative kristne FrP-stemmer forstå hva boken faktisk sier, selv om de er like blinde for virkeligheten som nettopp de konservative religiøse muslimene.

This.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, jjkoggan said:

Boken diskuteres i denne skoledistrikten med foreldrene og foreldrene kan si nei tiil boken.  Jeg skjønner at disse begrepene truer noe folk som ikke helt forstår CRT.    Folk, særlig amerikanere har det vanskelig å innrømme at alle ikke har det samme utgangspunktet eller muligheter.  Det truer The American Dream

The Lower Merion School District says parents were notified, could preview the book and choose to opt.

https://philadelphia.cbslocal.com/2020/10/01/a-book-about-whiteness-teaching-lower-merion-students-about-systemic-racism/

 

Ser for meg klasserommet..

Frøken, hvorfor er jjkoggan ute i lekegården?

- Han er fritatt..

- Hvorfor det?

- Fordi foreldrene hans mente at boken ikke passer for han...

- Hvorfor det?

Før eller siden ender læreren opp med å forklare at jjkoggan er rasist, eller forledrene.. 

Og den amerikanske drømmen, er vell noe så å si alle ønsker for barna sine.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, KongRudi said:

Ser for meg klasserommet..

Frøken, hvorfor er jjkoggan ute i lekegården?

- Han er fritatt..

- Hvorfor det?

- Fordi foreldrene hans mente at boken ikke passer for han...

- Hvorfor det?

Før eller siden ender læreren opp med å forklare at jjkoggan er rasist, eller forledrene.. 

Og den amerikanske drømmen, er vell noe så å si alle ønsker for barna sine.

Om du skal forsøke deg på hersketeknikker burde du i det minste gjøre det på en bra måte. Men selv det er nok for mye forlangt fra en som deg. :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (14 minutter siden):

Ser for meg klasserommet..

Frøken, hvorfor er jjkoggan ute i lekegården?

- Han er fritatt..

- Hvorfor det?

- Fordi foreldrene hans mente at boken ikke passer for han...

- Hvorfor det?

Før eller siden ender læreren opp med å forklare at jjkoggan er rasist, eller forledrene.. 

Og den amerikanske drømmen, er vell noe så å si alle ønsker for barna sine.

 

 

 

Læreren blir ikke lærer ganske lenge med slik oppførsel i din fantasi   Du tok feil forresten at foreldrene ikke visste noe om boken

Tro på de American Dream forutsetter at alle har like muligheter.  Når du viser noe hvite at det ikke er sannt så føler mange truet og flere reagerer som deg. (De er late, det er kultur, dere er Nazister/Marxister,  og hersketeknikker som du nettopp gjorde)

Slike Nazi/Marxist referanser viser hvor tåpelig og desperate slike folk kan være 

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
36 minutes ago, graavik said:

Om du skal forsøke deg på hersketeknikker burde du i det minste gjøre det på en bra måte. Men selv det er nok for mye forlangt fra en som deg. :D

Ingen som spurte om hvorfor enkelte barn ikke måtte være i kristendoms-timen på din skole? 

 

26 minutes ago, jjkoggan said:

Læreren blir ikke lærer ganske lenge med slik oppførsel i din fantasi   Du tok feil forresten at foreldrene ikke visste noe om boken

Tro på de American Dream forutsetter at alle har like muligheter.  Når du viser noe hvite at det ikke er sannt så føler mange truet og flere reagerer som deg.

 

Det er hovedgrunnen til at voksne folk går på slike kurs når arbeidsgiveren tvinger dem på de - de er redd for å bli stemplet som rasister dersom de ikke går. 😕

Den amerikanske drømmen forutsetter ikke at alle har like muligheter, det er en uoppnåelig drøm.

Den amerikanske drømmen handler mere om at du som ett individ skal ha frihet, fremgang og suksess, og muligheter til å gjøre det bedre og bedre i livet, og prøve å nå målene du setter for deg selv.

  

26 minutes ago, jjkoggan said:

Du tok feil forresten at foreldrene ikke visste noe om boken

... Hvor sa jeg det? Har ingen anelse om foreldre har blitt informert like godt som på den ene skolen du referer til, i avis-artikkelen. Jeg tipper dette blir informert om forskjellig fra plass til plass.

Tenker du på når Red Frost sa det ikke var en skolebok? Og jeg påpekte at i video'en hans snakket om å diskutere dette med læreren, ikke foreldrene.

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (2 timer siden):

 

Nei, har masse meninger om innholdet i boken.

Problemstillingen i boken er ikke akkuratt ny;

- du finner stort sett samme problemstilling i en tysk biografi kallt 'Min kamp', oversett navnet til tysk, og kanskje du klarer å gjette hvem jeg snakker om. Han var også overbevist om, en konspirasjon blant jødene, bank-eierer og lignende - i denne nye boken er  disse samme konspiratørene 'hvite folk'.

Hitler kunne altså ikke identifisere folkene som styrte samfunnet, og skyldet på jødene fordi det var mest av de i disse plassene som han kunne identifiser.

I 'Not my idea' - gjør den lille piken det samme - hun kan ikke identifisere folkene hun mener behandler disse andre stakkars folkene urettferdig - og skylder på hvite folk holder nede fargede folk - fordi det er de ekstremistene i samfunnet skylder på.

Løsningen i boken, er en blanding av Marxisme og og Nazisme, de snakker ikke om å utrydde rasene eller skille rasene enda som leverom, av det jeg har sett av boken, - men de snakker om å omdistributere eiendelene til jødene/hvite folk,  som er mest kjent har skjedd i Tyskland og Sovjet, fordi som du ser på kontrakten som skal bli signert, at det er pga. stjålet land, etc.

Hvite folk fortjener ikke disse - akkuratt som Hitler mente jødene ikke fortjente deres eiendeler, og Marx mente arbeiderklassen  (PoC i 'Not my idea') - ble utnyttet av overklassen (White people i 'Not my idea') - og dersom du omdistributerer eiendom og makt fra overklassen - så får du komunisme - altså ett utopia, hvor det ikke er skilnad på klasser, og raser.

Som er stort sett det 'Not my idea' handler om..

Grunnen til at elevene må lese de flere av sidene selv, inkludert den hvor de må signere kontrakten, som forklarer at 'whiteness is a bad deal, pga 'stolen land, stolen riches, special favours, for the purpose of $ - og signere bort all fremtidige eiendeler o.l. tipper jeg har mere med at anti-rasisme lover, som kom etter segregering ble avsluttet.

 

...boken beskriver bokstavelig talt hvordan pikens mor utøver mild rasisme, mens moren også forsøker å skjule og bortforklare grovere systemisk rasisme...

Jeg tror virkelig ikke at du forstår handlingen eller innholdet denne barneboken...
Sånn, seriøst -- du misforstå åpenbart innholdet om du tror at det ikke rettes konkret kritikk mot noen gruppe, og gruppen som kritiseres er ikke hvite mennesker som visse folk tror du er dum nok til at de klarer å innbille deg.

Jenten ser en politimann begå urett på TV, og ser at moren forsøker å dekke over det fordi moren synes det er ubehagelig, og ser at moren er irrasjonelt redd for fargede mennesker, og at moren er redd for at jenten hennes skal engasjere seg i andres rettigheter når de selv har det godt og det ikke er dere problem...

Og sidene i boken som påstås å være kontroversielle er ikke det:
De forteller hva 'white supremacists' sine ideer gjør med fellesskapet og de hvite i fellesskapet som ikke bryr seg om hvordan andre har det, nettopp som de som inderlig vel tålte fordommene mot jødene i moderne tid og inkludert første halvdel av 1900-tallet fordi uretten ikke rammet dem selv.

Om du ignorerer urett fordi du selv har det godt og ikke rammes av den, og prøver å videreføre holdningene om å se den andre veien til dine barn -- så tjener du de som utfører urett.

Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 I Not my idea-boka; leser den lille piken en bok på biblioteket, den heter: Our shared history.. Her er den illustrert for 9-åringene:

1947970340_Oursharedhistory-NMI.thumb.jpg.7081361d4739e2bf0c529355586c94e8.jpg

 

I den virkelige verden, er 'our shared history' en boksamling med 6 bøker fokus på sivil-rettigher:

1463140754_Oursharedhistory-idenvirkeligeverden.thumb.jpg.a9dae350afeb290188c6ae057335d3c5.jpg

Så disse 9 åringene får servert kort-versjonen, hvor synderene her er hvite folk som angriper sorte folk..

- Står for utsagnet mitt hele makkverket er omskriving av historien, og mein-kamp lignende komunist-propaganda.

(som helt sikkert er grunnen til at du ikke klarer å se den ensidige kritikken av hvite folk som en gruppe  propaganda rettet mot 9-åringer, virker også på deg)..

  

2 hours ago, Red Frostraven said:

...boken beskriver bokstavelig talt .....


De forteller hva 'white supremacists' sine ideer gjør med 

Noen eksempler på white supremacy i boka;  nekte bank-lån, house eviction..

Hører mere ut som anti- kapitalisme enn anti-rasisme.. Men det er vell samme greia i din bok...

 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Boken er åpenbart for kompleks for deg.

Det er en skjønnliterær bok, og Our Shared History er ikke en bokserie i dette universet skapt for barn, men en bok -- sannsynligvis en homage.

Boken er ikke ensidig kritikk mot hvite, med mindre du først og fremst identifiserer som hvit og bygger din identitet på at du har lite pigmenter i huden.

Analyser sidene du selv akkurat siterte.
"White people have commited outrageous crimes against black people."
Dette er faktuelt riktig.
Det var ikke lilla, blå eller oransje mennesker som faktisk sørget for systemisk diskriminering -- i alle fall ikke før 2016.
Og den sier ikke noe om omfang, kun retningen dette har gått i.

(...minner også om at whataboutism -- som for eksempel hva slavehandlere i andre land gjorde -- endrer faktum.)


"Along the way, people who love justice and love each other have been fighting back."
Legg merke til at de presenterer en alternativ ting du kan identifisere som, i kontrast til farget eller hvit, her, selv om de ikke forteller deg at du kan velge å tilhøre denne gruppen fremfor å velge å veien moren til hovedpersonen tar, så stoler jeg såpass på barna at jeg tror at de ser at det er en mulighet;
De trenger ikke å primært identifisere som svart eller hvit eller oransje, men heller være hvem de er OG være 'people who love justice'.

Jeg opplever meg som en person som elsker rettferdighet, sannhet og godhet -- nær uendlig høyere enn hudfargen min, som utgjør absolutt null av min identitet; den avgjør bare hvorvidt jeg trenger mye solkrem eller ikke og om jeg må ta eksta D-vitamin om vinteren.
(Jeg har dog ingen illusjoner om at jeg ikke kan ha ubevisste fordommer mot menneskegrupper jeg ikke har blitt eksponert nok for til å bryte ned innbilte eller lærte fordommer.)

Som ironisk nok forteller hvilken hudfarge jeg har -- da det ikke finnes noen som forsøker å trykke meg ned og inn i en boks mot min vilje slik at jeg faktisk har friheten til å ikke oppholde meg i denne boksen i beste fall med en fot utenfor.

Som også er en del av boken:
Som hvit, så trenger jeg ikke å tenke på dette engang.

Det er ingen problem for meg -- rase er et problem for minoriteter, ikke for meg.
Og derfor er det så lett for hvite å bare ignorere problemet andre sliter med.
Vi tåler gjerne inderlig vel -- mer enn vi selv tror eller tenker -- urett som ikke rammer oss selv.

...og undervurderer uretten som andre utsettes for.

Når du leser resten av boken går dette igjen:
Den skaper andre bokser barna kan identifisere med enn hvit.
Mennesker som elsker hverandre. Mennesker som elsker rettferdighet.
Mennesker som kjemper for hva som er riktig.

...og selvsagt er dette hårreisende for konservative hvite:
Folk som setter rettferdighet, kjærighet og sannhet foran rase!

Det er den virkelige grunnen til at høyreekstreme føler seg truet av boken.
Per nå så tror jeg ikke du har egne meninger om så mye, da du generelt bare gjentar hva konservative troll sier.

---

Og fargede har blitt nektet banklån på grunn av sin hudfarge, noe som aldri har stoppet, bare blitt redusert i omfang.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mortgage_discrimination#Background

Det samme gjelder utkastelser og det å få lov til å leie leiligheter.
Som Trump er godt kjent med.
https://www.npr.org/2016/09/29/495955920/donald-trump-plagued-by-decades-old-housing-discrimination-case

Og ikke minst, måten folk blir behandlet av politi og rettsvesen.
https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/opinions/systemic-racism-police-evidence-criminal-justice-system/

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Red Frostraven said:

...boken beskriver bokstavelig talt hvordan 

 

21 minutes ago, Red Frostraven said:

Det er en skjønnliterær bok

 

4 hours ago, Red Frostraven said:

hvordan pikens mor utøver mild rasisme, mens moren også forsøker å skjule og bortforklare grovere systemisk rasisme...

 

24 minutes ago, Red Frostraven said:

Jeg opplever meg som en person som elsker rettferdighet, sannhet og godhet -- nær uendlig høyere enn hudfargen min, som utgjør absolutt null av min identitet; den avgjør bare hvorvidt jeg trenger mye solkrem eller ikke og om jeg må ta eksta D-vitamin om vinteren.

no-color.thumb.jpg.a4aaeb7f5980cf83b43699c695f238f2.jpg

 

Ser du.. Utvikling på gang - gjentar det komunist-trollet sa i sine to siste meldinger.. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og igjen demonstrerer du at du ikke forstår barneboken eller hva jeg skriver i posten min, da svaret ditt allerede er utredet i innlegget du siterte to linjer fra i en slik grad at min forrige post fremdeles er et svar til posten du nå postet, du bare misforstod noe fundamentalt.

...

Her er resten av sitatet du siterte to linjer av fra posten min:

 

Sitat

Jeg opplever meg som en person som elsker rettferdighet, sannhet og godhet -- nær uendlig høyere enn hudfargen min, som utgjør absolutt null av min identitet; den avgjør bare hvorvidt jeg trenger mye solkrem eller ikke og om jeg må ta eksta D-vitamin om vinteren.
(Jeg har dog ingen illusjoner om at jeg ikke kan ha ubevisste fordommer mot menneskegrupper jeg ikke har blitt eksponert nok for til å bryte ned innbilte eller lærte fordommer.)

Som ironisk nok forteller hvilken hudfarge jeg har -- da det ikke finnes noen som forsøker å trykke meg ned og inn i en boks mot min vilje slik at jeg faktisk har friheten til å ikke oppholde meg i denne boksen i beste fall med en fot utenfor.

Som også er en del av boken:
Som hvit, så trenger jeg ikke å tenke på dette engang.

Det er ingen problem for meg -- rase er et problem for minoriteter, ikke for meg.
Og derfor er det så lett for hvite å bare ignorere problemet andre sliter med.
Vi tåler gjerne inderlig vel -- mer enn vi selv tror eller tenker -- urett som ikke rammer oss selv.

...og undervurderer uretten som andre utsettes for.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Det er den virkelige grunnen til at høyreekstreme føler seg truet av boken.
 

Høyre-ekstremister vil forøvrig elske denne boken... 

Du vinner ikke kampen mot rasisme, med mere rasisme. :) Men det gir god grobunn for rasisme.

Det er ikke bare marxistene som vil jakte på barna etter at de er skyvd bort fra foreldrene, og de som bryr seg om dem.

 

2 minutes ago, Red Frostraven said:

...og igjen demonstrerer du at du ikke forstår barneboken eller hva jeg skriver i posten min, da svaret ditt allerede er utredet i innlegget du siterte to linjer fra i en slik grad at min forrige post fremdeles er et svar til posten du nå postet, du bare misforstod noe fundamentalt.

Du la til en halv side med tekst med masse linker til det du sikkert mener er rasisme mot svarte, for å forsvare rasisme mot hvite, mens jeg svarte deg.

Var foresten mye morsommere første versjon av meldingen du skrev, når du skrev ett slags skjønnliterert dikt, om at du ikke så farge.😛

 

1 hour ago, Red Frostraven said:

Analyser sidene du selv akkurat siterte.
"White people have commited outrageous crimes against black people."
Dette er faktuelt riktig.
Det var ikke lilla, blå eller oransje mennesker som faktisk sørget for systemisk diskriminering -- i alle fall ikke før 2016.
Og den sier ikke noe om omfang, kun retningen dette har gått i.

(...minner også om at whataboutism -- som for eksempel hva slavehandlere i andre land gjorde -- endrer faktum.)
 

 

Nei, dette er ikke faktuelt riktig...

Her har jeg lært at hun leser i en bok som ikke egner seg for barn, så 'white people' er sannsynligvis en 'homage' til ett annet folkeslag. (Ja, det er ironi om ditt eget dumme argument).

 

1 hour ago, Red Frostraven said:


"Along the way, people who love justice and love each other have been fighting back."
Legg merke til at de presenterer en alternativ ting du kan identifisere som, i kontrast til farget eller hvit, her, selv om de ikke forteller deg at du kan velge å tilhøre denne gruppen fremfor å velge å veien moren til hovedpersonen tar, så stoler jeg såpass på barna at jeg tror at de ser at det er en mulighet;
De trenger ikke å primært identifisere som svart eller hvit eller oransje, men heller være hvem de er OG være 'people who love justice'.
 

.... Hvis du er hvit, og velger å identifisere som en annen gruppe, så er dette såkallt cultural appropriation... Synge med på sanger skrevet av sorte, cultural appropriation.. Har hørt dette er veldig galt. 😕

Legg merke til at de ikke nevnte lederen av den berømte marsjen, MLK, han hadde en drøm, som ikke er forenlig med ideologi'en de promoterer i boken. Men de nevnte studenten hans, John Lewis..

Han endte opp som senator, tror jeg.. :) 

Kanskje Colin Kopernick gjør også det.. 

1 hour ago, Red Frostraven said:

Jeg opplever meg som en person som elsker rettferdighet, sannhet og godhet -- nær uendlig høyere enn hudfargen min, som utgjør absolutt null av min identitet; den avgjør bare hvorvidt jeg trenger mye solkrem eller ikke og om jeg må ta eksta D-vitamin om vinteren.
(Jeg har dog ingen illusjoner om at jeg ikke kan ha ubevisste fordommer mot menneskegrupper jeg ikke har blitt eksponert nok for til å bryte ned innbilte eller lærte fordommer.)

Som ironisk nok forteller hvilken hudfarge jeg har -- da det ikke finnes noen som forsøker å trykke meg ned og inn i en boks mot min vilje slik at jeg faktisk har friheten til å ikke oppholde meg i denne boksen i beste fall med en fot utenfor.

Som også er en del av boken:
Som hvit, så trenger jeg ikke å tenke på dette engang.

Det er ingen problem for meg -- rase er et problem for minoriteter, ikke for meg.
Og derfor er det så lett for hvite å bare ignorere problemet andre sliter med.
Vi tåler gjerne inderlig vel -- mer enn vi selv tror eller tenker -- urett som ikke rammer oss selv.

...og undervurderer uretten som andre utsettes for.

Når du leser resten av boken går dette igjen:
Den skaper andre bokser barna kan identifisere med enn hvit.
Mennesker som elsker hverandre. Mennesker som elsker rettferdighet.
Mennesker som kjemper for hva som er riktig.


 

 

Blir litt feil å komme med unnskyldnig og forbehold om dine egne ubevisste fordommerr, når du selv:

2 hours ago, Red Frostraven said:

stoler jeg såpass på barna 
 

... 9-åringene skal vell ikke være i stand til å gjøre dette så mye bedre enn deg? 

 

2 hours ago, Red Frostraven said:


Per nå så tror jeg ikke du har egne meninger om så mye, da du generelt bare gjentar hva konservative troll sier.
 

Har du ikke sett de fine bildene jeg har lagd i paint for å illustrere falskheten din, og gjort egen research på boken hun lille piken leste?

Meningen dine skifter motsatt ganske ofte, så derfor prøvde jeg å illustrere det i tegning.. Med din egen melding på bildet.

Og da forandret det plutselig meningen din seg ifra at boka sier bokstavelig talt...  til boken er skjønnliteratur... som du må tolke...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, KongRudi said:

Du vinner ikke kampen mot rasisme, med mere rasisme. :) Men det gir god grobunn for rasisme.

 

Interessant. Trumpistene sitt forsvar for at de lyver, har hele tiden vært at "venstrevridde media lyver". Så derfor er det greit at  trumpistene også lyver! Løgn + løgn = sannhet hos trumpister. I resten av verden blir løgn + løgn bare dobbelt så mye løgn ;)

Endret av graavik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...