Gå til innhold

VW letter på sløret: Stasjonsvognen får 700 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser for meg Tesla har samme/tilsvarende (eller bedre) batteri når denne bilen kommer ut. 

Men med stort batteri og rask lading så er jo hvertfall det problemet løst. 

  • Liker 1
Skrevet (endret)
Trestein skrev (27 minutter siden):

Vil tippe taycan utstyr. 800V hurtiglading osv. 

Til magre 225kW motorer? Disse motorene har de allerede, i I.D.4. På 400VDC. ( Og dette ser da strengt tatt ut som en strukket I.D.4. Blir spennende høre hvor høy bilen [og batteripakken] blir. )

 

Men nå er det altså offisielt. Stasjonsvognen ble/blir virkelig det absolutt siste bilsegmentet som blir elektrisk.

 

Eller altså den ene all-round bilen vi har tryglet etter fra starten. Bilen som kan benyttes til alt – folkefrakter, lastebil, trekkvogn, skibokstransport osv. Selvfølgelig forutsatt takskinner og tilhengerfeste med en mer anstendig vektbegrensning. Der bilen fortsatt får plass i garasjen og parkeringshuset. 

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 5
Skrevet
Trestein skrev (29 minutter siden):

Vil tippe taycan utstyr. 800V hurtiglading osv. VW har alt de trenger i konsernet. Bare å stable karosseri og plattformer etter det markedet vil ha.

Det er vel mer at de stabler sånn at det ikke ødelegger for salg av andre modeller.

  • Liker 1
Skrevet

Dette er en forlenget versjon som skal brukes til denne og ID. Buzz. 111kWh batteri på MEB og dermed 400V. Dog godt mulig de kjører GM trikset med å ha 2x 400V pakker som kobles sammen for 800V kun for ladingen?

Skrevet
Bengt Who skrev (49 minutter siden):

Det er vel mer at de stabler sånn at det ikke ødelegger for salg av andre modeller.

Det er jo det som er genialt med disse platformene. De kan lage sedan, stasjonsvogn, suv og cupe . De når mange flere kunder med flere modeller.

Dessuten kan jo vw produsere biler med en hau opsjoner. Bare se på transporter. Pickup enkel og dobbelkabil, lang kort høy lav osv

Skrevet
Trestein skrev (10 minutter siden):

Det er jo det som er genialt med disse platformene. De kan lage sedan, stasjonsvogn, suv og cupe . De når mange flere kunder med flere modeller.

Jepp, er jo slik tesla har gjort i noen år med Model 3 og Y. Bruker veldig mange like deler også, så god metode å gjøre ting på. 

  • Liker 2
Skrevet
Merko skrev (Akkurat nå):

Jepp, er jo slik tesla har gjort i noen år med Model 3 og Y. Bruker veldig mange like deler også, så god metode å gjøre ting på. 

De har ikke gått all inn på designet.

Det er vel en slags verso løsning de har valgt. 

Skrevet
Merko skrev (26 minutter siden):

All inn på designet? 🤔 Hva mener du 

Nå handler ikke denne tråen om tesla.

Jeg liker vw design bedre. Det er en subjektiv sak. 
 

Det blir spennende om de går til 800volt system. Rask lading er viktig. Spesielt i 20-80% området. Det virker som vw har forstått. 

  • Liker 1
Skrevet

Ladehastighet er viktig, men mindre viktig på en bil med 700 km rekkevidde enn en med 400. Det må vel etter hvert skje noe med Audi etron?

  • Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (8 timer siden):

Jeg liker vw design bedre. Det er en subjektiv sak. 

Oh sånn ja. Ble forvirret når du plutselig snakket om utseende 😅 ja vw har heller ikke gått all inn på noe design her. Men igjen smakssak og betyr ingenting. 

  • Liker 1
Skrevet
MinHattHarTreKanter skrev (51 minutter siden):

Oooh! En ny elbil som ikke er en SUV, spennende!

Bare synd at det er oppimot 3 år før den er ute på markedet, 😛

  • Liker 2
Skrevet (endret)
10 hours ago, Trestein said:

Det er jo det som er genialt med disse platformene. De kan lage sedan, stasjonsvogn, suv og cupe . De når mange flere kunder med flere modeller.

Dessuten kan jo vw produsere biler med en hau opsjoner. Bare se på transporter. Pickup enkel og dobbelkabil, lang kort høy lav osv

VW annonserte nyleg at dei vil kutte ned på talet på motor-opsjonar dei tilbyr med 25% for å forenkle produksjonen.  Dei lærer stadig meir av konkurrenten.

Endret av Sturle S
  • Liker 4
Skrevet
tommyb skrev (33 minutter siden):

Selv på denne virker avstand fra bakdør/baksete kort. Omtrent en hjulbredde. Ingen passat, da.

Det står vel i artikkelen at den skal ha MER plass enn en Passat. Er vanskelig å bedømme utfra bildene. Elbil har jo en helt annen plassutnyttelse enn eksosbiler. Ble vel sagt fra VW at ID.3 skulle få mer plass enn en Passat, men det gjaldt visst ikke bagasjeromsplassen. Det BØR det gjøre her. I hvertfall like mye.

Eg endelig en stasjonsvogn til stasjonsvognfolket. 😏 Ser da bort fra den Kina.stasjonsvognen som snart er i Norge.

 

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...