Gå til innhold

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tailzo skrev (På 29.4.2025 den 19.34):

Jeg fikk Retroid Pocket Flip 2 i dag. Den kjører Sega Saturn perfekt.

Hva hadde vel livet vært uten noen daglige runder Sega Rally og Virtua Fighter 2. :) Fin sak du har fått deg der.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:utakt skrev (17 timer siden):

Hva hadde vel livet vært uten noen daglige runder Sega Rally og Virtua Fighter 2. :) Fin sak du har fått deg der.

Jeg har virkelig kost meg med denne. Phantasy Star Online i hendene, med meg hvor enn jeg går 😅

20250501_151933.jpg

• Innsiktsfullt 1
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Satser på at dette er riktig sted å spørre:

Finnes det noen steder i Vestfold der man kan spille arkadespill og / eller pinball?

Red: Vet om Kilden Kino i Tønsberg og Highscore Arcade i Larvik,
tenkte mer på ordentlig retro arkademaskiner.

Endret av Malmern
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Av og til arrangeres det retro-konferanser hvor en tilbyr ting til normalt tiltrekker seg retrofolk. Stedene har som regel arkadespill / retromaskiner noe ganger pinball-automater. Som regel selges også eldre spillkonsoller og tilhørende spill til disse. Normalt er de ikke så mange slike i løpet av året så det gjelder å følge litt med å oppsøke de som arrangereres.

En som holdes den 16. og 17. August i år (Runarhallen, Sandefjord) er https://www.retromessa.no 

Endret av vidor
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Kranglet meg nettopp gjennom Metroid Fusion (GBA). Fikk bare 51% items, lurer på hvor i all verden de resterende 49% hadde gjemt seg. Spillet innbyr ikke akkurat til backtracking, med en maskin som forteller deg "gå dit! Gjør det!" hele veien. 

Veit ikke om jeg orker en runde til med det første. Frustrerende vanskelig spill.

Skrevet

Jeg anbefaler å ta en titt på "Super Metroid But I Hate You".

This is a halfhack I made specifically for one friend which originally was not going to be released publicly, but I changed my mind.
It's a troll hack full of inside jokes for that aforementioned friend as well as jokes that poke fun at Super Metroid hacking as a whole, featuring many references to obscure and highly-specific things, intentionally poorly designed rooms, baffling design choices, and an utterly psychotic amount of custom assembly to create an utterly unhinged and bizarre playthrough of Super Metroid.

Notes:

• This hack requires you to be able to same wall walljump, infinite bomb jump, and mockball.
  • To break out of knockback, mash the L and R buttons. Successfully doing so will play a sound and give you extra invulnerability frames.
  • This romhack has swearing and lewd jokes, so enable the appropriate rating options on Twitch if you wish to stream it.
  • If you have trouble with the second of the two puzzles in Maridia, see PuzzleHelp_Spoilers.zip file (included inside the main download zip). If you do, that's a certified Skill Issue though.
  • I hate you.

https://forum.metroidconstruction.com/index.php?topic=6045.0

Skrevet

Kun hvis man mestrer grunnleggende teknikker.

To do an Infinite Bomb Jump, Samus Aran must start by placing a Bomb on the ground. Right before that first bomb explodes, she must place another one. As Samus falls down from the explosion of the first bomb, the second one should be about to explode.

The easiest method for performing the mockball is the following:

Start running (hold the dash button and a direction on the directional pad) in the direction you desire (holding dash after this step is optional)

Press and hold the jump button

Release the direction

Tap down on the directional pad (Samus should now be facing directly downwards)

Tap down again, just before you hit the ground (Samus should perform a "soft morph" on the ground)

Press and hold left or right (whichever of these directions you are traveling in, from the first step) immediately afterward

A more difficult method that allows you to control your jump height is the following:

Start running (hold the dash button and a direction on the directional pad) in the direction you desire (holding dash after this step is optional)

Press and hold the jump button

Release jump at the desired height

Press and hold jump again

Release the direction

Tap down on the directional pad (Samus should now be facing directly downwards)

Tap down again, just before you hit the ground (Samus should perform a "soft morph" on the ground)

Press and hold left or right (whichever of these directions you are traveling in, from the first step) immediately afterward

https://wiki.supermetroid.run/Mockball

Skrevet

Metroid fusion og zero mission er to av mine all time favorites på håndholdt. Hvis man tar seg tid til å finne alle powerups så føler jeg begge er svært tilgivende selv om man ikke er noen ekspert.

Skrevet (endret)
bo1e skrev (20 timer siden):

Metroid fusion og zero mission er to av mine all time favorites på håndholdt. Hvis man tar seg tid til å finne alle powerups så føler jeg begge er svært tilgivende selv om man ikke er noen ekspert.

Ble aldri helt venn med at Samus tar så mye skade av å komme borti ting i Fusion. Greit nok at du får tilbake energi av hver fiende du dreper, men du får tilbake 10 og hvis du har vært borti noen ganger har du kanskje mistet 50+. Fort gjort å komme ned på kritisk nivå. Bossene var stort sett et helvete før jeg skjønte mønstrene deres. 

Endret av :utakt
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...