Gå til innhold

Test: Tesla Model S er en av de beste elbilene du kan kjøpe, selv etter syv år på markedet


Anbefalte innlegg

oophus skrev (På 24.11.2020 den 20.02):

Når forventer du å tjene 300,000 kr på elbilen som en Robotaxi? 

Det er ikke spørsmålet som er saken her, men treffsikkerheten din, og måten du prøver å belære andre når du selv har bommet på Tesla i alle år.  

oophus skrev (På 27.11.2020 den 9.45):

Du er også en av disse som kaster moralen din til siden så fort temaet er Tesla.

🤔

MusicOnlineUK: Pot calling the kettle black.

Endret av hekomo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (På 27.11.2020 den 9.19):

Problemet med denne FUDen er at glasstaket var fikset på av et eksternt verksted, hvilket betyr at du ikke kan klandre Tesla for det. Men pytt pytt, hva har vel fakta å si når man kan spre litt hets og FUD?

Litt merkelig at du og andre ikke er dødsopptatt av alle takene som har flytt av andre biler, inkludert Toyota..?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er vel litt vanskelig for en privatperson å få kjøpt glass, men verkstedene får vel sikkert tak i sånt.

Hurtigruta carglass bytter jo ruter på Tesla her i Norge så de får jo åpenbart tak i glass.

Er og kommet en egen meny i bilene for å kalibrere kamera etter ruteskift. Den menyen ville jo vært litt unødvendig om bare Tesla kunne gjøre det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus skrev (7 timer siden):

Hvilke spådommer mener du jeg har gitt? 

 Det har ikke vært måte på hvor ille Tesla var ute, hvordan de skulle feile, osv.

oophus skrev (7 timer siden):

Hvor ville et eksternt verksted fått tak i et glasstak til Tesla fra? Kan du finne oss noen tredjeparts glasstak til Tesla er du grei? 😂

Hva har tredjeparts glasstak med saken å gjøre? Poenget er jo monteringen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (3 minutter siden):
oophus skrev (8 timer siden):

Hvilke spådommer mener du jeg har gitt? 

 Det har ikke vært måte på hvor ille Tesla var ute, hvordan de skulle feile, osv

Du kan være litt spesifikk kanskje? 

 

hekomo skrev (4 minutter siden):

Hva har tredjeparts glasstak med saken å gjøre? Poenget er jo monteringen.

Tesla har da bevist gang på gang at montering er noe de sliter med, og løgner fløy for dårlig understell for 4 år siden mens hele kloden samler seg idag for ulike gruppesøksmål. Vi har også en TMY direkte ut fra Tesla som også mistet glasstaket. 

Om dette var en uavhengig garage som Tesla ikke både har gitt tilgang til utstyr og riktig måte å feste glasset på så spiller egentlig ikke det så mye rolle. Det er nok å ta av. 

Lenke til kommentar
oophus skrev (På 28.11.2020 den 20.36):

Om dette var en uavhengig garage som Tesla ikke både har gitt tilgang til utstyr og riktig måte å feste glasset på så spiller egentlig ikke det så mye rolle. Det er nok å ta av. 

Det er altså ingen grenser for hvor tynne halmstrå du griper etter når Tesla skal kritiseres..

Jeg har byttet frontrute på min TM3. Det var *ikke* Tesla som gjorde byttet. Firmaet som byttet ruten har drevet med sånt siden før Tesla eksisterte og så vidt jeg kan bedømme kan dee sakene sine. Det er liksom poenget med å la tredjepart utføre jobber. Om du mener ruter faller av fordi Teslas ruter krever spesielle prosedyrer Tesla ikke har delt så får du vær så god dokumentere det!

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (12 minutter siden):

Det er altså ingen grenser for hvor tynne halmstrå du griper etter når Tesla skal kritiseres..

Hilsen Tesla som skylder på sjåførene for knekt understell? Mine halmstrå står rimelig støtt i forhold til hva Tesla prøver seg på.

Kahuna skrev (14 minutter siden):

Jeg har byttet frontrute på min TM3. Det var *ikke* Tesla som gjorde byttet. Firmaet som byttet ruten har drevet med sånt siden før Tesla eksisterte og så vidt jeg kan bedømme kan dee sakene sine. Det er liksom poenget med å la tredjepart utføre jobber. Om du mener ruter faller av fordi Teslas ruter krever spesielle prosedyrer Tesla ikke har delt så får du vær så god dokumentere det!

Nettopp. Tesla lar ikke tredjeparter utføre jobben uten å være direkte involvert i saken, ettersom man må bli godkjent som tredjeparts-verksted på forhånd - fra Tesla. 

Lenke til kommentar
oophus skrev (10 timer siden):

Nettopp. Tesla lar ikke tredjeparter utføre jobben uten å være direkte involvert i saken, ettersom man må bli godkjent som tredjeparts-verksted på forhånd - fra Tesla. 

Kan du dokumentere at Tesla har mulighet til å nekte noen å bytte ruter? Eller hva med påstanden om at det er Teslas skyld om tredjepart gjør dårlig jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 minutt siden):

Kan du dokumentere at Tesla har mulighet til å nekte noen å bytte ruter? Eller hva med påstanden om at det er Teslas skyld om tredjepart gjør dårlig jobb.

Lillebroren til en kamerat har et verksted der de har fått godkjent ombygging av Teslaer til kjøreskoler, mens de har fått avslag for å være et verksted generelt sett for Teslaer. 

Samt når har jeg sagt at Tesla kan nekte noen å bytte ruter? De gjør kanskje som normalt, og skrur av Supercharger mulighetene slik Rich Rebuilds har opplevd flere ganger om man utnytter ikke-godkjente verksteder? 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, oophus said:


Samt når har jeg sagt at Tesla kan nekte noen å bytte ruter? De gjør kanskje som normalt, og skrur av Supercharger mulighetene slik Rich Rebuilds har opplevd flere ganger om man utnytter ikke-godkjente verksteder? 

Rich fikser opp kondemnerte biler.. Blir litt anneledes..

Forstår godt at ikke Tesla vil ha på seg at en bil står å brenner utenfor en supercharger. Folk (som deg) vil jo da gi all skyld til Tesla - selv om grunnen til brannen egentlig er at en person uten peiling har montert batteriet opp\ned.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Rich fikser opp kondemnerte biler.. Blir litt anneledes..

Forstår godt at ikke Tesla vil ha på seg at en bil står å brenner utenfor en supercharger. Folk (som deg) vil jo da gi all skyld til Tesla - selv om grunnen til brannen egentlig er at en person uten peiling har montert batteriet opp\ned.

En stjålet Tesla blir også fjernet fra SuC mulighetene. Så biler solgt ut fra politiauksjon der forsikringen allerede har betalt ut bilen til eieren blir solgt uten muligheter for SuC lading. Noen av disse har ikke hatt store skader, så det ligger tydeligvis i Tesla sin strategi å skulle skru av så mye som mulig av disse, av en eller annen grunn. 
 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, oophus said:

En stjålet Tesla blir også fjernet fra SuC mulighetene. Så biler solgt ut fra politiauksjon der forsikringen allerede har betalt ut bilen til eieren blir solgt uten muligheter for SuC lading. Noen av disse har ikke hatt store skader, så det ligger tydeligvis i Tesla sin strategi å skulle skru av så mye som mulig av disse, av en eller annen grunn. 
 

Men det er altså biler som er skadet?

Biler som er stjålet har vel som oftest og skader.

Før kunne man levere bilen til Tesla hvor de gikk over den å godkjente den for supercharging igjen. Dette sluttet de med av en eller annen grunn men kansje de begynner igjen en dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (7 minutter siden):

Men det er altså biler som er skadet?

Biler som er stjålet har vel som oftest og skader.

Trenger jo ikke følge store skader ved stjålne biler nødvendigvis. Men de har tydeligvis vært stjålet såpass lenge at utbetalingen fra forsikringen har funnet sted til de som fikk bilen stjålet. Hvis ikke hadde bilen falt tilbake til dem, og ikke blitt solgt ved en politi-auksjon senere vil jeg anta. 

Complexity skrev (7 minutter siden):

Før kunne man levere bilen til Tesla hvor de gikk over den å godkjente den for supercharging igjen. Dette sluttet de med av en eller annen grunn men kansje de begynner igjen en dag.

I land hvor man har gode regler for å få ombygde biler typegodkjente, som her i Norge hvor det stort sett nesten er umulig, så burde Tesla hatt tillatt at man brukte deler fra skrapen for det. De som blir godkjente er jo ofte mye mer strøkne enn biler ut enhver produksjonslinje helt uavhengig av OEM syns jeg. 

Endret av oophus
Lenke til kommentar
oophus skrev (57 minutter siden):

Samt når har jeg sagt at Tesla kan nekte noen å bytte ruter?

Dårlig hukommelse? 11 timer siden..

oophus skrev (11 timer siden):

Nettopp. Tesla lar ikke tredjeparter utføre jobben uten å være direkte involvert i saken, ettersom man må bli godkjent som tredjeparts-verksted på forhånd - fra Tesla. 

Dette var altså ditt svar når jeg fortalte at en tredjepart byttet rute på Teslaen min. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (17 minutter siden):
oophus skrev (1 time siden):

Samt når har jeg sagt at Tesla kan nekte noen å bytte ruter?

Dårlig hukommelse? 11 timer siden..

Dårlig leseforståelse? Det er umulig for Tesla å nekte folk å bytte ruter. Men Tesla involveres for å godkjenne tredjeparts verksteder. Hvordan i allverden kunne Tesla si ifra at bilen hadde blitt fikset hos en tredjeparts garasje? Hvordan skal de kunne se det noe sted, når de responderte samme dag som videoen kom ut? 

Kahuna skrev (20 minutter siden):

Dette var altså ditt svar når jeg fortalte at en tredjepart byttet rute på Teslaen min. 

Som nok da er blitt godkjent av Tesla. Hvorfor skal de ha alt dette styret ellers, mens dette plutselig er greit? Ruter kan hvem som helst bytte? 

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (4 minutter siden):

Allikevel er det akkurat det du påstår.

Nei, det er bare du som har dårlig leseforståelse. 

Kahuna skrev (4 minutter siden):

Kan du *dokumentere* at glassverksteder må godkjennes av Tesla?

Hurtigruta Carglass har godkjente ruter ja, og det står på deres hjemmesider at rutene må følge krav som er godkjente av OEM's. Det inkluderer nok Tesla som liker å ha ei ekstra fot innenfor det meste som foregår. 

Tesla har da mistet ei rute tidligere fra en helt ny TMY. Når denne videoen så kommer, så reagerer de kjapt på samme dag og kan rope at bilen har skiftet glass fra en tredjepart. Hvordan viste de det? Hvor står det loggført, om Tesla ikke loggfører det gjennom denne tredjeparten? 

Endret av oophus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...