Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-404071
Evil-Duck skrev (16 minutter siden):

Siste runden hvor Bottas og Ocon kjemper om P3 for de som ønsker å se denne kampen hvor race director valgte å heller vise hamilton alene i front i en hel runde mens dette foregikk 🙃 :

https://streamable.com/1glly2

Omtrent som å se meg kjøre forbi alle Diskusjon-moderatorene i gokart.

Lenke til kommentar

Tvilsomme dommeravgjørelser. 

1. Lewis skviser Max ut av banen, blir ikke etterforsket engang
2. Max får dobbelstraff for å kjøre av banen og få fordel; får 5 sekunders straff og slipper Lewis forbi 2 ganger..
3. Rart at Max får straff for at Lewis kjører inn i ham bakfra, hvis Lewis ikke visste at han skulle slippes forbi på det tidspunktet er det enten dommerenes eller hans lags feil. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
debattklovn skrev (14 minutter siden):

Tvilsomme dommeravgjørelser. 

1. Lewis skviser Max ut av banen, blir ikke etterforsket engang
2. Max får dobbelstraff for å kjøre av banen og få fordel; får 5 sekunders straff og slipper Lewis forbi 2 ganger..
3. Rart at Max får straff for at Lewis kjører inn i ham bakfra, hvis Lewis ikke visste at han skulle slippes forbi på det tidspunktet er det enten dommerenes eller hans lags feil. 

Om man tar med situasjonen i Brazil GP, så virker avgjørelsene så inkonsekvente.
Fant denne herlige sitaten fra Max etter Brazil incidenten:

Sitat

Pushed on whether he would repeat the move if he got the chance, Verstappen said emphatically: “Yes. As a driver I think we know exactly what we can or cannot do in a car, and we were fighting hard, braking late into the corner, the tyres were quite worn. If I would have turned more abrupt to the left, you'd just spin off the track.”

Så her har FIA v/ stewards laget et skikkelig rot for seg selv.

 

Lenke til kommentar

Jeg tror nesten det ble litt for mye for dommerne under løpet. Virker som de mister kontrollen...

Jeg synes også det er veldig rart at Hamilton ikke bare kjørte forbi med en gang, det er jo en ofte veldig naturlig dynamikk mellom sjåførene når de vet at det må gi tilbake plassene slik. Må ikke være beskjed fra FIA eller teamene hver gang noe sånt skjer, de skjønner det selv. Jeg tror også at Verstappen var "lur" når han skulle gi tilbake plassen rett før DRS linja, Hamilton skjønner hva som skjer og velger å ligge bak Verstappen. Så blir Verstappen irritert når Hamilton ikke kjører forbi og bremser uforventet når Ham var litt for nærme. Det var ikke full brems, men mener jeg har hørt 2,4 G ca...

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Emilsen skrev (2 minutter siden):

Jeg tror nesten det ble litt for mye for dommerne under løpet. Virker som de mister kontrollen...

Jeg synes også det er veldig rart at Hamilton ikke bare kjørte forbi med en gang, det er jo en ofte veldig naturlig dynamikk mellom sjåførene når de vet at det må gi tilbake plassene slik. Må ikke være beskjed fra FIA eller teamene hver gang noe sånt skjer, de skjønner det selv. Jeg tror også at Verstappen var "lur" når han skulle gi tilbake plassen rett før DRS linja, Hamilton skjønner hva som skjer og velger å ligge bak Verstappen. Så blir Verstappen irritert når Hamilton ikke kjører forbi og bremser uforventet når Ham var litt for nærme. Det var ikke full brems, men mener jeg har hørt 2,4 G ca...

Tenker den nedbremsinga var et forsøk på å tvinge Hamilton forbi før DRS linja, pluss sikkert en irritert reaksjon på at Hamilton nektet å kjøre forbi. Det kokte nok litt over for Max i går, først en runde med at Bottas laget et ulovlig stort mellomrom mellom seg selv og Hamilton under safety car slik mercedes skulle få til å effektiv stacke begge bilene i Pit, etterfulgt av at Hamilton la seg med et alt for stort mellomrom mellom seg selv og Verstappen på restarten etter rødflagget slik max mistet unødvendig mye varme i dekkene før restarten, uten så mye som en kommentar på det fra race control.  Deretter blir han tildelt en 5 sekunders straff og en prikk for at han fikk en "lasting advantage" når hen kjørte forbi Hamilton utenfor banen selv etter han prøvde å slippe hamilton forbi 2 ganger. 

Fra hans perspektiv oppleves nok det meste som fryktelig urettferdig, jeg tror nok han forsto hva galt han hadde gjort, men stiller seg nok som mange andre uforståelig til at mercedes ikke fikk noen reaksjoner for de tullete greiene de hadde for seg under safety car og på restarten etter første rødflagget. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da har jeg etter først å forhørt meg med andre i modlaget for ryddighetens skyld fjernet mye galle og kvalme fra div debattanter her. Ber om at samtalen fortsetter på en nøytral basis å at en slutter å peke fingre på hverandre å forsøke å hive seg på billige hersketeknikker uansett hvem en holder med. Tror ingen som har fulgt denne tråden ønsker fotball tråd tilstander hvor det bare blir skitkasting i alle retninger. 

Denne modereringen skal ikke kommenteres i tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 timer siden):

Tvilsomme dommeravgjørelser. 

1. Lewis skviser Max ut av banen, blir ikke etterforsket engang
2. Max får dobbelstraff for å kjøre av banen og få fordel; får 5 sekunders straff og slipper Lewis forbi 2 ganger..
3. Rart at Max får straff for at Lewis kjører inn i ham bakfra, hvis Lewis ikke visste at han skulle slippes forbi på det tidspunktet er det enten dommerenes eller hans lags feil. 

Jeg reagerte på at Bottas ikke får straff for å kjøre unødvendig sakte under første VSC for å sikre et ryddig dobbelstopp. Verstappen fikk ikke kjøre forbi og tapte mye tid.

Endret av Dassen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dassen skrev (6 minutter siden):

Jeg reagerte på at Bottas ikke får straff for å kjøre unødvendig sakte under første VSC for å sikre et ryddig dobbelstopp. Verstappen fikk ikke kjøre forbi og tapte mye tid.

På den andre siden så ble jo konsekvensene kansellert på grunn av rødflagget, men de har jo tidligere vært klare på at faktiske konsekvenser ikke skal ligge til grunn for dommeravgjørelser, et regelbrudd er et regelbrudd. Håper FIA går gjennom alt som gikk galt denne sesongen og ryddet opp i rutinene sine slik vi får faktisk konsis dømming og ikke alle disse "let them race" situasjonene hvor Hamilton og Verstappen har blitt særbehandlet helt siden Silverstone. Da slipper en vert fall at det blir så mye konflikter som det har endt opp med å bli denne sesongen :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
5 hours ago, debattklovn said:

Tvilsomme dommeravgjørelser. 

1. Lewis skviser Max ut av banen, blir ikke etterforsket engang
2. Max får dobbelstraff for å kjøre av banen og få fordel; får 5 sekunders straff og slipper Lewis forbi 2 ganger..
3. Rart at Max får straff for at Lewis kjører inn i ham bakfra, hvis Lewis ikke visste at han skulle slippes forbi på det tidspunktet er det enten dommerenes eller hans lags feil. 

På punkt tre er selvmotsigelsene åpenbare. Om ikke Lewis var klar over at skulle slippe han forbi så gir det ingen mening at han ikke kastet seg forbi. Det er ikke slik at den bak kan velge å ikke kjøre forbi fordi det ikke passer «der»..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, scuderia said:

På punkt tre er selvmotsigelsene åpenbare. Om ikke Lewis var klar over at skulle slippe han forbi så gir det ingen mening at han ikke kastet seg forbi. Det er ikke slik at den bak kan velge å ikke kjøre forbi fordi det ikke passer «der»..

Ja, som noen andre skrev her kunne det ha vært andre grunner til at Max bremset ned, f.eks problemer med bilen. 
Tenker det er helt feil å gi straff til Max for dette. Om noe er det stewards/Mercedes team som har skylda for den trege kommunikasjonen, evt. Lewis for å ikke bare kjøre forbi ham. 
 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
56 minutes ago, debattklovn said:

Ja, som noen andre skrev her kunne det ha vært andre grunner til at Max bremset ned, f.eks problemer med bilen. 
Tenker det er helt feil å gi straff til Max for dette. Om noe er det stewards/Mercedes team som har skylda for den trege kommunikasjonen, evt. Lewis for å ikke bare kjøre forbi ham. 
 

Nå er sikkert reglene like ulne som kjøringen til Lewis rundt dette. Om den bak nekter å kjøre forbi hva skjer da? Vil bilen som da får beskjed om å slippe bilen bak forbi få 5sek straff? Blir for dumt

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (7 timer siden):

Igjen. Stewards har tilgang til ALLE data. Det har ikke vi her.

Så da er det kanskje på tide å avslutte de elleville spekulasjonene. Stewards har sagt sitt, og sånn blir det.

Problemet var at Masi begynte å blande seg inn i beslutningene og tilby "deals". Det er udemokratisk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...