Gå til innhold

Trumps forsøk på statskupp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, jjkoggan said:

Hvorfor sier ikke han noe slikt hele tiden?

Han gjør da det.

Det er en grunn til at han kaller media fake news, og det er fordi at selv om han førdommer white supremacy 99 av 100 ganger han blir spurt, så velger media der borte å fokusere på den ene gangen han ikke gadd svare fordi han er drit lei av spørsmålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Han gjør da det.

Det er en grunn til at han kaller media fake news, og det er fordi at selv om han førdommer white supremacy 99 av 100 ganger han blir spurt, så velger media der borte å fokusere på den ene gangen han ikke gadd svare fordi han er drit lei av spørsmålet.

Han gjør det ikke, ellers blir han ikke spurt det så ofte.  Han gjør det sjelden klart og da bare etter han har blitt kritisert

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, jjkoggan said:

Gjorde han det klart, blir han aldri spurt om det.   

Hva med den videon der som ikke var klart nok?

Du vet like godt som meg hvordan media oppfører seg. De spør om det samme helt til den gangen de får et svar eller mangel på svar som passer deres agenda. Da setter de igang maskineriet.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Hva med den videon der som ikke var klart nok?

Du gjør det uklart når du motsier deg selv. Journalistene spør han bare fordi de vet ikke hva han skal si, noen ganger fordømmer han, andre ganger ønsker han at rasister skal «stand by».   Ellers blir det en ikke-story og et dumt spørsmål 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

 

Du vet like godt som meg hvordan media oppfører seg. De spør om det samme helt til den gangen de får et svar eller mangel på svar som passer deres agenda. Da setter de igang maskineriet.

Det burde plage deg mer at presidenten vil gjør det uklart at han er imot rasisme og rasister enn hvis journalister ønsker utnytte det for «deres agenda».  
 

Sannheten er at Trump vet at hundefløyta hans tiltrekker det han ønsker mest - fans who adore him,  han bryr seg lite om det er Kim Jong Un, Putin, KKK eller Proud Boys

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (5 timer siden):

Vil gjøre det uklart ved å konstant fordømme det? Jeg er 100% uenig, de eneste som er uklare her er media.

Han fordømmer rasisme aldri spontant og sjelden når han blir spurt om det, selv i en debatt foran hele landet.  Han gjør det bare med teleprompter når andre har skrevet det for ham 

Han burde gjøre som Pence som alltid spontant fordømmer rasisme og gjør det helt klart

Det er klokt å ikke helt stole på det man sier bare etter de har blitt straffet for å si det motsatte

Etter han fordømte rasisme etter Charlottesville saken (leste talen som ble skrevet for han på teleprompteren) ble han sint og sa til chief of staffen sin-

I can't believe I got forced to do that," he said. "That's the worst speech I've ever given. I'm never going to do anything like that again. That was the biggest fucking mistake I've made,

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2018/09/04/politics/woodward-book-trump-charlottesville/index.html

Klokt å tro på det han sier etter han blir kritisert?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Det er for meg et åpent spørsmål da - om hvem som faktisk prøver å begå statskupp.

Nå har det gått fire-fem år med grunnløse konspirasjonsteorier og forræderianklager ifra demokratene med støtte ifra etablissementet som ikke liker Trump. Russiagate er i mine øyne et langt dypere og mer insidiøst statskuppsforsøk enn det Trump driver med. Trump følger jo på mange måter bare playbook her, som er laget av demokratene. Ikke at det unskylder noe. Men skal vi først snakke om dette må man også forsøke å se begge sider.

I min oppfatning er "den dype staten" og etablissementet på innsiden av Washington og med dype forgreninger til militæret og industrien en ekte greie i USA og utgjør et reelt faremoment. Eisenhower, som selv var general og president, advarte oss mot det.

Her er hans farvel-tale til det amerikanske folk når hans periode var over. Folkene bak Joe Biden var ikke fornøyd med Trump og at han holdt freden og trakk tilbake soldater ifra hele verden.
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...