Gå til innhold

BMW iX kommer i to utgaver og koster fra 660.000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TrymMedKniven skrev (17 minutter siden):

Fenomenalt design! BMW er i front hva gjelder å pushe grensene som de alltid har vært (ref. Hoffmeister, Bangle etc.). Godt ikke kommentarfeltet jobber med arkitektur eller design, da hadde vi fortsatt bodd i huler oppover kysten.

Avblås leteaksjonen! Vi fant ham.

Folk er forskjellige og fasiten er salgstall. Hørt at de i Kina er veldig glad i obskøne gigant-griller. Og Kina er et stort marked.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Kamera må man nok evt. lage et lite hull til, men radar skal ikke hindres av folie?

Men kamera foran der, det må da bli veldig møkkete i forhold til å ha det bak frontruta?

Nå er det mye technobabbel i bilbransjen, men det er vanskelig å forstå det anneledes:
"Camera technology, radar functions and other sensors are integrated seamlessly into the grille behind a transparent surface. The heating elements and cleaning system for the sensors are also embedded in the grille front. "

De har muliggens en ambisjon om å se veien umiddelbart foran bilen.

De påstår da også at det er en renholdsløsning der.

Kilde: https://www.press.bmwgroup.com/usa/article/detail/T0320510EN_US/the-new-bmw-ix-design

Endret av sverreb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg synes denne var fin (men jeg er vel fremdeles litt BMW-fan da) 🤪
Jaja.. den er kanskje dyr, men i forhold til f.eks. Tesla S/X så er den vel egentlig rimelig?
De som er i markedet for en slik el-BMW blar lett opp pengene for en topp-modell uansett.
Dersom BMW har orden på elektronikken så har vi en vinner tror jeg.

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (31 minutter siden):

Kamera må man nok evt. lage et lite hull til, men radar skal ikke hindres av folie?

Men kamera foran der, det må da bli veldig møkkete i forhold til å ha det bak frontruta?

Det er kamera i frontruta selvfølgelig. Kamera i grillen er for å kunne se tidlig kryssende trafikk og gående sideveis i dødsone med vidvinkel. Tilsvarende har jeg på min 330e ;)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
32 minutes ago, TrymMedKniven said:

Fenomenalt design! BMW er i front hva gjelder å pushe grensene som de alltid har vært (ref. Hoffmeister, Bangle etc.). Godt ikke kommentarfeltet jobber med arkitektur eller design, da hadde vi fortsatt bodd i huler oppover kysten.

Problemet sånn jeg ser det er at det er rundt 7 ulike design-filosofier som er kombinert, noe som gjør at ting skurrer helhetsmessig. Den mangler en helhetlig designprofil. Det er mange biler i salg som har et helhetlig design, så det er ikke en umulig oppgave. Selv i4 ser jo litt bedre ut enn denne i så måte. Det er vel fordi den er noe nærmere et mindre bildesign som de er mer komfortable med. Noe eldre BMW-design ser bra ut i forhold.

Akkurat det samme har jeg sett med enkelte klokkeprodusenter også. Det ser ut som den er designet av flere designere som ikke blir enige, så ender man opp med et komite-kompromiss og et produkt selv mannen i gata reagerer på designmessig.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Men tror også man må ha i bakhodet at de bilene/produktene/byggverkene som får mest pepper fra dag en er de som holder seg tidløse lengst, for ikke å snakke om at de legger grunnlaget for samtidens design. Eksempelvis BMW E60. Den var jo forhatt av de fleste. Men den fremstår i dag som noe av det mest tidløse de noen sinne har designet.

Lenke til kommentar
TrymMedKniven skrev (1 time siden):

Fenomenalt design! BMW er i front hva gjelder å pushe grensene som de alltid har vært (ref. Hoffmeister, Bangle etc.). Godt ikke kommentarfeltet jobber med arkitektur eller design, da hadde vi fortsatt bodd i huler oppover kysten.

Jeg er en av de som likte Bangle-BMWene fra dag en, og synes de fremdeles fremstår som noe av det bedre BMW har kommet med. De så hærlig hissige ut.

Men det ble for mye for endel kunder. Mye av bilene her er egentlig flotte, men de skjemmes av en grill som ikke bare er totalt unødvendig, men og særs skjemmende.

Føler egentlig at BMW skulle laget modellene med 2 forskjellig fronter, og sett hva folk hadde valgt. Tror de hadde fått en overvekt av salget i Europa ihvertfall, men en langt mer diskret front. Eller en hissig front med liten eller ingen grill. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
22 minutes ago, D_doubles said:

La inn bestilling tidligere i dag. Levering blir en gang i starten av 2022. Med sportpakke og bortfall av alt iBlue-drittet så ser den faktisk ganske stilig ut. 

Svart-fargen løftet faktisk designet et par hakk. Gjemmer også bort detaljer som du sier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sverreb skrev (22 timer siden):

Nå er det mye technobabbel i bilbransjen, men det er vanskelig å forstå det anneledes:
"Camera technology, radar functions and other sensors are integrated seamlessly into the grille behind a transparent surface. The heating elements and cleaning system for the sensors are also embedded in the grille front. "

De har muliggens en ambisjon om å se veien umiddelbart foran bilen.

De påstår da også at det er en renholdsløsning der.

Kilde: https://www.press.bmwgroup.com/usa/article/detail/T0320510EN_US/the-new-bmw-ix-design

Da går det sikkert an å la være å foliere over akkurat denne transparente overflaten. Evt. bestill bilen i sort farge ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant bil teknisk sett, med de fleste smarte tingene som BMWeiere er vant med. Veldig bra med elektrisk hengerfeste. Når gjelder setene mangler jeg info om komfortseter i skinn, men det kommer kanskje senere. Merkelig at de ikke har noen av de ganske vanlige beige fargene (veneto eller vernanca). De er ganske populære i varme strøk og på X5 og X7.

Dette må være første gang BMW har hodestøttene integrert i seteryggen. Virker litt underlig at de endrer dette på en så pass dyr bil, hvor jeg antar at mange av kundene er BMW-eiere i dag. Gjenkjennbarhet i forhold til kjøremiljø, hendler, iDrive, kartsystem, head-up skjerm osv er viktig for oss som har hatt BMW i mange år.

For meg, som har bilen parkert i garasjen med nesa inn, betyr ikke den svært stygge fronten så mye, men jeg tror mange vil rynke på nesa av utseendet.

Også fint at de lager bilen i Dingolfing og ikke i Kina. Den fabrikken har, så vidt jeg vet ikke laget X-serie biler før. X5 og X7 for Europa lages vel i USA (Spartanburg).

Lenke til kommentar

Jeg klarer bare ikke å ikke se pensjonistbilen som kommer frem i bakpartiet rundt bakdøren og c-stolpen... Hele dørsiden fra speil og bak er totalt mislykket. Jeg liker i motsetning til mange her grillen og lyktene. Syns det mest vellykkede på bilen er fra front til speil og baklyktene. Resten minner meg bare om en høyreist MPV aka pensjonistbil(2-serie aktive eller Nissan Note). Utrolig synd for jeg hadde bestilt om den hadde sett ut som en X3 eller X5 og selv X7. Asymetrisk symetrisk design på flere ting her spør du meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...