Gå til innhold

Tesla Model Y utsatt


Anbefalte innlegg

uname -i skrev (På 2.5.2021 den 11.49):

Ser ut som rommet for optimistisk tolkning av de uttalelsene nå er sterkt redusert.

image.thumb.png.f89b0f468bd095348386ab2c2cae9916.png

Hvor mange slike historier har det vært om Tesla i media, som har vist seg å være falske?

Som denne også viste seg å være.  

uname -i skrev (På 2.5.2021 den 17.26):

Falskneri? Det er en sterk påstand. Denne typiske "er'e så nøye a'"-fiksen er funnet på flere biler. Har du bevis på at det  er forfalsket eller snakker vi om den vanlige automatiske responsen hvor all kritikk er fra løgnere, shortere og hatere?

Tesla Model Y Wood, Plastic Bits Are A Weird Jerry-Rigged Factory Fix

Godt eksempel. Enda en falsk historie om Tesla i media. En historie skrevet av über-trollet Gustavo Henrique Ruffo, til og med.

Hvor naiv er du egentlig?

Kildekritikk, anyone?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (2 timer siden):

Hvor mange slike historier har det vært om Tesla i media, som har vist seg å være falske?

Som denne også viste seg å være.  

Godt eksempel. Enda en falsk historie om Tesla i media. En historie skrevet av über-trollet Gustavo Henrique Ruffo, til og med.

Hvor naiv er du egentlig?

Kildekritikk, anyone?

Så du har med andre ord intet grunnlag for å si at dette er "falskneri".   

Det er fascinerende hvordan du går den mest rabiate Trump-fansen en høy gang. "Fake news". Ferdig snakket.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (På 4.5.2021 den 16.41):

Haha, da tror jeg du drøyt overestimerer den gjennomsnittlige bilinteressen i befolkningen ;)

Jeg har diskutert bil på nett siden no.teknologi.bil på Usenet på 90-tallet og kan heller ikke navnet på et eneste F1-lag. Det er mye med bil som interesserer meg, men interessen for motorsport (og sport generelt) er helt fraværende. 

Vel mora mi på 70 som ikke har sertifikat kan iallefall nevne et par. Hvis en ikke har hørt om Mercedes, McLaren, Ferrari og Williams, så er en ikke mye interessert i bil, nei. Da har man sertifikat. Det er noe annet...

 

Lenke til kommentar
Just now, AL123 said:

Vel mora mi på 70 som ikke har sertifikat kan iallefall nevne et par. Hvis en ikke har hørt om Mercedes, McLaren, Ferrari og Williams, så er en ikke mye interessert i bil, nei. Da har man sertifikat. Det er noe annet...

Jeg har så klart hørt om Mercedes, McLaren og Ferrari, men å vite at de har et Formel 1 lag er noe annet.

Om jeg hadde sagt "Kanskje Mercedes har et Formel 1 lag?" og du hadde svart "Nei, de har ikke noe Formel 1 lag. De hadde det frem til 1998 da de la det ned." Så ville jeg ha absolutt null mulighet til å motsi det inntil jeg hadde gjort en del googling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (11 minutter siden):

Jeg har så klart hørt om Mercedes, McLaren og Ferrari, men å vite at de har et Formel 1 lag er noe annet.

Om jeg hadde sagt "Kanskje Mercedes har et Formel 1 lag?" og du hadde svart "Nei, de har ikke noe Formel 1 lag. De hadde det frem til 1998 da de la det ned." Så ville jeg ha absolutt null mulighet til å motsi det inntil jeg hadde gjort en del googling.

Da vil jeg si at du ikke bare mangler bilinteresse, men også allmennkunnskap. Mercedes har vunnet VM 7 år på rad. Selv er jeg hverken interessert i bilsport eller annen sport, men jeg vet jo navnet på de sørste fortballagene i PL. Serie A , Laliga og Bundesliga...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
27 minutes ago, AL123 said:

Da vil jeg si at du ikke bare mangler bilinteresse, men også allmennkunnskap. Mercedes har vunnet VM 7 år på rad. Selv er jeg hverken interessert i bilsport eller annen sport, men jeg vet jo navnet på de sørste fortballagene i PL. Serie A , Laliga og Bundesliga...

For meg virker det som du er interessert i sport. Jeg har hørt om Bundesliga, de andre er jeg mer usikker på hva er for noe.

Edit: Aha, innså at PL betyr Permier League. Den har jeg også hørt om. Kan også noen av fotballagene.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):

For meg virker det som du er interessert i sport. Jeg har hørt om Bundesliga, de andre er jeg mer usikker på hva er for noe.

Aboslutt ingen interesse i det hele tatt. Aldri vært på et idrettsarangement bortsett fra et rallycrossløp på lyngås på 90-tallet, og ser ingen sportsendinger på TV.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Er jo stort sett bare fossil teknologi.

Ja, har man et veldig snevert syn på bilteknologi så stemmer det nok at det ikke finnes annen teknologi på biler enn motoren.

Men det er jo racing med helelektriske biler også. Noen produsenter er da med i fronten av teknologien, andre ikke. 

Tøft av VW å la familiefrakteren ID.4 bli med i et løp som dette. Har troen på bilen da. 

VW ID.4 Successfully Completed NORRA Mexican 1000 Off-Road Race

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus skrev (2 timer siden):

Ikke rart folk tenker at Tesla er ledende på ting når kunnskapen startet med å være interessert i Tesla. 

Samme med romfart. Alt begynner og slutter med SpaceX/Musk. Når de får til noe som andre gjorde for 60 år siden så er det et revolusjonerende paradigmeskifte som man bare må bøye seg i hatten for.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (På 4.5.2021 den 19.23):

Så du har med andre ord intet grunnlag for å si at dette er "falskneri".   

Det er fascinerende hvordan du går den mest rabiate Trump-fansen en høy gang. "Fake news". Ferdig snakket.

Jo, jeg har nettopp grunnlag for det:

https://www.teslarati.com/tesla-giga-berlin-isnt-facing-6-month-delay-jorg-steinbach-interview/

Hvem er det som er som rabiate Trump-fans hvis ikke det er de som hele tiden faktisk sprer fake news?  

uname -i skrev (1 time siden):

Samme med romfart. Alt begynner og slutter med SpaceX/Musk. Når de får til noe som andre gjorde for 60 år siden så er det et revolusjonerende paradigmeskifte som man bare må bøye seg i hatten for.

Hva gjorde de for 60 år siden? Sendte astronauter ut i verdensrommet i gjenbrukbare raketter? For en brøkdel av prisen?

Endret av hekomo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (9 timer siden):

Ja, som det også står på bestillingssidene: Levering i 2021. Ikke 2022.

https://www.tesla.com/no_no/modely/design#overview
 

Det står sent 2021. Det er ikke om sommeren.

Du må jo være den eneste som tror mere på teslarati enn på Teslas egne kvartalsrapporter.

 

Må si at verken pris eller rekkevidde var spesielt imponerende. 

Endret av Trestein
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
hekomo skrev (10 timer siden):

Jo, jeg har nettopp grunnlag for det:

Nei, dette er tredje gangen du prøver å snike deg unna å dokumentere påstanden om at denne artikkelen er "falskneri". Det er nesten så man må konkludere at denne dokumentasjonen ikke eksisterer.

Tesla Model Y Wood, Plastic Bits Are A Weird Jerry-Rigged Factory Fix

Du må huske på at du nå har trått ut av ekkokammeret hvor alle klapper høyt for hva som helst og inn i den virkelige verden hvor påstander må understøttes.

Trestein skrev (10 timer siden):

Du må jo være den eneste som tror mere på teslarati enn på Teslas egne kvartalsrapporter.

Vil man komme til det punkt at Teslas egne uttalelser blir regnet som FUD og løgner? Ikke lett å vite hva som rører seg i ekstreme kulter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (19 timer siden):

https://www.tesla.com/no_no/modely/design#overview
Det står sent 2021. Det er ikke om sommeren.

Du må jo være den eneste som tror mere på teslarati enn på Teslas egne kvartalsrapporter.

Må si at verken pris eller rekkevidde var spesielt imponerende. 

Følg med. Påstanden var at det var forsinket et halvt år, til 2022. Du løy igjen, som så mange ganger før.

Det står fortsatt 2021 på leveringssidene. Tidligere sto det "produksjonsstart i midten av 2021" og nå står det "levering sent 2021".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...