Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være, men det er stiv pris, omtrent like mye som lanseringsprisen til 3060 Ti, kanskje et par hundreapper under.

Jeg har noen kabinetter i postgangen. Jeg skal teste om jeg finner en kombinasjon hvor jeg får nok luftlyt til å få 40 grader på 2x 3060 Ti. Den ekstra kostnaden til hovedkort, prosessor og minne betaler seg inn hvis man får til å kjøre 130 MH/s i stedet for 120.

Det ble veldig bra i PC-O11D XL men det kabinettet koster 2700 kr før man har satt inn ei eneste vifte. Jeg har stor tro på det kabinettet hvis man får tak i 2x EVGA 3080 Hybrid i det øverste og mellomste sporet og en 3080 Strix nederst. Jeg har ikke fått noen av de 3080 Hybrid jeg har bestilt, så det blir lenge til jeg får testet om det er samsvar med teori og praksis.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Har hatt en PC med MSI B450-A Pro og AMD Athlon 3000G kjørende med et 3060 Ti som minet. Flyttet hovedkortet ut fra kabinettet i dag og satte det i en hjemmelaget mining frame. Koblet opp 6 skjermkort, alle fra risers, og skulle starte opp ved å benytte det gamle trikset med å kortslutte power switch-pinnene på hovedkortet. Litt trang om plassen inni der nå, så skrujernet glapp litt og kortsluttet muligens power switch-pinnene med Speaker + og Buzzer - og kanskje den var nede i selve hovedkortet mellom pinnene der. Var liv i PCen i et kvart sekund eller noe slikt. Fant et par ledninger og satte på pinnene etter dette og den starter, men får ikke skjermbilde på PC-skjermen nå. Har koblet fra det meste, kun hovedkort, APU og én minnebrikke igjen. Hva tror dere, dødt hovedkort?

Btw, om man har to strømforsyninger og må starte den ene manuelt, er det noe i veien for å starte denne et par sekunder før man slår på den som er koblet til hovedkortet? Tenker det er bedre med "for tidlig" enn "for sent" slik at man ikke ender opp med at hovedkortet har kommet for langt i boot. Har sammenkoblingskabler på vei i posten, men det hjelper lite no. Eller, død PC nå så har kanskje ikke så hastverk..

Lenke til kommentar
2 minutes ago, KjellV said:

Btw, om man har to strømforsyninger og må starte den ene manuelt, er det noe i veien for å starte denne et par sekunder før man slår på den som er koblet til hovedkortet? Tenker det er bedre med "for tidlig" enn "for sent" slik at man ikke ender opp med at hovedkortet har kommet for langt i boot. Har sammenkoblingskabler på vei i posten, men det hjelper lite no. Eller, død PC nå så har kanskje ikke så hastverk..

Har startet mine mange minutter før, ikke hatt noen problemer.

Sånn praktisk så har jeg vel egentlig startet noen dager før i visse tilfeller

Lenke til kommentar

Du får kjøpt løse brytere også til 50 eller 100 kr, hadde jeg bare skrevet ned hvor jeg så det senest for noen dager siden.

Det er en regel, hold strømførende gjenstander i bevegelse langt unna kretskort i drift.

Jeg tipper at du har et hovedkort som er for billig til å ha POST-display (7-segment). Da blir det vanskeligere å feilsøke, men det hadde vel uansett ikke hjulpet hvis det er dødt. I mange situasjoner lønner det seg å gå opp i pris på hovedkort til man får POST-display, reset- og power-knapp på hovedkortet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Voro said:

Noen som har noe forslag til hvorfor "unpaid balance" bare er på ca. en sjettedel av "estimated earnings" etter 15 timer med pheonix miner?

Kan det være fordi unpaid balance betales hver fjerde time? 24/4=6

 

Edit: enkelt forklart så betales ikke payout med en gang du har gjort deg fortjent til den. Men på faste tidspunkt igjennom dagen.

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Voro skrev (32 minutter siden):

Noen som har noe forslag til hvorfor "unpaid balance" bare er på ca. en sjettedel av "estimated earnings" etter 15 timer med pheonix miner?

Estimert er jo ikke fasit. Flaks luck i poolen og hos deg spiller også inn. Du bør helst mine en uke så sammenligne at average hashrate ligger tett opptil reported hashrate. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...