Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (1 time siden):

Pile of Shit er noe ordentlig møkk, da må man stake :p

Jeg regner med at jeg blir å bruke prosessoren til å strømme innholdet mitt i loop. Det gir mer $ i kassen.

sikkert upopulær mening her inne, men med økning i diff så er det like greit å gå over til POS sånn at forhåpentligvis coinsa man eier blir verdt mere

Lenke til kommentar

Hei! Til dere som driver å kjøper kort nå, hva tenker dere om dagens priser på GPUer, f.eks 3070 til 11k i enkelte butikker. 

Med dagens inntjening så vil dette ta rimelig lang tid å få pengene tilbake på, som i utgangspunktet ikke er et problem, men med EIP-1559 som kommer snart vil jo dette øke tiden betraktelig. 

Man vet ikke hva som kommer til å skje, men jeg tenker hvertfall at per nå er det ikke verdt å kjøpe GPUer til disse prisene for mining pga. disse høye prisene gjør at en stor investering blir enda større for mindre inntjening. Thoughts?

Lenke til kommentar
nichos skrev (3 minutter siden):

Hei! Til dere som driver å kjøper kort nå, hva tenker dere om dagens priser på GPUer, f.eks 3070 til 11k i enkelte butikker. 

Med dagens inntjening så vil dette ta rimelig lang tid å få pengene tilbake på, som i utgangspunktet ikke er et problem, men med EIP-1559 som kommer snart vil jo dette øke tiden betraktelig. 

Man vet ikke hva som kommer til å skje, men jeg tenker hvertfall at per nå er det ikke verdt å kjøpe GPUer til disse prisene for mining pga. disse høye prisene gjør at en stor investering blir enda større for mindre inntjening. Thoughts?

Du tjener inn overprisen lenge før EIP-1559. Så kan du panikkselge 3070 i august for 8000kr.

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (Akkurat nå):

Lurer egentlig på hvor lenge det er trygt å mine med 3080 kortet mitt, uten å erstatte thermal padsa. Ligger nå mellom 94-105 + grader. Men er ikke på 24/7. 

Kjører 24/7 her, minnet ligger på rundt 100c, noen som vet hvor mye thermal pads man må kjøpe til 3080 Suprim?

Lenke til kommentar

Hvilken hardware bør jeg bruke til en mining rig? Tenker å bygge selv med mulighet for ihvertfall 5 GPUer. Men har ikke enda satt meg inn i hardware som kreves. 

Strømforsyning regner jeg med bør være av god kvalitet.

Har prosessorkraft mye å si?

Linux eller windows basert?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
morgan_kane skrev (Akkurat nå):

Hvilken hardware bør jeg bruke til en mining rig? Tenker å bygge selv med mulighet for ihvertfall 5 GPUer. Men har ikke enda satt meg inn i hardware som kreves. 

Strømforsyning regner jeg med bør være av god kvalitet.

Har prosessorkraft mye å si?

Du må nesten gidde å gjøre litt egeninnsats.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

Jeg miner 24/7 med 110C.

Nå er jeg den tøffest katta i gata, men...

Tror nå det blir å gå helt fint i lang tid. Skjermkort er jo bygd for å vare. Synes det er helt fantastisk at jeg kunne kjøpe et spill med å bare la PCen stå på mens jeg sover/er på jobb. Mining er jo genialt. 

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

Du må nesten gidde å gjøre litt egeninnsats.

 

Ja og det gjør jeg. Det er ingen problemer å bygge en rig for min del. Det er når det kommer til valg av hardware/software etc jeg trenger litt veiledning. Har aldri minet før, men har sett litt på mulighetene rundt nicehash. 

Dragonlove skrev (1 minutt siden):

Du bør ha ett hovedkort med flest mulig Pci X1 spor, cpu og minne er mindre viktig.

Iwill har flere Hovedkort beregnet for formålet.

Ok, men hvordan er det med RIsers? Er det noen merker man bør unngå der? Regner med de fleste kjøper dette i bulk?

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Quakecry said:

Tror nå det blir å gå helt fint i lang tid. Skjermkort er jo bygd for å vare. Synes det er helt fantastisk at jeg kunne kjøpe et spill med å bare la PCen stå på mens jeg sover/er på jobb. Mining er jo genialt. 

Det har gått bra i noen måneder i alle fall. Kortene throttler hvis temperaturen stiger. Jeg får 101-102 MH/s når det er gråvær og 93-97 hvis det er solstek. Minnet holder seg på 108-110C. Den største ulempen er at viftene presses opp i turtall hvis minnet holder over 100C.

Jeg skal bytte pads en gang, men det er hektisk for tiden. Med TBC-.slipp om under en måned kan jeg ikke se for meg at det blir i år.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...