Gå til innhold

Siv Jensen går av som leder for Frp


:utakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tannpust skrev (6 minutter siden):

Vel, det var jo en skandalesak. Om den var berettiget eller ikke var ikke spørsmålet vel. Ingen motsier vel at Trond Giske er et forkastelig menneske, men det er vel inntakskravet dersom du skal være politiker i dag, uansett hvilken fløy du flagger tilhørighet til. 

 

0laf skrev (Akkurat nå):

Fordi du spurte etter "skandaler", Giske-saken var jo blåst opp stort i mediene

 

Min liste inneholder forferdelige mennesker med dårlig moral, ikke hva som inngår i definisjonen av "skandale". Om Giske-saken bare var drama så burde du kanskje kommunisere bedre hva slags argument du prøver å lage.

Skal jeg senke min standard så kan min liste bli større. F.eks. Sandberg sin vannskutertur i Iran.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (Akkurat nå):

  Min liste inneholder forferdelige mennesker med dårlig moral, ikke hva som inngår i definisjonen av "skandale".


Din liste inneholder en rekke mennesker som ikke har blitt dømt for noe, men hvor sakene har blitt henlagt, eller de har blitt frikjent.

At du fortsetter å kalle de pedofile og voldtektsmenn, forferdelige mennesker osv. er vel heller et problem med deg, enn de du beskriver?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (10 minutter siden):


Din liste inneholder en rekke mennesker som ikke har blitt dømt for noe, men hvor sakene har blitt henlagt, eller de har blitt frikjent.

At du fortsetter å kalle de pedofile og voldtektsmenn, forferdelige mennesker osv. er vel heller et problem med deg, enn de du beskriver?

Keshvari: Dømt

Birkedal: Dømt for nakenfilming, men nakenmassasje med 15-åringer var ikke seksuell omgang

Leirstein: Aldri straffefulgt, nok av bevis, trakk seg selv

Wara: Samboer dømt, sterke antydninger til at han var klar over hva som foregikk. Uansett et mørkt kapittel for FrP

Hoksrud: Dømt

Ukjent FrP-stortingsrepresentat: Aldri dømt fordi det aldri ble sak

Kjølner: Henlagt, så der tar jeg selvkritikk

Søviknes: Ble ikke omtalt som overgrep før i senere tid under #metoo, har ikke blitt straffefølgt som overgrep

 

Dette er ikke folk jeg føler du burde forsvare.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (17 minutter siden):

Dette er ikke folk jeg føler du burde forsvare.


Jeg forsvarer de ikke, jeg bemerker at flere av de ikke er dømt for noe, selv om du hevder de er forferdelige mennesker. 

Man er fremdeles uskyldig inntil det motsatte er bevist, med mindre man er medlem av FrP, da er det kanskje annerledes?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du trenger ikke være dømt for noe. Det er nok at handlingene har kommet fram. Sølviknes kom jo seg tilbake i politikken som en del andre. 

At man har slike mennesker uavhengig av politisk tilhørighet er et reelt problem. 

Folk som har tillitsverv bør ikke ha begått seksuelle overgrep. 

Det komiske er forresten at man snakker om at norsk presse er så venstrevridd.. Det er faktisk slik at høyresiden kommer mer til på f.eks. NRK. https://www.nettavisen.no/nyheter/har-sjekket-nrk-disse-politikerne-far-mest-taletid/s/12-95-3424021131

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
0laf skrev (7 minutter siden):


Jeg forsvarer de ikke, jeg bemerker at flere av de ikke er dømt for noe, selv om du hevder de er forferdelige mennesker. 

Man er fremdeles uskyldig inntil det motsatte er bevist, med mindre man er medlem av FrP, da er det kanskje annerledes?

Som tar bort Kjølner ja, ingen andre.

Men igjen så lager du ikke en spesielt sterk sak for at FrP ikke er partiet for menn uten moral, og du svekker egentlig bare lista di enda mer når du påfører en høyere standard på min liste, men ikke din egen. Deriblant Nittedalsordføreren som er tiltalt, ikke dømt. Giske som aldri har blitt dømt, og AP-topp i slosskamp som aldri ble dømt.

Listen din er for "skandaler", men min er tydeligvis noe som må over en høy prinsippiell målestokk. Selv om jeg ikke motstrider meg den prinsippielle målestokken, så synes jeg det bare er rettferdig at du følger din egen standard, og at du sammenligner epler med epler, og ikke appelsiner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Listen din er for "skandaler", men min er tydeligvis noe som må over en høy prinsippiell målestokk. Selv om jeg ikke motstrider meg den prinsippielle målestokken, så synes jeg det bare er rettferdig at du følger din egen standard, og at du sammenligner epler med epler, og ikke appelsiner.


Du kan lage akkurat den listen du ønsker for min del, ta med akkurat hvem du vil, problemet oppstår når du hevder noen er pedofile, når de faktisk ble frikjent for det punktet, eller at noen er voldtektsmenn, når sakene er henlagt, eller at de aldri har blitt straffeforfulgt.

Søviknes ble forøvrig etterforsket, men saken ble henlagt. Saken ble forsøkt gjenopptatt i 2018, men ble også da henlagt.

Poenget er vel at dette skjer i alle politiske partier, og i samfunnet forøvrig. Det er kun deg (og sikkert noen andre) som tror at overgrep og skandaler er et fenomen som kun rammer FrP, men det er trolig fordi du ser ut til å ha et problem med nettopp dette partiet, så du innbiller deg at de er verre enn andre partier.

Endret av 0laf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

...vil bare minne om at FrP består av politikere som er mer kriminelle som gruppe enn asylsøkere.

Jeg vil bare minne om at det er en helt tullete påstand, som du ikke har dokumentert.

Jeg forstår ikke helt om du anser at asylsøkere generelt er kriminelle, og at politikere fra FrP burde være bedre enn disse, eller om du forsøker å fortelle oss at politikere som for det meste har bodd og arbeidet hele sitt liv i Norge, oftere er dømt for kriminalitet i Norge enn asylsøkere som som oftest nettopp har kommet til landet, og som gjerne bor på mottak?

Førstnevnte er en grov generalisering, sistnevnte er åpenbart ?

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (8 minutter siden):

Regner med wannabe stalinistene mener facebook posten der listhaug skrev at ap satte rettighetene til is terrorister før rikets sikkerhet.

Kult nivå du legger deg på her :) 

De fleste vil nok beskrive den saken, og det påfølgende som endte med at hun måtte ga av som justisminister som en av flere skandaler ja, ikke bare «wannabe stalinister» som meg, en blodrød, marxist-raddis av en høyrevelger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det egentlig et realistisk alternativ til Listhaug som ny partileder? 

Hun er tidligere minister på ulike poster og nestleder. Jeg klarer ikke å se en bedre kandidat.

Carl I Hagen er kanskje fortsatt den beste FrP-politikeren, i den forstand at han kan vinne flest velgere. Men Hagen står på utsiden, og er ikke lenger plassert til en sentral posisjon i partiet. Så det blir bare tankespinn. 

Det viktigste er en frontfigur som kan vinne velgere. Partiprogrammet og rådgivere bestemmer hva politikerne skal mene og gjøre, så det er ikke behov for intellektuelle akademikere. Partier trenger karismatiske stemmesankere. 

Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):

Jeg vil bare minne om at det er en helt tullete påstand, som du ikke har dokumentert.

Jeg forstår ikke helt om du anser at asylsøkere generelt er kriminelle, og at politikere fra FrP burde være bedre enn disse, eller om du forsøker å fortelle oss at politikere som for det meste har bodd og arbeidet hele sitt liv i Norge, oftere er dømt for kriminalitet i Norge enn asylsøkere som som oftest nettopp har kommet til landet, og som gjerne bor på mottak?

Førstnevnte er en grov generalisering, sistnevnte er åpenbart ?

Kilden er gammel og den originale finnes ikke lengre -- men halvparten av alle lovbryterene på stortinget tilhørte da FrP.

https://www.nettavisen.no/na24/her-er-frp-erne-som-har-brutt-loven/s/12-95-3423225954
...

Det viktigste er bare at folk ikke tror at partiet består av like moralsk oppegående mennesker som andre partier gjør.

...

Men landet trenger virkelig en søppelbøtte på stortinget -- og da helst en som ikke brenner, og Siv Jensen var flink til å stoppe glør fra å slå ut i full brann.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
0laf skrev (27 minutter siden):

Anders Lange er den beste FrP-politikeren, men han lever dessverre ikke !

Som støttet apartheid og greier. Flott mann! 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (18 minutter siden):

Som støttet apartheid og greier. Flott mann! 


Han var både rasist og støttet apartheid, men det var en annen tid, de fleste eldre mennesker var litt rasistiske den gangen.

Lange var dog motstander av kommunismen, nazismen, marxismen ... og alle andre -ismer, samt at han ønsket mer frihet og lavere skatter.

Under krigen, mens landets politikere enten rømte landet eller la seg flate for nazistene, sto Lange på såpekassen på torget å "langet ut", bokstavelig talt, mot overmakten, noe som gjorde at han tilbrakte mesteparten av okkupasjonen i fengsel, fordi han nektet å gjøre som nazistene ville, å forsøkte å banke opp en kamerat av Quisling på Teaterkafeen, hjalp motstandsbevegelsen osv.

Om det noen gang fantes en politiker med prinsipper, så var det Anders Lange, selv om han også hadde en del meninger som var svært upopulære.

Red Frostraven skrev (23 minutter siden):

Det viktigste er bare at folk ikke tror at partiet består av like moralsk oppegående mennesker som andre partier gjør.


Ja huttetu, disse fæle frepperne har kjøpt seg fitte i Thailand og kjørt litt fort på motorveien, det er moralsk forkastelig, å de bør gå av snarest.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

...ja, litt drap og voldtekt har jo aldri skadet noen heller.

Se mine tidligere lenker, har skjedd i KrF også.

Tar man med at Quisling opprinnelig var politikere for Senterpartiet, den gangen Bondepartiet, så er jo medlemmer av det partiet skyld i flere drap på norsk jord, enn noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...