Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

frohmage skrev (43 minutter siden):

Takk for det, men det virker ikke som om helsevesenet der må involveres. Hverken vedkommende eller andre i kohorten har symptomer, selv om de har testet positivt. Det største problemet er at man bli innestengt på et hotellrom på ubestemt tid. Den det gjelder bor heldigvis med en jevnaldrende...*

*edit: Som selvfølgelig også har testa positivt

Det var nå ennå godt å høre at det ikke har gått værre. Man vet jo ikke på forhånd hvordan terningen lander så jeg tror dere skal prise dere lykkelig så langt i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I min ungdom ble jeg behandlet på sykehus i utlandet, med stor språkbarriære og det var en ekkel usikkerhet som jeg husker ennå.

Selv om det er lav risiko for unge og friske så vet man ikke hvor hardt eller mildt man rammes. Det gir en usikkerhet og det er den usikkerheten jeg håper @frohmage , hans familiemedlem og gruppe slipper. Hvis det fortsetter å gå bra da. Å bekymre seg for hotellregning og mye innetid er et godt tegn på at det går bra helsemessig. Jeg mener god helse tross alt er mye viktigere enn litt penger og brakkesyke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (13 minutter siden):

I min ungdom ble jeg behandlet på sykehus i utlandet, med stor språkbarriære og det var en ekkel usikkerhet som jeg husker ennå.

Selv om det er lav risiko for unge og friske så vet man ikke hvor hardt eller mildt man rammes. Det gir en usikkerhet og det er den usikkerheten jeg håper @frohmage , hans familiemedlem og gruppe slipper. Hvis det fortsetter å gå bra da. Å bekymre seg for hotellregning og mye innetid er et godt tegn på at det går bra helsemessig. Jeg mener god helse tross alt er mye viktigere enn litt penger og brakkesyke.

Ja nei jeg håper det går bra med @frohmage sitt familiemedlem og det eneste som trengs er netflix. Høres jo ut som det går bra uten symptomer foreløpig 

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (2 timer siden):

Et ungt familiemedlem har testa positivt på språkreise i utlandet, og får derfor ikke komme tilbake til Norge på en stund. Greit å tenke på muligheten for at dette kan skje før man bestiller reise. Tre uker ekstra isolert på hotellrommet koster, på flere måter.

Man glemmer lett denne risikoen her, man tenker ofte bare på risikoen for å bli sjuk.

Men å sitte fast på et hotell/ Airbnb i lang tid er nok ikke særlig moro.

De jeg vet som har testet positiv i det siste har ikke hatt noe symptomer og føler seg bra.

Gleder meg til man avslutter dette greiene rundt covid så man kan reise fritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (7 minutter siden):

Man glemmer lett denne risikoen her, man tenker ofte bare på risikoen for å bli sjuk.

Men å sitte fast på et hotell/ Airbnb i lang tid er nok ikke særlig moro.

De jeg vet som har testet positiv i det siste har ikke hatt noe symptomer og føler seg bra.

Gleder meg til man avslutter dette greiene rundt covid så man kan reise fritt.

Tok faktisk bussen til Gøteborg i dag. Checkpoint Erna mye kø ja. Vastra Götaland har lave smittetall. Omtrent som Viken . Inn til Sverige omtrent som før pandemien ingen kontroll 

Endret av William_S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Simen1 said:

Noen land krever vaksinering for å fortsette å jobbe i helsevesenet, nettopp for å beskytte sårbare pasienter i risikogrupper. Dette illustrerer godt hvorfor de gjør det.

Så du mener det er riktig vei å gå?

Min bror og datter gjorde nettopp det på grunn av det du sier?

Lurer på hva som ville skjedd om de ikke ville ta vaksinen.

Er tvang om du spør meg.

Lenke til kommentar
3 hours ago, William_S said:

Er det erna som lager tull på gardemoen?

Jeg vil si att det er folkene som må ut og inn av norge som er problemet:shrug:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (6 minutter siden):

Så du mener det er riktig vei å gå?

Min bror og datter gjorde nettopp det på grunn av det du sier?

Lurer på hva som ville skjedd om de ikke ville ta vaksinen.

Er tvang om du spør meg.

De fleste land har lenge hatt krav til diverse vaksinering for helsepersonell med pasientkontakt. Koronavaksinering intet unntak. Det er også vanlig for universiteter og så videre, for eksempel må man ha en del vaksiner for å komme inn på college i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (19 minutter siden):

Så du mener det er riktig vei å gå?

Min bror og datter gjorde nettopp det på grunn av det du sier?

Lurer på hva som ville skjedd om de ikke ville ta vaksinen.

Er tvang om du spør meg.

Ville man ansatt satanister som kirketjenere? Det er ingen menneskerett å jobbe med sårbare pasienter. Folk kan finne seg noe annet å gjøre dersom de absolutt ikke vil vaksinere seg. Tvang - tja. Kan si det samme om satanister og kirketjenere.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (25 minutter siden):

Burde vedkommende reist:hmm:

Når man ser på det i ettertid er det jo lett å svare på det. Reisen var en premie i en konkurranse, og skulle vært gjennomført forrige sommer, men ble da utsatt pga. Covid.

edit: Jeg veit ikke hvem som kan svare på det.

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Simen1 said:

Ville man ansatt satanister som kirketjenere? Det er ingen menneskerett å jobbe med sårbare pasienter. Folk kan finne seg noe annet å gjøre dersom de absolutt ikke vil vaksinere seg. Tvang - tja. Kan si det samme om satanister og kirketjenere.

Seriøst? Er det menneske rett å ta vaksinen?

De tok vaksinen for å slippe det jeg får her inne med å vente. De ville ikke ta vaksinen.

Samme med mine foreldre, men de ville til danmark i august.

Lenke til kommentar

Vaksinestatus pr aldersgruppe. Virker som det er litt brems på alle områder nå i fellesferien. Forståelig at folk utsetter vaksinene litt når det ikke passer perfekt med ferieplanene.

NB. Vil bare påpeke igjen at førstedosene er forskjøvet 6 uker i tabellen og diagrammet for å matche kurvene for fullvaksinerte, sånn at eventuelle avvik fra 6-ukersregelen blir lettere synlig.

1449120103_Vaksinertepruke29.thumb.png.3df0483e300883cd50630650167db93e.png

Det jobbes i hovedsak med førstedoser til 16-54 åringene og andredoser til 45-64-åringene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (1 time siden):

Seriøst? Er det menneske rett å ta vaksinen?

De tok vaksinen for å slippe det jeg får her inne med å vente. De ville ikke ta vaksinen.

Det er jo fullt mulig å ikke ta vaksinen uten å si det til alle rundt deg da. Litt som på samme måte som at du kan stemme på et politisk parti uten å fortelle hvilket. Virker jo som at skeptikerne har et voldsomt stort behov for å flagge skepsisen sin. Da er det klart at det blir press når over 90% av befolkningen ikke deler det synspunktet. Man ber jo om å få servert motargumenter når man sier at man ikke skal ta vaksinen.

 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Nedward said:

Det er jo fullt mulig å ikke ta vaksinen uten å si det til alle rundt deg da. Litt som på samme måte som at du kan stemme på et politisk parti uten å fortelle hvilket. Virker jo som at skeptikerne har et voldsomt stort behov for å flagge skepsisen sin. Da er det klart at det blir press når over 90% av befolkningen ikke deler det synspunktet. Man ber jo om å få servert motargumenter når man sier at man ikke skal ta vaksinen.

 

 

Jeg er en person som sier sannheten, og ja venter med vaksinen.

Jeg er frp

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (18 minutter siden):

Jeg er en person som sier sannheten, og ja venter med vaksinen.

Jeg er frp

Da setter du helt sikkert stor pris på at andre brukere, meg inkludert, forteller sannheten slik vi ser den og sier at det valget du har tatt er dumt :)

Du kan ikke påberope deg retten til å si din sannhet og forfekte dine meninger samtidig som vi andre ikke skal fortelle om vår sannhet. Dermed blir det mye press og du vil oppleve at mange sier deg i mot så lenge du forfekter en mening som er i mot hva 90% av befolkningen mener.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, nirolo said:

Da setter du helt sikkert stor pris på at andre brukere, meg inkludert, forteller sannheten slik vi ser den og sier at det valget du har tatt er dumt :)

Du kan ikke påberope deg retten til å si din sannhet og forfekte dine meninger samtidig som vi andre ikke skal fortelle om vår sannhet. Dermed blir det mye press og du vil oppleve at mange sier deg i mot så lenge du forfekter en mening som er i mot hva 90% av befolkningen mener.

Jepp. Går begge veier.

Om det er 0 eller 100% av befolkningen, kan jeg ikke forandre.

Vi/jeg sier min mening, er da diskusjon no vei er på.🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...