Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har opplevd lignende med en strømforsyning, den fungerte ikke i går med "paper clip test", men i dag når jeg tester den helt likt så begynner viftene å spinne. Syntes det virker utrolig rart. Fant ut at hovedkortet var defekt, kan det ha påvirket strømforsyningen?

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (17 minutter siden):

Memory clock må dobles i Linux. Bruker du 1200mhz i Windows blir det 2400mhz i HiveOS.

🙈

Visste jo det veldig godt egentlig. Klassisk slurvefeil her i gården. Men mange takk, da slipper jeg å tenke mer på det.

Endret av KjellV
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Splitter skrev (6 timer siden):

Mulig det er enklere enn jeg tror. Uansett så kan jeg rett og slett ikke fordra å holde på med slike ting. Gleder meg til å få solgt alt sammen, og slippe å tenke på det noe mer.
 

Det er lov til å bare slutte å ødelegge jordas energiressurser ved å hamstre pedofilpenger. Jeg mener, den patetiske yielden til to-tre 3090 kan man tangere mange ganger ved å.... sette pengene man ville brukt på børsen?

Det er uansett tapt kapital ved neste gen/når bobla punkterer. Angreretten har gått ut til den tid.

Endret av Groundbreaking-Maize
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (På 17.2.2021 den 18.46):

Var dette et akseptabelt hovedkort? :)

Kom på nå at jeg så denne posten tidligere i uken. Sitter nå med 3 slike i hus. Rig #1 med 6 x 30XX er oppe og går. Hovedkortet fungerer uten problemer. Det mest "mystiske" er at man ikke kommer til POST om man fyller opp alle PCIe-spor med risere dersom man har prosessor med integrert grafikk aktivert. Blir da 7 GPUer = én for mye for hovedkortet. Disable IGP i BIOS så går det fint. I tillegg må du ta enable på en sak jeg ikke husker navnet på, men står noe med mining. Dette er om man skal kunne bruke mer enn 4 GPUer.

 

MariusJS skrev (På 17.2.2021 den 19.28):

Vanskelig å si, antakelig det største problemet med vanlig hovedkort er at de ikke har noe ekstra power til PCIe slotene

Er ikke et minimumkrav til hovedkortet at det kan levere 75W til hvert PCIe x16-spor slik at om man kun benytter seg av risere så blir det ikke noe problem uansett? Ikke mitt spesialfelt akkurat, men det eneste jeg kan se for meg er om man har GPU direkte i hvert x16-spor på hovedkortet i tillegg til å fylle opp med risere og kjører full load. Med en slik løsning får man gjerne ikke tilgang til alle PCIe-sporene for risere grunnet kollisjon med GPU så løser seg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjellV skrev (10 minutter siden):

Vil nok påstå at T-Rex er annerkjent som den beste mineren for Nvidia 20- og 30-serie grafikkort. Hvordan den er for 10-serien vet jeg ikke. Anbefaler å iallfall prøve den og sammenligne opp mot de andre minerene.

Får prøve den i neste runde feilsøking, men nå fungerer NBMiner ganske bra i forhold til lolminer. Ligger på 82mh/s i forhold til 45mh/s

Endret av NAVer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...