Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er 177cm for lavt for en mann?


Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/livsstil/jenter-eliminerer-lave-gutter-pa-tinder-enormt-frustrerende/s/12-95-3423640342

Sitat

20-30 prosent har høydekrav

 

Jeg har selv ikke matchet med såå mange med høydekrav åpent i profilen sin, men jeg har matchet med endel uten det og flere av de spurte om høyde ganske tidlig i chat, noen litt lengre ned når vi ble bedre kjent, og var et par som har spurt om høyden min etter vi hadde avtalt møte som et krav for å møte meg.

Høyde ser ut til å være uhyre viktig i 2020 og en STOR del av befolkningen vil rett ut ekskludere deg om du ikke når opp, så ta det som du vil.

Men detter kun min opplevelse av 2020, det er visstnok ikke noe nytt

 

Sitat

Forskning viser at høye menn har større sjanse for å bli gift og få barn. En britisk studie fra 2000 undersøkte sivilstatusen til 10.000 menn født den samme uka i mars 1985. Det viste seg at jo høyere mennene var, dess større var sjansen for at de hadde giftet seg og fått barn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pizzamakeren skrev (15 timer siden):

Jeg er en 20 år gammel mann på 177cm som har fått inntrykk av at om jeg ikke er 180cm eller høyere så er jeg ikke attraktiv i kvinner sine øyne.. Ser overalt på sosiale medier at en mann må minst være 180cm eller 185cm for å i det hele tatt bli vurdert.. ikke rart man får depressive tanker. Hva tenker dere? Ville dere ansett meg som lav og ikke bra nok? Jeg vil ha ærlige svar, ikke oppmuntrende svar:)

Problemet ditt er at du lar andre mennesker definere deg.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 82745...070
RaptorStrike skrev (5 timer siden):

Problemet ditt er at du lar andre mennesker definere deg.

Dette. En kort og konsis setning som treffer spikeren på hodet.

For å følge opp med egne tanker, som de fleste øvrige har påpekt, så er dette tull og tøys. Vi har alle våre preferanser for hva vi finner attraktivt, både fysisk, mentalt og gjennom handlinger. Noen skjønnsidealer står sterkere enn andre, men dette har også både med tid og geografisk område å gjøre. Det er ingen one size fits all. 

Noen har et bredt spekter for hva de 'tenner' på, mens andre er veldig snevre og kravstore. Det er helt naturlig og helt greit. De som derimot proklamerer dette utad, gjennom profiler på nett eller fnyser av deg for å være for høy, lav, tjukk, tynn osv om du prater til de, er umodne mennesker. Det kan være mange grunner til oppførselen; men høyst sannsynlig er det et lavt selvbilde som kommer frem på den måten. Det er nok ikke alltid like lett å bare gå videre og ikke tenke på det, men faktum er at dette er jenter du ikke vil ha noe med å gjøre likevel. Du har vel møtt samme typen av menn? Skrytepaven som er breial og gjerne proklamerer sin mening om alt og alle. Han snakker gjerne seg selv opp og andre ned, gjerne ved å droppe ordet "alfa" så ofte han kan. Kanskje i overkant karikert her, men du vil vel ikke sitte igjen med en tanke om at denne karen har selvtilliten og -bildet i orden? Du vil vel tenkte at han kompenserer for noe ved å oppføre seg arrogant? En mannebaby tenker jeg og en du heller syns synd på enn ønsker oppmerksomheten til. Sånn er det med arrogante damer også. 

Det ville vært å juge og si at ikke fysikk har noe som helst å si, men vi av mannlig kjønn er heldigere enn kvinner der, rent biologisk. Fysisk attraktivitet er viktigere i menns øyne, da vi - fra naturens side - ser etter noen som er velegnet å videreføre vårt potensielle barn. Kvinnen derimot, ser etter noen som kan forsørge deres ufødte barn. I dyrenes verden henger dette gjerne sammen med fysisk styrke, men mennesket har kommet noe lenger. En høy, veltrent og kjekk kar vil selvsagt rasle eggstokkene til et høyt antall kvinner, men om han åpner munnen og beviser seg som en idiot, vil mange miste interesse. En liten tjukkas vil kanskje ikke reise samme antall øyebryn fra starten av, men er han en interessant kar med godt selvbilde, gode verdier og gjerne da en god økonomisk forsørger, så kan det like fult være at dette er en potensiell make.

Jeg er for øvrig noe lavere enn deg og har vært med flere damer som har vært høyere enn meg. Har heller aldri blitt kalt for lav for noen, i alle fall til meg direkte. Jeg vet selvsagt at enkelte ville tenkt det med en gang og det har jeg ingen problem med. Hvorfor kan  jeg (i eget hodet) bedømme de fysisk, om ikke de kan gjøre det samme med meg? Forskjellen er at jeg ikke proklamerer en vektgrense, puppestørrelse, hårfarge eller lignende, fordi det ville vist hvor desperat og barnslig jeg selv hadde vært. Jeg kjenner en kar som er nesten to meter, men han er noe rar og keitete og absolutt ingen damemagnet. En annen jeg kjenner er knapt over 160 cm og er populær hos damene. En tredje jeg kjenner, på din høyde, vet jeg med sikkerhet har vært med et tresifret antall damer. Ikke nødvendigvis noe å skryte av, men det viser at det ikke nødvendigvis er størrelsen det handler om. Ingen av disse tre er noen Brad Pitt av utseendet heller. 

Det nevnes i tråden her, selvtilliten er det viktigste. Da snakker jeg ikke om å fremstå som en arrogant kødd som ikke bryr seg om andre. Dette har ingenting med selvtillit å gjøre, men at selve selvbildet ditt er godt. Du er trygg på deg selv, ikke nødvendigvis trygg i alle situasjoner, men du er en solid fyr, i mangel av bedre ord. Du har meninger og trenger ikke unnskylde deg for disse, men du går heller ikke ut etter å såre noen. Du unnskylder deg ikke fordi du "lever", men du sier selvsagt unnskyld der du gikk over streken.

Du får ikke gjort noe med høyden din (som jo er så godt som gj.snittlig som du får det), men dersom du tenker at du er for lav, så vil dette "skrike" desperasjon og du vil - underbevisst - kommunisere at du ikke anser deg selv god nok for andre. Det er her ditt potensielle problem ligger, ikke i hva naturen og genene gav (eller ikke gav) deg.

For øvrig har jeg bemerka meg at høye menn er minst like besatt av høyde som lave(re) menn. Vi har alle usikkerheter rundt egen person, men det er viktig å selvsnakke seg opp og ikke sammenligne seg med alle andre. 

Eller, for å avrunde et langt innlegg, la andres mening definere deg. Når disse meningene er hypotetiske skapt i eget hode, er det enda dummere!

Anonymous poster hash: 82745...070

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 minutter siden):

Er ikke det et greit filter for å få bort søppel fra Tinder?

Altså jo for all del. Jeg er selv veldig fornøyd med å ta "søpla" da jeg ikke hadde noe planer om å forme noe langvarig med de uansett.

Men Jeg kan definitivt skjønne at det er utforende i på en så mannsdominert platform tinder er om du i tillegg til dette også må ekskluderte 30-50% av de få som er igjen fordi du er født for lav.

Lenke til kommentar
Gjest a5b5d...d91
Heiti skrev (16 timer siden):

Synes, personlig, at jenter får mye finere proporsjoner når de er 170-175cm. Ville ikke bekymret meg så mye for høyden.

Ja, jeg er i utgangspunktet fornøyd med høyden og figuren min. Blir bare bekymret i møte med menn men det er jo ikke så uvanlig. 

Anonymous poster hash: a5b5d...d91

Lenke til kommentar
Gjest 65458...058

Personlig er jeg bare 172 og opplever definitivt at de har noe å si, både sosialt og på Tinder. I voksen alder er heldigvis folk blitt mer voksne i hodet også, men husker godt fra tiden på ungdomsskolen hvor jeg fikk høylytt høre at jeg var liten.

Sånn sett har jeg aldri tatt meg særlig nær av det heller, og lever helt fint med det.

Jeg gjorde et eget eksperiment på Tinder hvor jeg hadde en helt okei bio/profil og med gode bilder. Jeg får likes og matches. Ikke i enorme mengder, men matches ble det. Litt senere sletter jeg profilen min (for å resette Tinders algoritme) og frisker opp profilen min. Skriver veldig tydelig helt øverst "172 cm". Antall matcher falt drastisk, både på kort og på lang sikt.

Jeg har derimot faktisk valgt å beholde infoen om min egen høyde, fordi jeg taper ingenting på og være transparent uansett.

Anonymous poster hash: 65458...058

Lenke til kommentar

Aldri opplevd at høyden har noe å si på tinder, annet enn at jeg selv ikke ønsker å treffe noen som er høyere enn meg. Derfor synes jeg det er greit at det skrives ting som "ikke under 1.80", da får man et hint om hvem man kan styre unna med en gang, for å ikke sløse bort masse tid. 

At folk har preferanser må man vel tåle, det er ikke det som gjør at man ikke får seg no. 

Og ja, 1.77 er lavt for en mann, dersom målet er å være 1.80 🤣

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/1/2020 at 5:48 PM, Pizzamakeren said:

Jeg er en 20 år gammel mann på 177cm som har fått inntrykk av at om jeg ikke er 180cm eller høyere så er jeg ikke attraktiv i kvinner sine øyne.. Ser overalt på sosiale medier at en mann må minst være 180cm eller 185cm for å i det hele tatt bli vurdert.. ikke rart man får depressive tanker. Hva tenker dere? Ville dere ansett meg som lav og ikke bra nok? Jeg vil ha ærlige svar, ikke oppmuntrende svar:)

Er selv godt over 18x og det er så mange kvinner som er helt ned i 150 at det ikke er noe problem om man er 177 vil jeg tro.  Selv en på 18x kan føle seg litt dverg i dag om man skal gå etter "tinder" verden.

Eneste unntaket er kvinner som faktisk går etter størrelse, der har mine fettere på 196 og 201 bedre dager. Eneste ulempen er at skoa deres på størrelse 53 tar halve gangen. Litt komisk må jeg si det er når dama på 150 står ved siden av fettern på 201, det ser nesten litt freakshow ut.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Her er ett svar fra en som har levd ei stund... 
Nei, og atter nei, kjære venn.
Jeg er mann, er 168cm lav, som Mini Jacobsen, Maradona og Napoleon, ish.
Aldri hatt problemer med sjans på damene, og har datet både lavere og høyere, 
i min ungdom. Er i dag gift med den "filmstjerna", som er litt lavere enn meg.
Vær deg selv, smil, og gi komplement til damene, så ordner det seg ;)

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det er mer enn 20-30% av kvinner som har "høydekrav". Ifra hva jeg har lagt merke til, hørt ifra kvinner osv. så tipper jeg det "kravet" er til stede hos de aller fleste kvinner, sikkert 80-90%. Men spørsmålet er hva kravet er. Vanligvis er det "noen som er høyere enn en selv". Snitthøyden på kvinner er da 10cm lavere enn menn, i Norge rett under 170cm, og veldig få kvinner er høyere enn 180cm eller kortere enn 160cm. 177cm er dermed ikke et umulig utgangspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, unik42 said:

Ingen som får dame bare fordi de er over 180cm høye.



Sikkert ikke *bare* på grunn av det, men jeg kan love at det hjelper. Har opplevd mange ganger at kvinner har tent veldig på både høyden og kroppsbygningen min. Til og med flere ganger blitt bedt om å donere sæd pga. det. Både klinisk og på den gammeldagse måten. Og kvinner som vil ha barn ser også ut til å være spesielt tiltrukkede av store menn. Jeg har fått masse kommentarer om det, og rett og slett blitt lagt an på og forført av kvinner som har litt fetisj for det. Så jeg ville ikke påstå at det ikke er en stor, stor faktor for mange. Men absolutt ikke alle. Noen bryr seg tvert.

Sikkert også mange menn som skriver i denne tråden at høyde ikke betyr noe som likeledes har mange krav til kvinner, så ta det med en neve salt.

Lenke til kommentar
Thorny skrev (3 timer siden):



Sikkert ikke *bare* på grunn av det, men jeg kan love at det hjelper. Har opplevd mange ganger at kvinner har tent veldig på både høyden og kroppsbygningen min. Til og med flere ganger blitt bedt om å donere sæd pga. det. Både klinisk og på den gammeldagse måten. Og kvinner som vil ha barn ser også ut til å være spesielt tiltrukkede av store menn. Jeg har fått masse kommentarer om det, og rett og slett blitt lagt an på og forført av kvinner som har litt fetisj for det. Så jeg ville ikke påstå at det ikke er en stor, stor faktor for mange. Men absolutt ikke alle. Noen bryr seg tvert.

Sikkert også mange menn som skriver i denne tråden at høyde ikke betyr noe som likeledes har mange krav til kvinner, så ta det med en neve salt.

Men det er jo damer som gjerne ikke har så mye vett moralsk sett. Hvis de velger menn basert på utseende og kroppsbygning, og ikke livshistorie, empatisk nivå, genuinitet, integritet og sånne ting, så har de jo feil prioriteringer i livet.

Men det er jo sånn samfunnet vårt er. Slike kvaliteter blir nedtrykket, i medier og alle andre steder, og de falske og ubetydelige verdiene blir forherliget i mediene. Så da er det ikke rart at mange unge jenter og kvinner er totalt desillusjonert når det kommer til valg av menn. De velger mer enn gjerne en psykopatisk mobber som har drept mange innvendig og bryr seg overhodet ikke om det, så lenge de overfladiske verdiene stemmer, og de har penger i banken eller en jobb som gir god lønn. For mange kvinner, bryr de seg ikke om å spørre om kriminell fortid, for eksempel. Det kan være en tidligere dømt barnevoldtektsforbryter, og de finner det aldri ut. Lagde en tråd om dette for lenge siden og mange var enige.

Dette er noe staten burde få inn lærdom om i skolen. At kvinner burde tenke mye, MYE mer over dette temaet. For sånn som det er i dag, er det jo helt og totalt feilslått. Så det er egentlig ikke dems egen feil .. når vi blir villeedet av mediene, og sultenæret på visdom og emosjonell intelligens i skolen.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
5 hours ago, BadCat said:

Jeg får dame kun fordi jeg er høyere enn snittet.

Ut i fra dette gjør jeg et par observasjoner, som kanskje du kan se på:

1) Du innehar ingen personlighetstrekk, erfaringer, humør, evner eller utseende utover at "du er høy". Hvordan er det å være verdens kjedeligste og styggeste mann?

2) Damer er så dumme og forfengelige at INGENTING annet enn høyde betyr noe som helst for dem når de søker etter en potensiell partner.

Sorry mac, men jeg tipper begge disse observasjonene så langt bak mål at ballgutten måtte bestille taxi. Du har nok andre kvaliteter med deg som gjør at du får dame.

Lenke til kommentar
unik42 skrev (32 minutter siden):

Ut i fra dette gjør jeg et par observasjoner, som kanskje du kan se på:

1) Du innehar ingen personlighetstrekk, erfaringer, humør, evner eller utseende utover at "du er høy". Hvordan er det å være verdens kjedeligste og styggeste mann?

2) Damer er så dumme og forfengelige at INGENTING annet enn høyde betyr noe som helst for dem når de søker etter en potensiell partner.

Sorry mac, men jeg tipper begge disse observasjonene så langt bak mål at ballgutten måtte bestille taxi. Du har nok andre kvaliteter med deg som gjør at du får dame.

Det er åpenbart et stikk til de som sier til OP at han bare må jobbe med andre egenskaper, og ikke fokusere på tingene han ikke kan endre.

Fordi damene har fremdeles disse kravene i tillegg til alt annet. Men det er mye lettere å kvitte seg med korte menn umiddelbart, da det ikke er noe de skal forfalske, og de vet at de også vet dette, så det er meningsløst å lyve om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 82745...070
Frank Sumatra skrev (7 timer siden):

Her er ett svar fra en som har levd ei stund... 
Nei, og atter nei, kjære venn.
Jeg er mann, er 168cm lav, som Mini Jacobsen, Maradona og Napoleon, ish.
Aldri hatt problemer med sjans på damene, og har datet både lavere og høyere, 
i min ungdom. Er i dag gift med den "filmstjerna", som er litt lavere enn meg.
Vær deg selv, smil, og gi komplement til damene, så ordner det seg ;)

Nevnte i mitt lange innlegg øverst på siden her, at jeg har en bekjent som er nærmere 160 og er veldig populær blant damene. Han er helt tydelig komfortabel i eget skinn. Det utstråler karisma og selvtillit, noe som er attraktivt. 

Er du lav og har en voldsom karisma, tror jeg faktisk paradoksalt at lav høyde taler til en fordel for deg. Du har et særpreg som skiller deg ut fra alle på snittet og i spedd denne selvtilliten, er det noe som får øya opp for damer. Selvsagt vil ikke alle være interessert, men heller ikke alle er interessert i høye menn. Husk det. Det er bare høye menn som tror at de er interessante for alle damer. De er minst like besatt av centimeter som lave, om ikke enda mer. 

Det skulle vært artig om noen med utdanning på området kunne forklart hvorfor det er sånn. Det må være "reptilhjernen" som så ofte konkluderer med at størrelse = fordel i enhver tid. Det finnes da uansett en grense for hvor høy/stor man kan være før det begynner å bli en bakdel ift klær, plass i bil og fly, idrett og rett og slett helsemessige plager. 

Ellers tror jeg TS har godt av å høre på forrige taler, som har levd en stund. Fra ungdomsskolen og over videregående er man gjerne mer opptatt av andre eller andres oppfatning av deg selv. Noen vokser ikke fra det, men de fleste gjør. 

Anonymous poster hash: 82745...070

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...