Gå til innhold

VW letter på sløret: Stasjonsvognen får 700 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Hanhijnn said:

Gjaldt det elmotorene eller eksosmotorene?

Eksos.  Ikkje berre motorar, forresten.  Med nye Golf kuttar dei mengda hjul-opsjonar med 40% og ratt-opsjonar med 60%.  Små motorar vil ikkje kunne kjøpast med firehjulstrekk eller automatgir.  På den måten effektiviserer dei fabrikkane slik at ikkje totalproduksjonen må reduserast vesentleg etter kvart som fabrikk etter fabrikk vert nedstengd for ombygging til elbilproduksjon.

Endret av Sturle S
  • Liker 2
Lenke til kommentar
tommyb skrev (35 minutter siden):

Selv på denne virker avstand fra bakdør/baksete kort. Omtrent en hjulbredde. Ingen passat, da.

Måtte ta frem bildene av min gamle 2003 Passat stv og sammenlikne.. ;)

Snuta på denne ser kortere ut, mindre overheng foran og det kan se ut som fremaksling er trukket ørlite fremover. Altså romslig kupe(Passaten var romslig den og synes jeg å huske). Vinkelen er litt vanskelig men bagasjerommet ser ikke så ille ut, om det er kortere tror jeg ikke det er mer enn 10cm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (9 minutter siden):

Eksos.  Ikkje berre motorar, forresten.  Med nye Golf kuttar dei mengda hjul-opsjonar med 40% og ratt-opsjonar med 60%.  Små motorar vil ikkje kunne kjøpast med firehjulstrekk eller automatgir.  På den måten effektiviserer dei fabrikkane slik at ikkje totalproduksjonen må reduserast vesentleg etter kvart som fabrikk etter fabrikk vert nedstengd for ombygging til elbilproduksjon.

Da kan jeg forstå det, og være enig med deg. 👍😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (7 minutter siden):

Måtte ta frem bildene av min gamle 2003 Passat stv og sammenlikne.. ;)

Snuta på denne ser kortere ut, mindre overheng foran og det kan se ut som fremaksling er trukket ørlite fremover. Altså romslig kupe(Passaten var romslig den og synes jeg å huske). Vinkelen er litt vanskelig men bagasjerommet ser ikke så ille ut, om det er kortere tror jeg ikke det er mer enn 10cm.

Hele kupéen er vel flyttet framover i forhold til konvensjonelle eksosbiler, i mangel på en diger støpejernsklump under panseret. På like linje med ID.3 og ID.4. Så det burde være gode muligheter for en romslig kupé og god bagasjeplass. Men bakvinduet vil nok være mer skrånende enn på Passat stasjonsvogn, av aerodynamiske grunner.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 minutter siden):

Hele kupéen er vel flyttet framover i forhold til konvensjonelle eksosbiler, i mangel på en diger støpejernsklump under panseret. På like linje med ID.3 og ID.4. Så det burde være gode muligheter for en romslig kupé og god bagasjeplass. Men bakvinduet vil nok være mer skrånende enn på Passat stasjonsvogn, av aerodynamiske grunner.

Vrient å si noe nøyaktig uten mål men joda, ikke noe tvil om at motorrommet blir betydelig kortere. Usikker på hvor skrånende bakvinduet kan gjøres og fortsatt kalle det en stasjonsvogn. På bildet ser det ut som taket bare skråner litt mer enn på min gamle Passat.

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (5 minutter siden):

Vrient å si noe nøyaktig uten mål men joda, ikke noe tvil om at motorrommet blir betydelig kortere. Usikker på hvor skrånende bakvinduet kan gjøres og fortsatt kalle det en stasjonsvogn. På bildet ser det ut som taket bare skråner litt mer enn på min gamle Passat.

Finner ikke noe bilde tatt rett fra siden (er visst ikke så populært), men dette viser noenlunde bra skråningen av bakruta. Litt mer en på Passaten, som du sa ja.

image.png.37ed2703d893bc9668613168faa6b189.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (6 minutter siden):

Fant dette:

image.png.2270e57c54fde113d148c376ce17b22f.png

Slett ingen stygg bil dette. Til rett pris så kan den nok selge godt. Som jo VW-biler som regel gjør.

Se der ja. :)

Ut fra posisjonen på nakkestøtta tror jeg bagasjerommet blir noen cm kortere, 10-ish? Nå er dette bare en prototyp da, får se hva produksjonsmodellen ender med. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Hva mener du egentlig med samme/tilsvarende? Rekkevidde? Størrelse? Ladehastighet? 840km får nyeste Model S Plaid til neste år.

Rekkevidde selvsagt 😊

Tesla Roadster får jo også 1000km, men biler til halvannen million eller flere millioner er jo ikke noe hvermannsen tar seg råd til. Man ønsker jo ha denne rekkevidden "billig bilene" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...