Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

BadCat skrev (1 minutt siden):

Det har gått bra i noen måneder i alle fall. Kortene throttler hvis temperaturen stiger. Jeg får 101-102 MH/s når det er gråvær og 93-97 hvis det er solstek. Minnet holder seg på 108-110C. Den største ulempen er at viftene presses opp i turtall hvis minnet holder over 100C.

Ja det går mot varmere tider nå desverre, normalt liker jeg varmt vær men det blir litt varmt å sitte på kontoret/gaminghula med 2-3 pc'er stående på og i kjelleren er det heller ikke værende :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
morgan_kane skrev (3 minutter siden):

Ja og det gjør jeg. Det er ingen problemer å bygge en rig for min del. Det er når det kommer til valg av hardware/software etc jeg trenger litt veiledning. Har aldri minet før, men har sett litt på mulighetene rundt nicehash. 

Ok, men hvordan er det med RIsers? Er det noen merker man bør unngå der? Regner med de fleste kjøper dette i bulk?

Risere kjøper man dem man får tak i. 

009s fungerer fint. 

Problemet ditt er at det omtrent er umulig å få tak i gpuer. Det eneste du har reelle sjanser på er 3060 12gb eller 1660 super. Alle nye nvidia kort vil være begrenset på Ethereum. 

Jeg vil si at du er too late to the game nå. Du bør I det minste sette deg mye bedre inn i mining. Start her:

 

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (4 minutter siden):

Risere kjøper man dem man får tak i. 

009s fungerer fint. 

Problemet ditt er at det omtrent er umulig å få tak i gpuer. Det eneste du har reelle sjanser på er 3060 12gb eller 1660 super. Alle nye nvidia kort vil være begrenset på Ethereum. 

Jeg vil si at du er too late to the game nå. Du bør I det minste sette deg mye bedre inn i mining. Start her:

 

Jeg vet jeg er sent ute, men sånn er det når man jobber og studerer samtidig. Vanskelig å få tid til alt. 

GPU markedet ser ikke så dårlig ut akkurat nå, gjelder bare å være først ute med kjøp. 

Kan man mine med flere ulike kort på samme rig?

Lenke til kommentar
morgan_kane skrev (7 minutter siden):

Jeg vet jeg er sent ute, men sånn er det når man jobber og studerer samtidig. Vanskelig å få tid til alt. 

GPU markedet ser ikke så dårlig ut akkurat nå, gjelder bare å være først ute med kjøp. 

Kan man mine med flere ulike kort på samme rig?

Lykke til 😂👍 er ikke bare å være først ute. Har du forstått at alle nye kort kommer med mining sperre for Ethereum? Det er mye enklere å bare investere litt penger i krypto enn å tjene penger på å mine. 

 

 

Komplett solgte ett par hundre 3060 12gb i går blir vel en måned til neste pulje. 

Du kan blande alle skjermkort på en rigg, men enklere med kun Nvidia enn blanding. 

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (1 minutt siden):

@morgan_kane Jeg mener ikke å være negativ men som student burde du ikke kaste bort mange penger på noe spekulativt som krypto mining på toppen av hypen.

Hvis du har en stasjonær pc i dag kan du starte med ett 3060/3070 I den for å mine. 

 

Pc Lynet skrev (8 minutter siden):

Lykke til 😂👍 er ikke bare å være først ute. Har du forstått at alle nye kort kommer med mining sperre for Ethereum? Det er mye enklere å bare investere litt penger i krypto enn å tjene penger på å mine. 

 

 

Komplett solgte ett par hundre 3060 12gb i går blir vel en måned til neste pulje. 

Du kan blande alle skjermkort på en rigg, men enklere med kun Nvidia enn blanding. 

hehe takk, går nok bra om jeg får til alt. Men må si jeg er litt bekymret for sperren Nvidia kommer med, men er kanskje mulig og omgå den. Tiden vil vise, men ser ut som man kan mine andre coins fortsatt.

Pc Lynet skrev (1 minutt siden):

@morgan_kane Jeg mener ikke å være negativ men som student burde du ikke kaste bort mange penger på noe spekulativt som krypto mining på toppen av hypen.

Hvis du har en stasjonær pc i dag kan du starte med ett 3060/3070 I den for å mine. 

Er den måten jeg tenker og starte på. Kjøpte et 3070 kort i forrige uke men skal selge det og gå for 3080 istedenfor. Har 100%jobb vedsiden av studier og bruker bare penger jeg har råd og tape :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
morgan_kane skrev (Akkurat nå):

 

hehe takk, går nok bra om jeg får til alt. Men må si jeg er litt bekymret for sperren Nvidia kommer med, men er kanskje mulig og omgå den. Tiden vil vise, men ser ut som man kan mine andre coins fortsatt.

Er den måten jeg tenker og starte på. Kjøpte et 3070 kort i forrige uke men skal selge det og gå for 3080 istedenfor. Har 100%jobb vedsiden av studier og bruker bare penger jeg har råd og tape :)

Hvis du primært skal mine burde du beholde 3070. 3080 koster for mye og gir ikke nok ekstra mh/s 60 vs 100

Bedre med 2x 3070 som gir 120mh/s

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Pc Lynet said:

Du må nesten gidde å gjøre litt egeninnsats.

 

Jeg må egentlig si meg uenig, jeg selger en del "plug and play" rigger om dagen, hvor folk vil ha alt utenom GPUer, når prisen da ligger på mellom 6 og 10 000kr så vil jeg si det er innafor

Lenke til kommentar

3080 lønner seg bra over 3070. El får du trekt fra uansett.

3080 = 145 kr per MH/S
3070 = 166,7-183,33 kr per MH/s

Den som påstår 3080 er for dyr hadde fått stryk i matte. 3070 kan maks koster 8500 for å være billigere. enn 3080 til 14500 og de fleste 3080 har ikke kostet så mye. 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...