Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

1 minute ago, BadCat said:

Nei. Det som kan skje er at trygd blir justert ned noe for en periode. Du vill ikke komme dit ved å mine om natta på én PC. Mulig du kommer helt i grensa hvis du miner 24/7 på 3080.

Det kommer vel an på alder... mener at  hvis en er 70+  så kan en jobbe så mye en vil uten å få redusert pensjon... men 62-67 (når en begynner pensjon) -> 70 år derimot reduseres pensjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle med trygd kan jobbe så mye de vil. Mining er ikke jobbing med mindre du starter bedrift og skriver lønn per time for "service på miningrigg."

Tirsdag. 1 time arbeid, vedrørende bytte av PSU.

Hvis jeg ansetter deg og betaler deg 200 kr per time for å vifte med et palmeblad for at miningriggen skal holde seg kald, da er det arbeid.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
7 hours ago, BadCat said:

Jeg gruer meg til sommeren. Allerede nå er det så varmt inne at jeg ikke får sove selv om jeg har opp alle vinduene. Snart kommer det flere kort også. Det frister å åpne verandadøra også, men da kommer det katter inn, så det går ikke. Eventuelt rømmer mine katter.

Takke seg til en kald kjeller. Hvor mange kort kjører du?

Lenke til kommentar

Jeg har noen kort i sving, men støy og varme begynner å bli ei utfordring. Usikker om dette er noe jeg vil holde på med frem til høsten. Det ble en helt annen temperatur inne etter at snøen begynte å smelte ute. Viftestøyen ble også mer omfattende.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
8 minutes ago, BadCat said:

Jeg har noen kort i sving, men støy og varme begynner å bli ei utfordring. Usikker om dette er noe jeg vil holde på med frem til høsten. Det ble en helt annen temperatur inne etter at snøen begynte å smelte ute. Viftestøyen ble også mer omfattende.

Hmmm, jeg har overraskende nok ikke merket stort til høyere ambient på mine kort, de koser seg fortsatt på rundt 65% fanspeed

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Hei,

 

Jeg vurderer å prøve å skaffe meg noen skjermkort fra utenlandske nettbutikker. Hvordan fungerer MVA og fortolling? Må jeg betale 25% MVA på alt når det importeres i Norge? Prøvde å lese her; 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, justus said:

Hei,

 

Jeg vurderer å prøve å skaffe meg noen skjermkort fra utenlandske nettbutikker. Hvordan fungerer MVA og fortolling? Må jeg betale 25% MVA på alt når det importeres i Norge? Prøvde å lese her; 

Hvilke butikker har du funnet? Dette virker mer som en "krig" for å skaffe seg kort enn noe annet. Noen klarer jo å finne seg kort, så nylig en som minet med 40x 3090, det er ganske sykt.

Lenke til kommentar
muuha skrev (Akkurat nå):

hva er akseptabelt nivå av "incorrect shares" ? ser jeg ligger på 0,88% i phoenix

Jeg får aldri incorrect shares, men har 2 stales pr 1000 shares.

Du får incorrect shares pga for høy overklokking av minnet, men regner med den økte hasrathen mer enn nok kompenserer for incorrect shares for ditt vedkommende siden det kun er 0,88 prosent.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (Akkurat nå):

0% incorrect shares. Du har for høy klokk på minne eller for lav core klokk. Stale kan ligge på maks 1%

dem 2 3070 korta som gir noen incorrect shares er klokket til henholdsvis 58% power, 0 core, +1002 minne og 60% power, 0 core og +1002 minne.

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å spørre om invalid shares, god timing! Jeg er veldig fornøyd med overgangen fra Windows til linux mining OS da jeg får færre invalid shares på samme klokk. Har noen få invalid shares på to av kortene og tenker å justere ned klokken noe, men hva pleier dere å her inne å gjøre? Sikter dere mot 0 invalid/rejected uansett, eller tenker dere at noen få tapte shares er greit da man gjerne får flere shares totalt på denne hashraten og går i pluss likevel?

3060 Ti: PL 60%, Core -502 og mem +1300
3070: PL 52%, Core -200 og mem +1300

Har ikke fintunet enda.

bilde.png.20d6351b82bd2e1b9422de9a225f3ffa.png

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (3 minutter siden):

Jeg får aldri incorrect shares, men har 2 stales pr 1000 shares.

Du får incorrect shares pga for høy overklokking av minnet, men regner med den økte hasrathen mer enn nok kompenserer for incorrect shares for ditt vedkommende siden det kun er 0,88 prosent.

bare +1000 på minnet er vel regnet som lav overklokking ? ligger bare på 59MHs pr kort

Lenke til kommentar
2 minutes ago, KjellV said:

Skulle akkurat til å spørre om invalid shares, god timing! Jeg er veldig fornøyd med overgangen fra Windows til linux mining OS da jeg får færre invalid shares på samme klokk. Har noen få invalid shares på to av kortene og tenker å justere ned klokken noe, men hva pleier dere å her inne å gjøre? Sikter dere mot 0 invalid/rejected uansett, eller tenker dere at noen få tapte shares er greit da man gjerne får flere shares totalt på denne hashraten og går i pluss likevel?

Jeg avventer som regel og ser over minst 24 timer, i feks minerstat så får du se hvor "efficient" du er, altså % andel accepted shares, så lenge jeg er over 99.5% så er jeg happy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...