Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Må være "kone-sikkert" dessverre. Jeg klarer meg fint med to kort, men ett blir litt snaut. Var derfor jeg tenkte på dette kabinettet, ganske stort og kortene kan plasseres så de ikke står nær hverandre. Hjelper det ikke mer flere vifter heller?

Dårlig kabinett til formålet. Ett av få kabinett som vil funke er Lian-Li 011 Dynamix XL. Det koster 2700 kr uten vifter. Skal du ha gode vifter snakker vi 6200.

o11XL-COMPATIBILITY-1024x622.jpg

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å kjøpe eller bygge en mindre ramme tilpasset 3 GPUer og bygge en boks rundt med stor vifte i begge endene som sørger for god gjennomtrekk? Mal den hvit og vips så er den konevennlig*?

*Har ikke kone, mulig jeg undervurderer kravene

Ville hatt større PSU enn 850W om det er aktuelt med to 3080 og ett 3060 Ti, evt tre 3080.

Prosessoren det linkes til er med kjøler, så trenger ikke den ekstra kjøleren.

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
muuha skrev (28 minutter siden):

Fikk akkurat kabinett fra I will, sykt støy! 

IMG_20210215_121813.jpg

Konseptet virket veldig interessant synes jeg. Var det lang leveringstid?

Går det an å justere hastigheten på viftene? Vil tro jeg neppe trenger full speed med 2-3 kort. Kan evt. sette i noen mindre vifter først og bytte etter hvert som det trengs, men turtallsregulering hadde jo vært enklere. 

Det er vel dog ikke samme kabinettet, det der har plass til hele 8 kort og har også flere vifter. Tror jeg fint klarer meg med mulighet for 6 kort ;)

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (13 minutter siden):

Konseptet virket veldig interessant synes jeg. Var det lang leveringstid?

Går det an å justere hastigheten på viftene? Vil tro jeg neppe trenger full speed med 2-3 kort. Kan evt. sette i noen mindre vifter først og bytte etter hvert som det trengs, men turtallsregulering hadde jo vært enklere. 

Det er vel dog ikke samme kabinettet, det der har plass til hele 8 kort og har også flere vifter. Tror jeg fint klarer meg med mulighet for 6 kort ;)

var på lager når jeg bestilte forrige onsdag, fikk den i dag.

viftene er 12V/0.9A med molex kontakt som er koblet rett på PSU, så må nok ha viftekontroller av noe slag for å justere disse.

har ikke montert skjermkort inn ennå, men planen er å ha 4 stk 3070 kort

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, muuha said:

var på lager når jeg bestilte forrige onsdag, fikk den i dag.

viftene er 12V/0.9A med molex kontakt som er koblet rett på PSU, så må nok ha viftekontroller av noe slag for å justere disse.

har ikke montert skjermkort inn ennå, men planen er å ha 4 stk 3070 kort

Tipper viftene kan kjøre på 5v og 9v, så det holder nok å koble dem over på 5 eller 9v

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (17 minutter siden):

Tipper viftene kan kjøre på 5v og 9v, så det holder nok å koble dem over på 5 eller 9v

ja det er jo en mulighet, trenger vel en overgang av noe slag da..

 

ellers så ser jeg at det ikke er plass til mere enn 4 stk 3070 kort, hvertfall det første kortet jeg monterte nå er for bredt. Var egentlig forberedt på dette, selv om jeg hadde en slags plan om å kjøpe 4 stk 3060 non-ti etterhvert..

Lenke til kommentar

- - -
Here are the command line parameters for some of the more popular pools and coins:

ethermine.org (ETH):
  PhoenixMiner.exe -pool eu1.ethermine.org:4444 -pool2 us1.ethermine.org:4444 -wal YourEthWalletAddress.WorkerName -proto 3
- - -

Altså; er det alt etter .exe som forteller at jeg miner i en pool? Når jeg da har lagt inn min egen wallet-kode, er det bare plug 'n play? :)

Jeg registrerer at det er noen forskjeller fra min .bat-fil til den jeg kopierte over, men vet ikke helt hva det utgjør i forskjell? Legger den inn under for sammenligning :)

PhoenixMiner.exe -pool ssl://eu1.ethermine.org:5555 -wal 0xFFf1DfF56eEefA4CA603BB4f602F49d7c119f18c.SkumleETH -dagrestart 1 -rvram -1 -eres 0

 

Endret av Sarasin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (7 minutter siden):

- - -
Here are the command line parameters for some of the more popular pools and coins:

ethermine.org (ETH):
  PhoenixMiner.exe -pool eu1.ethermine.org:4444 -pool2 us1.ethermine.org:4444 -wal YourEthWalletAddress.WorkerName -proto 3
- - -

Altså; er det alt etter .exe som forteller at jeg miner i en pool? Når jeg da har lagt inn min egen wallet-kode, er det bare plug 'n play? :)

Jeg registrerer at det er noen forskjeller fra min .bat-fil til den jeg kopierte over, men vet ikke helt hva det utgjør i forskjell? Legger den inn under for sammenligning :)

PhoenixMiner.exe -pool ssl://eu1.ethermine.org:5555 -wal 0xFFf1DfF56eEefA4CA603BB4f602F49d7c119f18c.SkumleETH -dagrestart 1 -rvram -1 -eres 0

 

Det er bare å kjøre bat filen (dobbeltklikke på den) så kan du sjekke statusen din her på denne adressen etter 10-15 minutter

https://ethermine.org/miners/0xFFf1DfF56eEefA4CA603BB4f602F49d7c119f18c/dashboard

Ser ut som om du minet litt i går kveld?

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Just now, Pc Lynet said:

Ja når du har minet 0.1 ETH får du utbetalt til din wallet. Det kan ta litt tid om du bare har ett skjermkort.

Sorry at jeg er helt idiot på dette og må ha det inn med teskje...

Ok, så med 0,002 ETH daily med mitt skjermkort (er det normalt?), så vil det ta 50 dager før det magisk dukker opp noe i walleten min?

Stemmer dette? :)

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (6 minutter siden):

Sorry - trodde jeg hadde skrevet det :p Sapphire 5700XT

Per dags dato drar du inn 0.0035 ETH på 24 timer. Minimums utbetaling hos Ethermine er 0.1ETH

Så det vil ta 0.1/0.0035= 28.5 døgn før du kan få utbetaling.

Du må justere minimum payout til 0.1 ETH manuelt ellers må du vente i 10 måneder.

Det gjør du her:

https://ethermine.org/miners/0xFFf1DfF56eEefA4CA603BB4f602F49d7c119f18c/settings

For å bekrefte at det er deg må du skrive inn du offentlige IP-adresse den finner du her:

https://www.ipadresse.no/

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

 

Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

Per dags dato drar du inn 0.0035 ETH på 24 timer. Minimums utbetaling hos Ethermine er 0.1ETH

Så det vil ta 0.1/0.0035= 28.5 døgn før du kan få utbetaling.

Du må justere minimum payout til 0.1 ETH manuelt ellers må du vente i 10 måneder.

Det gjør du her:

https://ethermine.org/miners/0xFFf1DfF56eEefA4CA603BB4f602F49d7c119f18c/settings

For å bekrefte at det er deg må du skrive inn du offentlige IP-adresse den finner du her:

https://www.ipadresse.no/

Ikke helt presist. De betaler ut alt over 0,05 ETH hver 7. dag og alt over 0,01 ETH hver 14. dag. Altså kan @Sarasin  forvente å få utbetalt annen hver uke omtrent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...