Gå til innhold

Nok engang slipper Politiet unna


Kazuo

Anbefalte innlegg

hekomo skrev (38 minutter siden):

Du har ikke svart på hvorfor de skulle lyve. Bare konspirasjonsrør som vanlig.

Når sa Spesialenheten at sykkelen ikke veltet? Se, nå dikter du igjen. Patetisk.  

Videoen viser at både bil og sykkel setter ned farten kraftig, og at sykkelen så plutselig akselererer inn i politibilen. Vi ser tydelig at det nettopp er MC-føreren som akselererer etter at begge parter først har bremset ned. Skal du liksom få skylden hvis en kriminell tulling akselererer inn i bilen din?

Som vanlig dikter du opp søppelhistorier.

Den nye videoen viser at den opprinnelige videoen nettopp var misvisende og fikk det til å se ut som bilen bare ble vrengt inn i motorsykkelen i høy hastighet. Vinkelen gjorde at man fikk et falskt bilde av situasjonen.

Jeg er HELT enig med @hekomo og innrømmer at jeg hadde feil i denne saken.

Nye klippet spesielt det fra inne i politibilen viser at han prøvde stikke av..Klippet fra statensvegvesen synes jeg ikke ga så mye bedre innsyn på saken, men når man la til fra inni politibilen er det helt tydelig hva som skjedde.

Du hører han prøver aksellerer vekk fra politiet rett før de krasjer.

 

 

 

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (8 minutter siden):

De bør ikke misbruke makt, men de må få lov å være harde mot kriminelle om nødvendig. Når du velger å stikke av fra politiet så har du sagt fra deg retten til å bli behandlet med silkehansker spør du meg.

På ett nivå er jeg enig, men MC er spesielt ved at sanseinntrykkene kan være overveldende for uerfarne førere og derfor bør man være litt varsom.

For å snu på flisa så har man motorsyklist som er blitt drept av at en trailer i motgående får sleng på hengeren på vått føre og meid ned motorsyklisten.  Ingen straff til trailersjåføren - sak henlagt.

Her eksempel på en ung MC fører som tydeligvis fikk panikk, selv uten forfølgelse, og det gikk galt:

https://www.nrk.no/osloogviken/omkom-i-mc-ulykke-1.11301935

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (5 minutter siden):

De bør ikke misbruke makt, men de må få lov å være harde mot kriminelle om nødvendig. Når du velger å stikke av fra politiet så har du sagt fra deg retten til å bli behandlet med silkehansker spør du meg.

Til en viss grad. I enkelte tilfeller, så er det ikke sikkert det er fair å risikere ett liv fordi noen har stukket av, men det avhenger av hvorfor vedkommende stikker av. Har vedkommende drept noen, eller stikker av i en stridsvogn, så må man jo bruke mer makt. 

Er det en ungdom på trimma moped uten hjelm og med en bakpå, så kan det være greit å ikke prøve å stoppe de ved å kjøre tett inntil de feks. 

Lenke til kommentar

 

Tåkefyrste skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt dette hatet mot politiet? Hvorfor vil folk ha et samfunn der politiet blir hindret mest mulig fra å gjøre jobben sin? Er kriminelle viktigere enn politiet?

Hat er et sterkt ord.

Hva jeg misliker er at det er krefter i politiet som eks ønsker holde narkotika forbudt fordi det skaper mer jobb og større budsjetter som eks samt de får ansatt flere.

Jeg synes også at politiet burde ha noen som overvåker dem som er mer nøytrale en SEFO.

Hva jeg kanskje hater er politikere som innfører inngrep mot vår frihet som da politiet villig opprettholder, dessverre er politiet ofte drivere for slike inngrep i vår frihet dermed blir det noe hat mot dem.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

slik jeg vurderer alt sammen, så ville det blitt et sammenstøt uansett om mc'n hadde akselerert/skjent til venstre eller ei, men da i mindre hastighet på mc.

dvs. da hadde politibilen nok fortsatt avskjæringen ved å kjøre fronten på bil helt inn til autovernet, men det "trengte de ikke gjøre" slik situasjonen ble.

mc-fører kan takke seg selv for skaden, siden han akselererte (hadde kanskje ikke brukket ankelen i kollisjon mindre hastighet) mens på den annen side kan man stille generelt spørsmålstegn ved det å bruke bil mot to-hjulinger. Å stoppe biler med den metoden er mindre farlig enn å bruke samme metode, mot to-hjulinger.

i USA og UK har det vel vært mye tragiske hendelser med ungdom/mopeder i så henseende.

man må jo spørre seg om metoden (og mulige konsekvenser) står i stil til "forbrytelsene" som er begått.

men, hvis det er slike scenarioer politikerne ønsker/tillater at politiet skal jobbe, så er det vel "innafor" da, uavhengig om personen er ettersøkt bevæpnet drapsmann eller 16-åring mopedist med ulovlig passasjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Rune_says said:

Men synes fortsatt at bilen gjør en brå sving inn i MC med hensikt å stoppe den fysisk - ikke bare begrense dens muligheter.

Det er jo fullstendig åpenbart at manøveren gjøres for å stoppe den fysisk. På videoen fra bilen hører vi jo at de sier "der stikker 'en" like før de vrenger bilen til høyre. De er altså fullstendig klar over hvor motorsykkelen er, og at den aksellererer, men likevel foretar de en manøver som de vet vil føre til kollisjon. Ja, det er mulig den hadde kollidert i bilen uansett, men det er jo ingen som helst tvil om at manøveren til politiet gjorde kollisjonen mye verre.

Jeg mener det er godt mulig dette var riktig måte stoppe MC-føreren på. Men det er jo helt irrelevant for saken - saken er hva spesialenheten konkluderte med: "Det var ikke bevis i saken for at fører av politibilen forsettlig kjørte inn i motorsykkelen, eller at han forstod eller burde forstått at motorsykkelen kom i stor fart fremover."

Hvordan noen kan se noen av videoene og fortsatt mene at det den uttalelsen der er riktig er uforståelig for meg.

- Om hensikten var å blokkere, ville de gradvis kjørt bilen til siden, ikke vrenge den plutselig.
- Om de ikke forstod eller burde forstått at sykkelen kom i stor fart, ville de ikke sagt "der stikker 'en" like før de vrenger bilen inn i den. De var altså fullt klar over dens plassering og at den aksellererte.

 

11 hours ago, J!nx said:

Det hører med til historien at denne fyren på sykkelen hadde blitt målt i over 150 km/t før han forsøkte stikke av og ble meiet ned

Ja, men det er ikke relevant for denne saken. Saken er at politiet nekter for at de "meiet han ned".

 

Endret av John-B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...