Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

Krohmer skrev (6 timer siden):

Fikk du ordre bekreftelse eller bestillingregistrert? Kan du dobbeltsjekke e-posten din?

Jeg fikk først bestillingregistrert, men fikk ordrebekreftelse kjapt etter det. 

Capitan Fracassa skrev (16 timer siden):

Jeg bestilte 5 minutter etter at du la ut lenka, og fikk ordrebekreftelse, så får jeg se om jeg faktisk får den også. 

Hva var prisen på denne bundlen?

• Like 1

JonTrd skrev (5 timer siden):

Hva var prisen på denne bundlen?

Drøyt 7000. Litt dyrt, men da har jeg to kontroller.

Og nå fikk jeg melding om at den kan hentes på lokalt postkontor 😀

Edited by Capitan Fracassa
  • Like 3

Bare av nysgjerrighet, finner dere det fremdeles "vanskelig" og kjøpe PS5?
Jeg har kjøpt 2 (1 gave) i desember 2021, da gikk det gjerne sekunder før de ble utsolgt på nett.

Jeg følger fremdeles "tilgjengelighet" tråden hvor noen skreiv en liten konspirasjons teori om at de ansatte i komplett kjøpte de for å selge med profit på "finn.no" men der ser jeg haugevis av PS5 som selges for marginal eller ingen profitt.
Ser også at når CDON får sine bundles til forhåndsbestilling på lager kan det ta flere døgn før de går tom. 

Trodde vel det skulle åpne seg mer enn det har gjort, men det ser fremdeles ut som det er noen små drop av konsoller av og til. Virker som de som har kjøpt for videresalg sliter med å kvitte seg med konsollene, så derfor er det litt priskrig nå på finn.no.

Vi fikk kanskje bare en liten bølge hvor ting så litt bedre ut og ting har roet seg litt etter det selv om det fremdeles kommer litt av og til.

De som vil ha Xbox Series X|S har det rimelig enkelt nå i forhold til de som vil ha en PS5.

joeberg1 skrev (1 minutt siden):

Hei

Noen som har fått beskjed om at bestillingen fra Komplett med partiet som kom ut denne uken har blitt sendt? 

Mottok beskjeden på siden deres klokken 10 idag, skal være på vei nå.

Min har allerede blitt sendt. Man kunne bestille hvor mange man ville. To kompiser av meg bestilte 8 hver, og begge har fått mail om at konsollene deres er sendt.  

A21D76B7-3730-4E1D-9C0B-84DF9568319D.jpeg

joeberg1 skrev (1 time siden):

Dere som har fått sendt. Hva er ordre nummer? Min er ikke sendt 😞 

Hvilken har du bestilt? 

1 hour ago, Alxndr1 said:

Hvilken har du bestilt? 

Gikk først for disk og da stod det levering på mandag. Så fikk jeg tak i digital og da kansellerte jeg disk. Ser ut som det kanskje var tabben

joeberg1 skrev (11 minutter siden):

Gikk først for disk og da stod det levering på mandag. Så fikk jeg tak i digital og da kansellerte jeg disk. Ser ut som det kanskje var tabben

Gikk for digital ettersom jeg var for treg for disk + jeg ikke har behov for disk. Min er sendt, og ved sporing ser allerede at denhar vært innom noen terminaler allerede. Estimert dato er på tirsdag, og hadde også mandag når jeg bestilte. Skal nok ordne seg.

• Like 1

MKN skrev (4 timer siden):

Håper blir tilgjengelig i digital versjon snart også. 

Noen særskilt grunn til at du ønsker å låse deg til én plass å kjøpe spill? 

Edited by Mala

Hvis man kjøper seg muligheten til å bruke spill på Blu-Ray kan en rimelig raskt spare inn ekstrakostnaden med rimeligere spill. Det er tidvis en ganske vill prisforskjell, og de har veldig sjelden tilbud på digital distribusjon vs Blu-Ray.

Hvis en er allergisk mot å bytte Blu-Ray plater blir det jo en annen sak, men en mister jo også muligheten til å se UHD Blu-Ray om en ikke har en annen avspiller.