Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-grkpmGQW
1 minute ago, idleman_2 said:

De som har råd til det lar eth stå urørt ?

Er det jeg gjør for øyeblikket, men tenker å ta en viss % profitt etterhvert... men longterm er jeg meget bullish hva gjelder Ethereum pris.. men samtidig vet man aldri når bullrunnet er over og det er lurt og ha solgt unna litt før det evt skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-grkpmGQW
Just now, idleman_2 said:

Hvis bitcoin ramler kraftig så går som regel alle andre cryptoer med i dragsuget ?

Spot on.. Krasjer Bitcoin krasjer resten av crypto tilsvarende (ofte mer). Nå begynner Eth å bli ganske store de også med tanke på market cap, men det er helt tydelig at ETH og BTC følger hverandre tett.. selvom nå nylig så har ETH være på en opptrend mens BTC har gått sideveis en stund

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (Akkurat nå):

Hvis bitcoin ramler kraftig så går som regel alle andre cryptoer med i dragsuget ?

eller har bitcoin blitt for store til at det skjer ?

Bitcoin og resten går i dragsuget hver eneste gang. Men Bitcoin blir alltid mer verdt neste bullrun. Jeg tror vi kan se at Ethereum tar over for Bitcoin som nummer 1 i løpet av de neste 5 årene. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
Just now, idleman_2 said:

Nå som nvidia legger inn mining sperrer på nye kort  Så blir vel 3060 TI 3070 og 3080 på faset ut og vil få nye kort med ny gpu kjerne...

Vil det påvirke bruktprisene på disse mining/gaming kortene ?

 

Definitivt. To kort som er relativt like med tanke på ytelse hvor det ene kan mine uten sperre? Ville gjette på alt fra 10-30% mer for et kort som også kan mine, ihvertfall enn så lenge GPUmining er så profitabelt som det er nå.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (Akkurat nå):

Bitcoin og resten går i dragsuget hver eneste gang. Men Bitcoin blir alltid mer verdt neste bullrun. Jeg tror vi kan se at Ethereum tar over for Bitcoin som nummer 1 i løpet av de neste 5 årene. 

Ja jeg sier det igjen som jeg har sagt før, det er jo flere næringer som har tatt til seg Eth, inkludert reiselivsbransjen, så jeg tror det er kommet for å bli jeg🙂

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (2 minutter siden):

Ja jeg sier det igjen som jeg har sagt før, det er jo flere næringer som har tatt til seg Eth, inkludert reiselivsbransjen, så jeg tror det er kommet for å bli jeg🙂

Ja ETH er brukelig til mye rart. Ganske sikker på at den vil ta over for Bitcoin. Bitcoin er som Netscape på 90-tallet.

Lenke til kommentar

Hvis en drar på ferie i utlandet og bruker eth som betalingsmiddel under hele turen...  pengene er altså ikke innom kongeriket norge.. likevel vil skattemyndighetene ha skatt på disse... men teknisk sett kan de vel ikke se/finne disse transaksjonene i utlandet og kan trygt skippe å betale skatt på eth brukt i utlandet ?

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (3 minutter siden):

Hvis en drar på ferie i utlandet og bruker eth som betalingsmiddel under hele turen...  pengene er altså ikke innom kongeriket norge.. likevel vil skattemyndighetene ha skatt på disse... men teknisk sett kan de vel ikke se/finne disse transaksjonene i utlandet og kan trygt skippe å betale skatt på eth brukt i utlandet ?

Så lenge den ETH du har er minet til en egen wallet der du aldri har sendt noe til en exchange. Eller kjøpt med cash i Norge eller utlandet.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
3 minutes ago, idleman_2 said:

Antyder/sier du at næringslivet aksepterer eth mere enn btc ?

Både ja og nei. BTC er mest utbredt, den "første og største" som alle vet om, men transaksjonsavgiftene er for store og selvom BTC har verdi så er det svært få bruksområder. ETH på den andre siden har enorme bruksområder gjennom smartcontracts og ulike dapps som er bygd på toppen av og som bruker ETH på daglig basis. BTC er å se på som digitalt gull, rett og slett en store of value.

 

Just now, idleman_2 said:

Hvis en drar på ferie i utlandet og bruker eth som betalingsmiddel under hele turen...  pengene er altså ikke innom kongeriket norge.. likevel vil skattemyndighetene ha skatt på disse... men teknisk sett kan de vel ikke se/finne disse transaksjonene i utlandet og kan trygt skippe å betale skatt på eth brukt i utlandet ?

Du skal og bør skatte.. ETH er på ingen måte anonymt da alle transaksjoner kan spores åpent i blokkjeden, satt på spissen hvis skattetaten vil så finner de ut hvilken adresse som er din og da kan de lett se transaksjonene. Fordelen med krypto er at du kan betale i noe som er desentralisert og ikke er styrt av fiat verdien til valutaen i det aktuelle landet du befinner deg i.. nå er ikke det noe stort problem her til lands da krona er solid.. men fins nok av stater der den lokale valutaen rett og slett suger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
1 minute ago, kremt said:

Netscape var the shit! Internet Explorer sugde balle. Men så kom Opera....

Husker når Opera.. og deretter firefox kom.. det var saker :rofl:

Lenke til kommentar
24 minutes ago, justus said:

Både ja og nei. BTC er mest utbredt, den "første og største" som alle vet om, men transaksjonsavgiftene er for store og selvom BTC har verdi så er det svært få bruksområder. ETH på den andre siden har enorme bruksområder gjennom smartcontracts og ulike dapps som er bygd på toppen av og som bruker ETH på daglig basis. BTC er å se på som digitalt gull, rett og slett en store of value.

 

Du skal og bør skatte.. ETH er på ingen måte anonymt da alle transaksjoner kan spores åpent i blokkjeden, satt på spissen hvis skattetaten vil så finner de ut hvilken adresse som er din og da kan de lett se transaksjonene. Fordelen med krypto er at du kan betale i noe som er desentralisert og ikke er styrt av fiat verdien til valutaen i det aktuelle landet du befinner deg i.. nå er ikke det noe stort problem her til lands da krona er solid.. men fins nok av stater der den lokale valutaen rett og slett suger.

Er vel ingenting som hindrer en i å opprette 'svart' miner og 'svart' wallet som brukes for å skjule inntekt og brukes kun  i utland.... eller ?

sånn satt på spissen... som jeg forstod det når jeg oppretta wallet og miner så trenger en ikke å bevise sin ekte identitet, bare å finne på et fiktivt navn...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
1 minute ago, idleman_2 said:

Er vel ingenting som hindrer en i å opprette 'svart' miner og 'svart' wallet som brukes for å skjule inntekt og brukes kun  i utland.... eller ?

sånn satt på spissen... som jeg forstod det når jeg oppretta wallet og miner så trenger en ikke å bevise sin ekte identitet, bare å finne på et fiktivt navn...

Ingenting som hindrer deg, men så fort du transakter på en exchange (noe du stort sett må for å veklse eth i fiat for å få kjøpt varer og tjenester med mindre de tar eth direkte) så er du synlig.. og du legger fra deg spor i blokkkjeden alikevel. Her er det ingen forskjell på utland og innen... Så det blir litt sånn, det fungerer fint å skule det for å motta inntekt, sende til privatpersoner, men så fort du tar det ut i varer og tjenester - så blir det synlig med en eneste gang.. og det koselige spørsmålet, hvor kommer de pengene fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...