Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, KalleKanin said:

I Nicehash kan man lage rapporter som gir deg hver utbetaling i BTC med tilsvarende kurs og verdi i NOK. 

Det gjør det enkelt å lage et enkelt regnskap i Excel.

Det eneste jeg måtte gjøre med rapporten var å kjøre en search-replace på tallverdiene for å bytte ut "." med ","

Husk at nicehash bare beholder 30 dager elns 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MariusJS skrev (5 minutter siden):

Ikke like enkelt for oss som ar utbetaling på 0,1 ETH annenhver dag ;)

Jeg fører dog opp alt manuelt atm, men utbetaling på 1 eller 5 ETH hadde vært greiere, blir nok å bytte pool på sikt k

Det gjør jo bare at 450 kr for å håndtere de 183 transaksjonene dine høres enda smartere ut;) 

Edit: Hadde du hatt en bedrift med omsetning på 310 000 NOK så hadde du ikke nølt med å bruke 500-1500 NOK på regnskapsfører, for å si det sånn.

Endret av Frank Drebin
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Frank Drebin said:

Det gjør jo bare at 450 kr for å håndtere de 183 transaksjonene dine høres enda smartere ut;) 

Edit: Hadde du hatt en bedrift med omsetning på 310 000 NOK så hadde du ikke nølt med å bruke 500-1500 NOK på regnskapsfører, for å si det sånn.

Jepp, jeg har allerede snakket litt med kryptosekken gutta, er ikke noen tvil om at det er verdt pengene imo

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Frank Drebin said:

Omsetning: 5778 USD x 8,46 NOK/USD = 48 882 NOK.

Du glemmer at du også at verdi for NOK også må føres opp for hver enkelt utbetaling. Tror nok det blir kryptosekken på meg, det jeg sliter med er å lage en god oversikt hvis jeg eksempelvis skal veksle minimgprofitten i en annen kryptovaluta.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, QUiPS said:

Du glemmer at du også at verdi for NOK også må føres opp for hver enkelt utbetaling. Tror nok det blir kryptosekken på meg, det jeg sliter med er å lage en god oversikt hvis jeg eksempelvis skal veksle minimgprofitten i en annen kryptovaluta.

Man trenger ikke å gjøre det så fancy 

image.png.896091f893cc0f5001df1b268418aa50.png

Spørsmålet om veksling er vel om det regnes som realisering eller ikke.

Lenke til kommentar
QUiPS skrev (5 minutter siden):

Du glemmer at du også at verdi for NOK også må føres opp for hver enkelt utbetaling. Tror nok det blir kryptosekken på meg, det jeg sliter med er å lage en god oversikt hvis jeg eksempelvis skal veksle minimgprofitten i en annen kryptovaluta.

Ja, er klar over det, holdt det som nevnt veldig forenklet for å illustrere et poeng. Hver transaksjon bør egentlig logges med nåverdi ETH/USD og nåverdi USD/NOK i tillegg til tidspunkt, mengde, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (3 minutter siden):

Kryptosekken  teller også med antall fills i hver transaksjon.. 

mange fills er det egentlig snakk om ?

Fills er vel ved trading vil jeg tro. https://www.investopedia.com/terms/f/fill.asp
Hvis du skal selge(/veksle) et stort beløp så kan det være at det blir mange partial fills, siden det ikke finnes én kjøper som tar alt.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (4 timer siden):

Da får du mange utregninger når du skal betale skatt. Inntil 2190 punkter du skal slå opp daverende verdi på osv.

Ja, er vel slikt man har 64bits Excel til. ;)

Får jo ut rapport for 30 dager, så er det bare å få slått sammen 6 og 6 utbetalinger mot gjeldende dagskurs. Litt styr blir det nok, så satser på å finne en pool med sjeldnere utbetaling når riggen er oppe og går. Har ikke orket å styre med det nå med bare ett skjermkort i pc-en. :)

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at man skal skatte av det før det realiseres i nok.

Er jo ikke verdt noe som helst før man realiserer det i Fiat.

Edit, det er verdt det kursen er til enhver tidspunkt. Men man kan jo risikere å skattlegge det når prisen er mye høyere enn når man realiserer verdien. Kan jo til å med skattlegges slik at man taper penger hvis kursen skulle synke veldig.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...