Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (8 minutter siden):

Du kan ikke regne med at det holder seg oppe mer enn ut året og at det kan bli et halvt år med en bunn før det eventuelt tar seg opp igjen. Bli for all del ikke hysterisk om det går nedover en periode.

Ja umulig å vite når det er slutt på moroa. Men det lønner seg alltid på sikt å mine når inntjening er dårlig. Bitcoin når alltid nye høyder etter noen år. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Kryptodebunker said:

Asus TUF 3060 ti eller 3070 klarer 62-64mh/s. Bedre med 3 vifter enn en men ikke stor forskjell. 3090 bør klare 120mh/s.

3060 ikke Ti kommer 25.02 12gb minne og kanskje 40-50mh/s?

Takker.

Tror ett non-Ti er det jeg helst burde ha og satser på å plukke opp ett når de kommer. Men skulle ikke det gå får plan B være ett Asus 3070 TUF Gaming OC 8GB som jeg bestilte hos NoN til 8k med levering 15-22 mars. Får jeg 3060 non Ti kan det avbestilles eller evt selges (avhengig av salgspris der og da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (5 minutter siden):

Brukt i mining rig  er det noe vesentlig forskjell mellom

ASUS GeForce RTX 3060 Ti TUF GAMING OC 8GB

og

GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti EAGLE, 8GB

som gjør at det er verdt 2000 kr ekstra å legge inn i et asus tuf kort ?

Asus Tuf er de beste mining kort. Eagle får du nok ikke levert før sommeren. Billig serien til Gigabyte som er nedprioritert og over solgt. 

Lenke til kommentar
Groovy Gorilla skrev (18 minutter siden):

Leste på tek.no at det er vanskelig å få tak i skjermkort. Til og med mitt "gamle" skjermkort er av interesse. Har AMD RX580 8GB, har egentlig ikke bruk for dedikert skjermkort og vurderer å selge. Er dette kortet virkelig av interesse for minere?

30kr dagen ca https://www.nicehash.com/profitability-calculator/amd-rx-580-8gb

Du går solgt det på finn til innkjøpspris. Ikke lov her. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kryptodebunker said:

Stemmer det her er Bitcoin død innen 10 år. Forhåpentligvis tar andre mer miljøvennlige kryptovalutaer over. Selv om det betyr slutten på proof of work gpu mining.

Det han glemmer å nevne at mesteparten av energien kommer fra fornybar energier hvor og samtidig er det viktig å sette ting i kontekst, sammenlignet med en del annet bruker btc veldig lite strøm.

Screenshot_20210213-120013_TubeMate.thumb.jpg.2b20cff034074d41c51b5aaaf39419b6.jpg

Denne artikkelen er også litt interessant, hvor gass som ellers går til spille kan brukes til å mine bitcoin.

https://www.google.com/amp/s/www.coindesk.com/energy-giant-equinor-to-cut-gas-flaring-with-bitcoin-mining-tie-up-report%3famp=1

Endret av QUiPS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@QUiPS

Vil påstå at Bitcoin og andre sine proof of work algoritmer er sløsing med strøm og regnekraft. 

Tenk om all datakraften hadde blitt brukt til å folde proteiner eller annen nyttig forskning. 

Dessverre er Bitcoin for likt gull. Gull er metall som det brukes mye energi å utvinne og fører til store miljøskader. 

Men det skulle vært en sertifisert ren krypto som kun gikk på fornybar strøm. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Kryptodebunker said:

@QUiPS

Vil påstå at Bitcoin og andre sine proof of work algoritmer er sløsing med strøm og regnekraft. 

Tenk om all datakraften hadde blitt brukt til å folde proteiner eller annen nyttig forskning. 

Dessverre er Bitcoin for likt gull. Gull er metall som det brukes mye energi å utvinne og fører til store miljøskader. 

Men det skulle vært en sertifisert ren krypto som kun gikk på fornybar strøm. 

På sikt kan man jo bruke det fornuftig, slik som det når gir mening i norge å mine pga kulda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...