Jump to content
Snikpellik

Trump-supportere stormer Capitol

Recommended Posts

5 hours ago, xRun said:

Om en deltar på et bankran i den overbevisning at hva en egentlig gjør er å redde banken fra å bli ranet, og oppfatter dette som en anledning hvor man gjorde en god gjerning for alle bankens kunder, kanskje noe historisk heltemodig, så kan det være helt naturlig for en del av dem å ta selfies under ranet og poste det i sosiale medier. Noe å vise barnebarna etc. En slik forvirring om hva de deltar på kan være resultatet av å ha lyttet til desinformasjon, konspirasjonsteorier, og høy tillit til falske påstander fremmet av myndighetspersoner.

Viser hvor ekstremt farlig det er med desinfomasjon og hvor veldig riktig det var å fjerne møkkasprederen donald trump fra sosiale media.

Edited by graavik
  • Like 3

8 hours ago, graavik said:

Viser hvor ekstremt farlig det er med desinfomasjon og hvor veldig riktig det var å fjerne møkkasprederen donald trump fra sosiale media.

Det var vel en undersøkelse som viste at desinformasjon gikk ned med flere titalls prosent etter stening av Trumps konto (samt en rekke andre).

Jeg er litt delt på om jeg syns det er en god ting å sperre kontoene til slike.. Ikke pga noe ytringsfrihets-argument.. det har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre i det hele tatt. Twitter er en privat aktør og er fullt fritt til å fjerne mennesker som bryter ToS. Men mer om det er rette veien å gå...

Uansett.. jeg har lekt litt med tanken at en "enkel" kur kanskje kunne være at posting på sosiale media/forum osv kun kan skje via faktiske navn. Det kommer aldri til å skje, og det er sikkert mange argumenter mot det.. men den veggen av anonymitet som gis for hvem som helst til å hevde hva som helst er det ikke vanskelig å se negative sider ved...Jaja..