AfterGlow Skrevet 7. desember 2020 Skrevet 7. desember 2020 Stort gjennombrudd: Ny kvantedatamaskin skal ha knust verdens kraftigste superdatamaskin
ZK2SBF56 Skrevet 7. desember 2020 Skrevet 7. desember 2020 Er det dette som kalles et kvantesprang? 1
3FKY9EYR Skrevet 7. desember 2020 Skrevet 7. desember 2020 Får fortsatt inntrykk av at kvantemaskiner kan egne seg for spesifikke problem og neppe vil erstatte tradisjonelle datamaskiner. 1
Selvstendigsaas Skrevet 7. desember 2020 Skrevet 7. desember 2020 Sånn var vel også datamaskiner til å begynne. Man hadde spesifikke maskiner for spesifikke oppgaver. Etterhvert gikk det over til generelle maskiner 1
dguzs Skrevet 7. desember 2020 Skrevet 7. desember 2020 Hvis dette er sant, så er det ikke noe annet å forvente at Kina gjør betydelig teknologiske fremskritt i nær fremtid.
Xantippe Skrevet 7. desember 2020 Skrevet 7. desember 2020 Nei, et kvantesprang er ekstremt lite. Hvis kineserne har rett i sine påstander er dette et megasprang. (Jeg skjønner spørsmålet var en morsomhet) 1
Snowleopard Skrevet 8. desember 2020 Skrevet 8. desember 2020 (endret) Xantippe skrev (39 minutter siden): Nei, et kvantesprang er ekstremt lite. Hvis kineserne har rett i sine påstander er dette et megasprang. (Jeg skjønner spørsmålet var en morsomhet) Distansen kvant er ekstremt liten, men brukes som det motsatt, altså noe kjempestort. Men om en tar utgangspunkt i at et kvantesprang er et skifte av tilstand/faser, så er endringen i seg selv stor. På det grunnlaget blir et kvantesprang stort. Litt som at skifte fra ice-bil til elbil i realiteten ikke er stort, da det fremdeles er biler det er snakk om, så er endringen fra ice-drivlinje til BEV-drivlinje en stor endring i seg selv. https://naob.no/ordbok/kvantesprang Endret 8. desember 2020 av Snowleopard Skriveleif
xyzæøå Skrevet 8. desember 2020 Skrevet 8. desember 2020 Da er det bare å glede seg til kvante-playstation som lar hver og en av oss bli gud i vårt eget private simulerte univers. Lurer på hvordan etikk rådet kommer til å forholde seg til at vi for moro skyld sprenger galakser i luften, med simulerte innbyggere som tror verden deres er virkelig. Jeg ser ihvertfall for meg å ha en egen planet bare med telefonselgere, og koble boksen til internett i den virkelige verden
353HCKVA Skrevet 8. desember 2020 Skrevet 8. desember 2020 Det her lover godt for at knække krypteringer ... hvordan vil det påvirkes ? By-the-way: Det burde være muligt for teknisk kyndige at anvende mere præcise udtryk som paradigmeskift i stedet for "blogger-sproget" À la bjørnetjeneste, kvantespring og andre udtryk som kun forvirrer.
Egil Hjelmeland Skrevet 9. desember 2020 Skrevet 9. desember 2020 (endret) På hvilken måte er dette forskjellig fra å si at en mixmaster er mye bedre enn alle superdatamaskiner til å beregne veskeflyt i en mixmaster? Endret 9. desember 2020 av Egil Hjelmeland
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå