Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (1 minutt siden):

Ha kortene i stativ i ved siden av kabinettet. Det hjelper ikke å ha av dekslet på kabinettet når kortene kommer for tett til at viftene funker optimalt.

Setter jeg kort nr. 1 på hovedkortet og kort nr. 2 i den stående slot'en så blir det god plass mellom de to første kortene i hvert fall. Blir evt. kort nr. 3 som blir problemet da, men jeg vil nok være godt fornøyd med to. Kan jo selge 3060TI på sikt og gå for 2x3080.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (Akkurat nå):

Det skal være nok, men du er nok nesten på nivået hvor kortet vil bruke mer i strøm enn du tjener

Ja trolig, den maskinen har stått med lett last en stund og produsert varme til kjøkkenet og rommet vsa.
Tenkte å mine litt på den nå, men det bruker den ikke stort med strøm på når mineren ikke kommer igang. :p

Lenke til kommentar

@Jens Kr. Kirkebø

Vil kanskje heller anbefale å ha 1 i kabinettet og evnt 2 på riser, blir fort varmt med 2 i kabinettet. Jeg går og venter på et nytt mining kabinett, men har i mellomtiden brukt et gammelt kabinett hvor jeg har et kort inni og 3 kort stående på toppen med risere festet med strips. Bildet er litt dårlig, men det viser konseptet. Da vil du heller ikke behøve et så stort kabinett. Skal du frakte den er det bare å ta av kortene å frakte den i en separat beholder.

20210210_133025.thumb.jpg.931cfda887466b6855df9ce68a064b06.jpg

Endret av QUiPS
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er ikke vits å stappe flere kort i vanlige kabinett. Hashraten går ned etter som kortet blir varmt. Man kan brute-force hashrate ved å øke power target, men da har man det gående. Det er problemer med to kort og du vil ha inn 3.

Kjøp en bukk til 119,- hos Biltema og strips opp kortene ved siden av PC-en.

20-459_xl_1.jpg

Hvis du skrur fast hovedkortet i ei plate kan du legge det nederst på bukken. Billig og lett rigg.

Hvis du skal frakte utstyret lemper du det opp i ei plastkasse m/ lokk på 150 liter. Det kostet 349,- sist jeg kjøpte.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
QUiPS skrev (14 minutter siden):

@Jens Kr. Kirkebø

Vil kanskje heller anbefale å ha 1 i kabinettet og evnt 2 på riser, blir fort varmt med 2 i kabinettet. Jeg går og venter på et nytt mining kabinett, men har i mellomtiden brukt et gammelt kabinett hvor jeg har et kort inni og 3 kort stående på toppen med risere festet med strips. Bildet er litt dårlig, men det viser konseptet. Da vil du heller ikke behøve et så stort kabinett. Skal du frakte den er det bare å ta av kortene å frakte den i en separat beholder.

20210210_133025.thumb.jpg.931cfda887466b6855df9ce68a064b06.jpg

Tror nok det vil fungere dårlig. Skal stå i et walk-in closet 4 mnd. per år, så det må være "kone-sikkert" ;) Altså ikke noen kort på toppen...

Flere vifter kan jeg dog sikkert putte på, støy er ikke noe jeg trenger å ta hensyn til. 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (16 minutter siden):

Det er ikke vits å stappe flere kort i vanlige kabinett. Hashraten går ned etter som kortet blir varmt. Man kan brute-force hashrate ved å øke power target, men da har man det gående. Det er problemer med to kort og du vil ha inn 3.

Kjøp en bukk til 119,- hos Biltema og strips opp kortene ved siden av PC-en.

Hvis du skrur fast hovedkortet i ei plate kan du legge det nederst på bukken. Billig og lett rigg.

Må være "kone-sikkert" dessverre. Jeg klarer meg fint med to kort, men ett blir litt snaut. Var derfor jeg tenkte på dette kabinettet, ganske stort og kortene kan plasseres så de ikke står nær hverandre. Hjelper det ikke mer flere vifter heller?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Må være "kone-sikkert" dessverre. Jeg klarer meg fint med to kort, men ett blir litt snaut. Var derfor jeg tenkte på dette kabinettet, ganske stort og kortene kan plasseres så de ikke står nær hverandre. Hjelper det ikke mer flere vifter heller?

Du kan alltids gå for server vifter

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Tror nok det vil fungere dårlig. Skal stå i et walk-in closet 4 mnd. per år, så det må være "kone-sikkert" ;) Altså ikke noen kort på toppen...

Flere vifter kan jeg dog sikkert putte på, støy er ikke noe jeg trenger å ta hensyn til. 

En slik løsning ville kanskje ikke vært så dum, med bare 3 kort vil du få god plass mellom dem.

https://www.iwill.no/iwill-4u-btc-6-j1800-ddr3-usb-2-0-m1650w-psu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...