Gå til innhold

Hva skjer med AP?


Dirigo

Anbefalte innlegg

knutinh skrev (43 minutter siden):

Hvem er det som har forlatt Arbeiderpartiet?

Takk for et utfyllende svar, selv om jeg fortsatt ikke vet hvorfor arbeidsfolk ikke BØR stemme Ap. Velgerflukten er jo dokumentert uten å nødvendigvis være begrunnet, men disse teoriene kan selvfølgelig stemme.

Theo343 skrev (32 minutter siden):

Så tror jeg faktisk en del lyseblå, blå og mørkeblå velgere har gitt opp den siden etter noen år med deres styre og ser mot sentrum, og rødt (ikke AP).

Er det velgerne som har forsvunnet fra FrP du tenker på? Høyre har vel holdt seg godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (5 minutter siden):

Takk for et utfyllende svar, selv om jeg fortsatt ikke vet hvorfor arbeidsfolk ikke BØR stemme Ap. Velgerflukten er jo dokumentert uten å nødvendigvis være begrunnet, men disse teoriene kan selvfølgelig stemme.

Jeg misforstod kanskje spørsmålet. Jeg besvarte hva arbeidere velger, ikke hva de burde velge.

Jeg vet ikke hva arbeidere burde stemme på. Jeg antar at de er en gruppe med forskjellige prioriteringer, som alle andre grupper.

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (14 minutter siden):

Jeg misforstod kanskje spørsmålet. Jeg besvarte hva arbeidere velger, ikke hva de burde velge.

Mulig at det var jeg som misforsto Theo 🙂 Tolket han til at arbeidere ikke lenger burde stemme Ap. Prioriteringer forandrer seg selvfølgelig over tid.

edit: Selv om prioriteringene forandrer seg er man ikke nødvendigvis nødt til å endre politisk overbevisning.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
10 hours ago, beladinka said:

Har det vært noe særlig om AP i nyhetene i det siste, bortsett fra at Jonas gikk på T-banen uten munnbind og at Hadia har "snakket ut" om sykdommen sin?

Og så skal det bli  mindre rølp på festene. Der forsvant en av grunnene til at jeg som eventuell ung og lovende ville bli med i politikken.  Politikk, alkohol og sex hører sammen !  Har alltid vært slik 🙂     

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (16 minutter siden):

Hvorfor har Hadia snakket ut om sykdommen sin?

Fordi hun har hatt problem med å få unger. Nå er hun gravid (gratulerer) og føler vel at hun kan snakke om dette. Det berører jo AP's politikk om å gi hjelp til folk som ikke kan få unger. Smart av henne å slå mynt på en lykkelig hendelse i livet. Det menneskligjør saken og at hun kommer styrket ut av det rent poltisk er jo bra for henne. Jeg vil bare minne alle om hva hun sa om 22 Juli kommisjonen. Der sa hun at alle statsansatte (det var vel de fleste det bortsett fra de som reddet folk fra å drukne mens Politiet dirigerte traffikk og drev rundt i en gummibåt) som vitnet til kommisjonen skulle ha hemmelige vitneutsagn. Hun ville altså legge lokk på alt ihop. Ingen skulle ha adgang, bare staten. Uhyggelig å tenke på. Hun er en skremmende politiker.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 4.10.2020 den 17.27):

Så tror jeg faktisk en del lyseblå, blå og mørkeblå velgere har gitt opp den siden etter noen år med deres styre og ser mot sentrum, og rødt (ikke AP).

Sentrum? Mener du Venstre og KrF? De ligger jo og vaker rundt sperregrensen.

Eller mener du SP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...