Gå til innhold

Skjøte strømledning til LG OLED CX


Anbefalte innlegg

6 minutes ago, sedsberg said:

Det burde gå an å få tak i erstatningskabel. Da kan du kappe og skjøte den og ha den originale liggende i tilfelle noe skulle skje med TV-en.

s-l1600.thumb.jpg.fe5136cf04e980df2bc767bfd3e60652.jpg

Ja har sett noen veldig overprisa kabler fra utlandet. Men det må nok bli løsningen ja.

Merkelig at de absolutt skal bruke sin egen plugg. Den gamle samsung tven brukte standard plugg så jeg kjøpte bare en lengere kabel til den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (14 timer siden):

Ja har sett noen veldig overprisa kabler fra utlandet. Men det må nok bli løsningen ja.

Merkelig at de absolutt skal bruke sin egen plugg. Den gamle samsung tven brukte standard plugg så jeg kjøpte bare en lengere kabel til den.

Om du er komfortabel med det så kan man bruke sånne vanlige kabelsko istedet for den hvite kontakten til LG (Jeg sier ikke at du verken skal eller bør gjøre det, men om det kun er snakk om 150w så er ikke det så mye og Elfa selger iallefall Kabelsko beregnet på 1,5mm2 og 300V)

Så kan du legge bort den orginale kabelen og heller sette den i tv om den må sendes inn.

 

720904416_lgcable.thumb.jpg.9bdc8d6b604886aebdb88fa668119c5f.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden Finn.no flyter over av folk som prøver å selge gamle fjernkontroller i tilfelle noen er desperate nok til å betale 100 kr for noe som koster 50 øre, så vil jeg nesten foreslå at du også sjekker f.eks. Finn.no for defekte TV'er fra samme produsent. Du kan også legge ut ønsket kjøpt i tilfelle noen har en slik TV og dermed en identisk kabel (som du kan fucke til så mye du bare ønsker og ha din originale urørt i tilfelle reklamasjon/garanti/videresalg etc). Evt. besøke diverse returpunkt for EE-avfall og se kjapt om du ser noen TV-logoer som trekker på smilebåndet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Dragonlove said:

Om du er komfortabel med det så kan man bruke sånne vanlige kabelsko istedet for den hvite kontakten til LG (Jeg sier ikke at du verken skal eller bør gjøre det, men om det kun er snakk om 150w så er ikke det så mye og Elfa selger iallefall Kabelsko beregnet på 1,5mm2 og 300V)

Så kan du legge bort den orginale kabelen og heller sette den i tv om den må sendes inn.

 

720904416_lgcable.thumb.jpg.9bdc8d6b604886aebdb88fa668119c5f.jpg

Se der ja! har nok av kabelsko så det burde være en grei løsning ja. Kabelen henger jo fast i lokket så burde ikke være så stor risiko for at den faller ut heller.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragonlove said:

Om du er komfortabel med det så kan man bruke sånne vanlige kabelsko istedet for den hvite kontakten til LG (Jeg sier ikke at du verken skal eller bør gjøre det, men om det kun er snakk om 150w så er ikke det så mye og Elfa selger iallefall Kabelsko beregnet på 1,5mm2 og 300V)

Hva slags strekkavlastning har den kabelen der? Ingenting? (Ingenting som er synlig på bildet, vaffal.)

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (42 minutter siden):

Hva slags strekkavlastning har den kabelen der? Ingenting? (Ingenting som er synlig på bildet, vaffal.)

Jeg har heller aldri påstått den har en strekkavlastning, det får være opp til TS hvordan h*n vil ordne det.

Bildet er lånt fra nett, jeg ville aldri ha laget strekkavlastning slik.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Inspector said:

Kjøp en lang skjøteledning og heng/skjul støpselet/skjøten bak på  tv,n

Det enkle er ofte det beste….

Rund plugg for jording (uten jording) så ikke spesielt estetisk pent. Mulig man ikke får tven parkert intill veggen etterpå da heller. Litt av greia med slike kompakte hengslede veggfester er jo at tven skal kunne dyttes helt intill veggen..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (10 minutter siden):

Rund plugg for jording (uten jording) så ikke spesielt estetisk pent. Mulig man ikke får tven parkert intill veggen etterpå da heller. Litt av greia med slike kompakte hengslede veggfester er jo at tven skal kunne dyttes helt intill veggen..

En stor tv bør uansett stå noen cm fra veggen pga lufting/baklys. Hvis skjøteledningens farge matcher tv, må man lete for å se skjøten.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Inspector said:

En stor tv bør uansett stå noen cm fra veggen pga lufting/baklys. Hvis skjøteledningens farge matcher tv, må man lete for å se skjøten.

Nå er jo ikke tven påslått i denne posisjonen, men den er minst i veien/ser estetisk penest ut parkert slik når den er av.

Faktisk eneste grunnen til at jeg kjøpte en LG TV. Kun de som produserer 48" som akkurat passer på veggen. 50" ville stukket utenfor.

Uansett ledningen er for kort og det er for trangt til en skjøteledning bak den, og jeg må vist hacke til noe for å få fikset problemet.

Tro hvordan trådstarter løste det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Complexity said:

Rund plugg for jording (uten jording) så ikke spesielt estetisk pent. Mulig man ikke får tven parkert intill veggen etterpå da heller. Litt av greia med slike kompakte hengslede veggfester er jo at tven skal kunne dyttes helt intill veggen..

Du har lov til å bytte støpsel på ledninger. Så du kan klippe ledningen og sette på et flatt støpsel.

https://elhandel.no/elektromateriell/stikkontakter/støpsel/bachmann-eurostøpsel-25a-sort/1503996

 

https://elhandel.no/outlet/elektromateriell/bachmann-smart-plug-sort/1503902

Hva det gjør med TV garantien aner jeg ikke

Endret av bzzlink
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (På 2.11.2022 den 16.19):

Du har lov til å bytte støpsel på ledninger. Så du kan klippe ledningen og sette på et flatt støpsel.

https://elhandel.no/elektromateriell/stikkontakter/støpsel/bachmann-eurostøpsel-25a-sort/1503996

 

https://elhandel.no/outlet/elektromateriell/bachmann-smart-plug-sort/1503902

Hva det gjør med TV garantien aner jeg ikke

Hørte med Panasonic når jeg hadde samme problem, og da ville jeg miste garantien, så ikke anbefalt.

Det er noe som heter maskinvaredirektivet som gjør at de du bryter garantien når man bytter støpsel, det gjør man også hvis man bytter den fastmonterte kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...