Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Gouldfan said:

Samtidig har de ansvar for å unngå lovbrudd... Og at brukere bryter lover.

Mener å huske om Facebook og Russisk trollfabrikker som postet Trump propaganda..

I USA har du vel omtrent lov til å si hva du vil, de har ennå sterkere ytringsfrihetslover enn oss, og vi har ganske sterke slike lover her. Så åpenbart tar de seg friheten til å gå langt utenfor dette.

9 minutes ago, Pallehysa said:

Fair enough. Ein kan gjerne ta den diskusjonen ein anna dag. Men ein må forstå at ytringsfriheita står veldig sterkt for Twitter, Facebook, som det også gjer for Fox news og CNN. Om staten skal inn å diktere kva som dei skal sende og ikkje, la stå på deiras side etc, går det totalt imot ytringsfriheita.

Vel, det har jo dere argumentert om at var riktig fordi Twitter har fått beskjed av kongressen å utføre dette politiske redaksjonsarbeidet. Får litt blandede signaler her. Og hvis ikke noen folkevalgte instanser er inne i bildet med å diktere hvordan Twitter skal utøve politisk påvirkning, ja hvem skal gjøre det da? HMS folk ansatt i Twitter?

9 minutes ago, Pallehysa said:

Samtidig syns eg det er påfallende at du syns det hadde vært greit om Russland eller China hadde spydd ut "pamplets" med misinformasjon, rundt Norske valg. Det er eit overtramp på vår suverenitet. Dette blir synonymt med informasjon norske velgere har tilgang til i sin normale sphere på nettet. Det er ulovlig, og det er ein god grunn for det. 

Ja, det er kanskje påfallende. Synes ikke det er noe problem, nei. Kan sikkert være morsomt og forfriskende å se hva Russland og Kina mener om vår distriktspolitikk eller hva enn. Så lenge en Russer eller Kineser er her på lovlig grunnlag så skal han da få dele ut så mange pamfletter han bare ønsker for min del. Jeg tar imot brosjyrer fra Jehovas Vitner også jeg, når jeg går forbi og det anbefales varmt. Tegneseriene der er ofte hysterisk festlige, og papiret fungerer godt som opptenning etterpå.

Endret av geirfugl
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gouldfan said:

Det har stått svart på hvitt i denne tråden..

Mulig han bare i hensikten samlet inn penger, men det var iallefall vi snakk om å stille til "fight."

Du påstår han oppfordrer til krig på Twitter. Kan du ikke bare linke disse tweetsene? Har bladd litt tilbake i tråden uten å finne noen tweets om dette.

Du glemte forresten å svare på hva du la i "osv".

Redigert: Ser du har endret til emails nå. Da fant jeg hva du refererte til. Ganske heavy påstand at Trump oppfordrer til krig uansett, men alt er vel lov så lenge Trump er den store stygge ulven.

Endret av iGlenn
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (1 minutt siden):

I USA har du vel omtrent lov til å si hva du vil, de har ennå sterkere ytringsfrihetslover enn oss, og vi har ganske sterke slike lover her. Så åpenbart tar de seg friheten til å gå langt utenfor dette.

Vel, det har jo dere argumentert om at var riktig fordi Twitter har fått beskjed av kongressen å utføre dette politiske redaksjonsarbeidet. Får litt blandede signaler her. Hvis ikke noen folkevalgte instanser er inne i bildet med å diktere hvordan Twitter skal utøve politisk påvirkning, ja hvem skal gjøre det da? HMS folk ansatt i Twitter?

Ja, det er kanskje påfallende. Synes ikke det er noe problem, nei. Kan sikkert være morsomt å forfriskende å se hva Russland og Kina mener om vår distriktspolitikk eller hva enn. Så lenge en Russer eller Kineser er her på lovlig grunnlag så skal han da få dele ut så mange pamfletter han bare ønsker for min del. Jeg tar imot brosjyrer fra Jehovas Vitner også jeg, når jeg går forbi og det anbefales varmt. Tegneseriene der er ofte hysterisk festlige, og papiret fungerer godt som opptenning etterpå.

...

Sikkert morsomt, helt til plutselig det oppstår noen som er like virkelighetsfjerne som Trump-supportere på motstandersiden av politikken din, og det påvirker landets økonomi og dine barn, søsken, slekt og foreldre sin fremtid.

 

:utakt skrev (Akkurat nå):

Nå har det tilta for Donald. 

Nei, dette er hvem han alltid har vært -- helt forutsigbar oppførsel, akkurat hva som var forventet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
iGlenn skrev (4 minutter siden):

Du påstår han oppfordrer til krig på Twitter. Kan du ikke bare linke disse tweetsene? Har bladd litt tilbake i tråden uten å finne noen tweets om dette.

Du glemte forresten å svare på hva du la i "osv".

Han har under BLM demonstrasjoner bedt høyre ekstreme om å Stand down, Stand by..

Det er en ganske sjuk uttalelse, det er lignende retorikk på Twitter nå også.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (8 minutter siden):

Vel, det har jo dere argumentert om at var riktig fordi Twitter har fått beskjed av kongressen å utføre dette politiske redaksjonsarbeidet. Får litt blandede signaler her. Hvis ikke noen folkevalgte instanser er inne i bildet med å diktere hvordan Twitter skal utøve politisk påvirkning, ja hvem skal gjøre det da? HMS folk ansatt i Twitter?

Kongressen har sjølvsagt bekymringer i henhold til Amerikanske valg, og Amerikansk suverenitet. Igjen det er synonymt med desinformasjon som blir prakket på folk fra andre nasjoner i form av brosjyrer. Enten må ein bestemme seg for å ha sin suverenitet under valg, eller som du foreslår: 

 

geirfugl skrev (8 minutter siden):

Synes ikke det er noe problem, nei. Kan sikkert være morsomt å forfriskende å se hva Russland og Kina mener om vår distriktspolitikk eller hva enn.

Selge vår suverenitet til desinformasjonskampanjene. Og la fremmede nasjoner ta reell makt over våre valg. 

Du inviterer til ein svært farlig verden, med det du foreslår her. Å sammenligne jehovas vitner blir feil. Dei er norske, og utfordrer ikkje vår suverenitet, under valg, med sin informasjon.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 minutter siden):

Den har det ja, Hmm.. Hvilke stemmer er det som mangler i denne staten, er det post-stemmene her også? 

Poststemmer sendt før valglokalene stengte i North Carolina blir godtatt frem til 12. november, men det er likevel liten sjanse for at Biden skal ha mulighet her. NC er så og si helt sikker for Trump.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 minutter siden):

Den har det ja, Hmm.. Hvilke stemmer er det som mangler i denne staten, er det post-stemmene her også? 

 

  • North Carolina: North Carolina has counted every ballot it had in its possession as of yesterday, and Trump leads by 76,737 votes among them. However, the state has announced that about 117,000 mail-in ballots are potentially outstanding, plus an unknown number of provisional ballots. Mail-in ballots have until Nov. 12 to arrive, and only at that point will more results be released.

https://fivethirtyeight.com/live-blog/2020-election-results-coverage/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Poststemmer sendt før valglokalene stengte i North Carolina blir godtatt frem til 12. november, men det er likevel liten sjanse for at Biden skal ha sjanse her. NC er så og si helt sikker for Trump.

Det er det jeg tenker jeg også, NC blir nok tildelt Trump snart antar jeg

EDIT: @afterall oi, det er såpass ja! Tusen takk for info, det var svært interessant :)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Nei, dette er hvem han alltid har vært -- helt forutsigbar oppførsel, akkurat hva som var forventet.

Han er en bajas, men søksmål og at han skulle forlange at man stoppet stemmetelling, det hadde jeg ikke forventa. 

Det er nærliggende å tenke på metaforen "å spille sjakk med en due. Velter alle brikkene, driter på brettet og danser seiersdans etterpå". 

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...