Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tvangs flytte en annens adresse


Gjest 95a55...4a6

Anbefalte innlegg

Gjest 95a55...4a6

Hei.

har en bror med rus problemer. og det byr på mye politi besøk og rassia. 

han har selvfølgelig sin post adresse her hjemme, og han vil ikke flytte den selv, er det mulig å tvangs flytte en annens persons adresse? 

Anonymous poster hash: 95a55...4a6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, Dubious said:

Tar du imot posten, så bor han der.

Verdt å nemne at "ta imot" er vanskelig å kontrollere når dei berre dropper post i kassa di. Eg slet sjølv med at tidligere eiger av boligen min fortsatt mottok diverse brev til min adresse, og sjølv om eg klaget til båe posten og selskapet som sendte det tok det god tid før det blei slutt på det.

Lenke til kommentar
777 skrev (1 time siden):

Det hjelper jo ikke når han er registrert

 

Så, om jeg ikke liker deg, så registrrerer jeg et navn på din adresse, og gjør noe ulovlig, så kommer de å tar deg?

Det er politiet som må bevise at han bor der, og det er ikke nok å bare si at de har fått denne adressen..

Men nå sporer vi av, så la oss vente å se hva Krikkert skriver, eller andre eksperter

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Så, om jeg ikke liker deg, så registrrerer jeg et navn på din adresse, og gjør noe ulovlig, så kommer de å tar deg?

Det er politiet som må bevise at han bor der, og det er ikke nok å bare si at de har fått denne adressen..

Tror ikke du skjønner helt. Om en person har sitt navn registrert på en adresse og gjør noe kriminelt. Er det jo logisk, at politiet sjekker der da de ikke har noe annet å gå etter. Og det var snakk om rassia. Da har de jo lov å sjekke de stedene i huset den personen kunne eventuell disponere. 
 

la oss si personen ikke har ett rom. Greit. Da vil de søke på bad. Kjøkken. Stue. Men ingen rett til å søke på fks eier sitt soverom.

Lenke til kommentar
777 skrev (36 minutter siden):

Tror ikke du skjønner helt. Om en person har sitt navn registrert på en adresse og gjør noe kriminelt. Er det jo logisk, at politiet sjekker der da de ikke har noe annet å gå etter.

Du tror de vil ransake når de finner en helt annen person på adressen?

Åpner du døren, og har ID, så vil de ikke gjøre noe før de har sjekket mer 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 timer siden):

Du tror de vil ransake når de finner en helt annen person på adressen?

Åpner du døren, og har ID, så vil de ikke gjøre noe før de har sjekket mer 

Det kan godt være politiet vil ransake boligen selv om det ikke er siktede i saken selv som åpner døren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...