Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, bmwm said:

Lavest gebyr, og det bør være et visa eller mastercard, som kan brukes i alle butikker. Har sett på crypto.com, men tror ikke de støtter apple pay.

Worst case kan du alltids legge det via Curve ;)

EDIT; Ser han over linket til Curve, jeg legger totalt shameless igjen ved en vervetråd jeg har laget 😛

 

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjellV skrev (13 timer siden):

Har hatt en PC med MSI B450-A Pro og AMD Athlon 3000G kjørende med et 3060 Ti som minet. Flyttet hovedkortet ut fra kabinettet i dag og satte det i en hjemmelaget mining frame. Koblet opp 6 skjermkort, alle fra risers, og skulle starte opp ved å benytte det gamle trikset med å kortslutte power switch-pinnene på hovedkortet. Litt trang om plassen inni der nå, så skrujernet glapp litt og kortsluttet muligens power switch-pinnene med Speaker + og Buzzer - og kanskje den var nede i selve hovedkortet mellom pinnene der. Var liv i PCen i et kvart sekund eller noe slikt. Fant et par ledninger og satte på pinnene etter dette og den starter, men får ikke skjermbilde på PC-skjermen nå. Har koblet fra det meste, kun hovedkort, APU og én minnebrikke igjen. Hva tror dere, dødt hovedkort?

Oppdatering: Fikk det opp og gå etter å ha resatt BIOS og kun startet opp med APU og minne. Prøvde så å boote HiveOS fra M.2 SSD, men det fungerte ikke. Kom noe blått en liten stund med GNU/Linux øverst før så signalet på skjermen forsvant igjen. Koblet til SATA SSD og maskinen startet opp som vanlig. Har justert innstillinger i BIOS til å alltid kjøre intern GPU (Force). Tidligere kjørte maskinen med en 3060 Ti i 16x PCIe direkte på hovedkortet, nå kjører den samme oppsett bare med riser fra samme PCIe-port og miner uten problemer.  Dersom jeg så stenger ned maskinen, kobler til 5 x 3070 via risers og prøver å boote igjen får jeg ikke signal på monitor. Ender opp med at jeg må koble fra alt og må resette BIOS igjen. Noen med tips til hva som kan være galt? PCIe står som auto i BIOS.

Skal gå gjennom alle skjermkort, kun ett tilkoblet om gangen for å sjekke at alle fungerer hver for seg med riser i den porten de skal stå i. Så får jeg starte på nytt og legge til ett og ett skjermkort og se om det går veien.

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (5 minutter siden):

Fikk ikke satt noen navn ? 

Sitat

After the image is flashed you will discover newly created drive in your system where you will be able to precreate rig.conf with worker's ID and password or FARM_HASH. Please find rig-config-example.txt on HIVE drive. The ready rig.conf file can be downloaded from the rig’s settings.

https://hiveos.farm/install/

Hvis ikke du har gjort det må du koble til usb til pcen din og fikse det. 

Først registrer deg på https://the.hiveos.farm/register/

Så lager du en worker. 

Så laster du ned config filen og legger den på usb pinnen. 

Eller så må du koble til skjerm og tastatur til mining rigen og sette opp manuelt. Det er enkelt, først spør den om worker navn og passord. Så må du oppgi en kode fra hiveos websiden. 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Kryptodebunker said:

https://hiveos.farm/install/

Hvis ikke du har gjort det må du koble til usb til pcen din og fikse det. 

Først registrer deg på https://the.hiveos.farm/register/

Så lager du en worker. 

Så laster du ned config filen og legger den på usb pinnen. 

Eller så må du koble til skjerm og tastatur til mining rigen og sette opp manuelt. Det er enkelt, først spør den om worker navn og passord. Så må du oppgi en kode fra hiveos websiden. 

Ok så jeg må registrere meg først altså 😛

Da fikk jeg Intel NUC boksen online på hive... bare for å teste.

Tror neppe at en kan mine med intel nuc da denne bare har igpu 😛

Endret av idleman_2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kryptodebunker said:

Fortell gjerne litt mer. HiveOS er gratis opptil 3 workers og ved Ethereum mining til hiveon pool. 

https://hiveos.farm/pricing/

Jepp, jeg vet at HiveOS er gratis, testet i over en uke med begge, opplevde litt diverse bugs hos begge, men syntes jeg hadde best overall opplevelse med minerstat, spesielt mtp at de også har windows client, greit å få alt i en oversikt :)

 

Syntes egentlig alt hos HiveOS var litt mer "linux i kjelleren i 2005", mens minerstat var litt mer moderne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjellV skrev (4 timer siden):

Oppdatering: Fikk det opp og gå etter å ha resatt BIOS og kun startet opp med APU og minne. Prøvde så å boote HiveOS fra M.2 SSD, men det fungerte ikke. Kom noe blått en liten stund med GNU/Linux øverst før så signalet på skjermen forsvant igjen. Koblet til SATA SSD og maskinen startet opp som vanlig. Har justert innstillinger i BIOS til å alltid kjøre intern GPU (Force). Tidligere kjørte maskinen med en 3060 Ti i 16x PCIe direkte på hovedkortet, nå kjører den samme oppsett bare med riser fra samme PCIe-port og miner uten problemer.  Dersom jeg så stenger ned maskinen, kobler til 5 x 3070 via risers og prøver å boote igjen får jeg ikke signal på monitor. Ender opp med at jeg må koble fra alt og må resette BIOS igjen. Noen med tips til hva som kan være galt? PCIe står som auto i BIOS.

Skal gå gjennom alle skjermkort, kun ett tilkoblet om gangen for å sjekke at alle fungerer hver for seg med riser i den porten de skal stå i. Så får jeg starte på nytt og legge til ett og ett skjermkort og se om det går veien.

Er en innstilling i BIOS på hovedkortet MSI B450-A Pro, sitat fra manualen:
Above 4G memory/ Crypto Currency mining [Disabled]
Enables or disables 64-bit capable devices to be decoded in above 4G address space. It is only available if the system supports 64-bit PCI decoding.
[Enabled]  Allows you to utilize more than 4x GPUs.
[Disabled]  Disables this function.

I BIOS står det ikke forklart under hjelp at denne må enables om man skal ha flere enn 5 skjermkort, så den var ikke på. Burde gjerne prøvd uansett, men greitt nok. Enablet denne og fikk samme problemet igjen da jeg prøvde alle 6 skjermkortene på rappen. Har etterpå resatt BIOS igjen, enablet denne og at IGP uansett skal benyttes og nå ser det ut til å fungere uten problemer. Så lite tips om noen skulle få lignende utfordringer.

 

Er per nå i Windows, og der møter jeg på en utfordring. Ett av de fem 3070-kortene er et Asuskort mens de andre alle er Gainward. Når jeg har Asuskortet tilkoblet får jeg ofte problemer med driver. Melding i Device Manager: This Device Is Not Working Properly Because Windows Cannot Load the Drivers Required for This Device (Code 31). Andre som har opplevd dette? Har nyeste Nvidiadriver. Fikk lignende problemer da jeg prøvde med bare Asus 3070 og et 3060 Ti i systemet, men da gikk det seg til etter noen omstarter av maskinen.

Edit: Det er ikke bare Asuskortet som får den feilmeldingen, det forplanter seg til alle 3070.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

HVa vil lønne seg?

a) Nicehash som betaler så og så lite BTC hver fjerde time uavhengig av hva som mines, eller
b) Phoenix for å mine og spare opp til én enkelt ETH?

Har jo bare 5700XT-kortet i brukspcen min som miner når jeg ikke bruker den (18-20 timer i døgnet), så vil jeg i praksis noengang i det hele tatt komme over thresholdet til Phoenix? Hva er det, forresten :p

Ut i fra mine beregninger så vil det ta 500 dager å mine ut én Ethereum 😛 Verdien på ETH per i dag er ca 15.000,-, altså 3 kroner per dag. Dette er da forutsatt at kursen er lik den i dag etter halvannet år.

I stedet vil jeg jo få ca 50 kroner dagen på nicehash, og da er jo regnestykket latterlig enkelt. Spørsmålet blir vel egentlig om ETH vil ta av og mangedoble seg, slik BTC gjorde en gang i tiden.

Jeg skjønner at dette blir spekulasjoner, men jeg er ny og vil gjerne lære å "tenke riktig" på disse tingene :)

 

EDIT: Jeg har nettopp startet å mine for dagen, så det er vel mulig at det tar et par timer for min Ethermine.org viser riktig informasjon :)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...