Gå til innhold

Hva skjer med AP?


Dirigo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (46 minutter siden):

Generellt har vi gode politikere i Norge. Samfunnsintresserte mennesker som gjør en god jobb.

Tja, det tror ikke jeg. Det er kanskje det på lokalnivå, der er det nok en del som gjør en god jobb, men her i kommunen er det veldig mange småkonger som skal bestemme og utøve makt over naboene og krangler om tull, legger ned skoler samtidig som de bevilger store og flotte ting til seg selv og sine venner.

Ordførernabolaget fikk tilfeldigvis ny vei med veilys og flotte ting, selv om det var bra fra før, osv.

I Stortinget og rundt kan det virke mer som de er mest interessert i å fylle sine egne lommer, og ikke minst lommene til støttespillere og venner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
grovetussen skrev (5 timer siden):

I Stortinget og rundt kan det virke mer som de er mest interessert i å fylle sine egne lommer, og ikke minst lommene til støttespillere og venner. 

Og å få underlagt Norge en fremmed makt (EU). Norge eller folkets beste bryr de seg ikke om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Og du mener altså at vi skal ut av EU. Stemmer det?

Ja, jeg ønsker oss ut av EØS og Schengen.

 

ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Det er ingen motsetning mellom "folkets beste" og EU-medlemskap…

Folket har ingenting å tjene på at all styringen over Norge overføres til politikere i fremmede land som vi har tilnærmet null makt til å fjerne gjennom valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Obeseus skrev (1 time siden):

Ja, jeg ønsker oss ut av EØS og Schengen.

Selfølgelig. Beklager mitt dårlig utformde spørsmål.

 

Obeseus skrev (1 time siden):

Folket har ingenting å tjene på at all styringen over Norge overføres til politikere i fremmede land som vi har tilnærmet null makt til å fjerne gjennom valg.

Der er vi uenige du og jeg. Men først må jeg vite hva du mener når du sier at vi overfører styringen til fremmede land. Kan du si noe om det?

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Selfølgelig. Beklager mitt dårlig utformde spørsmål.

 

Der er vi uenige du og jeg. Men først må jeg vite hva du mener når du sier at vi overfører styringen til fremmede land. Kan du si noe om det?

Byråkrater i utlandet bestemmer hva byråkrater i Oslo bestemmer over småbyråktater i fylkeskommunen som bestemmer over enda mindre byråkrater i kommunene som skal bestemme over sine innbyggere.

Det er vel en del som synes de er voksne nok til å bestemme over sine egne liv, og ikke behøver hverken konge, byråkrater eller utlendinger til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 timer siden):

Der er vi uenige du og jeg. Men først må jeg vite hva du mener når du sier at vi overfører styringen til fremmede land. Kan du si noe om det?

Vi overfører stadig mer makt til EU som får kontrollere mer og mer av norsk politikk. Gjennom EØS-avtalen må vi ta inn flere og flere lover og direktiver uten at vi har noe valg. VI ville vært bedre tjent med å gå tilbake til handelsavtalen og begrenset samarbeid på områder hvor det er naturlig og i vår interesse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Obeseus said:

Vi overfører stadig mer makt til EU som får kontrollere mer og mer av norsk politikk. Gjennom EØS-avtalen må vi ta inn flere og flere lover og direktiver uten at vi har noe valg. VI ville vært bedre tjent med å gå tilbake til handelsavtalen og begrenset samarbeid på områder hvor det er naturlig og i vår interesse.

Nei det er nok ikke slik det fungerer. Vi velger faktisk å innføre reglene som kommer fra EU.

Lenke til kommentar
Obeseus skrev (2 timer siden):

Vi overfører stadig mer makt til EU som får kontrollere mer og mer av norsk politikk. Gjennom EØS-avtalen må vi ta inn flere og flere lover og direktiver uten at vi har noe valg. VI ville vært bedre tjent med å gå tilbake til handelsavtalen og begrenset samarbeid på områder hvor det er naturlig og i vår interesse.

Kan du nevne noen eksempler som du mener illustrer poenget ditt?

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Vi går ut av alle avtaler.

Hva skjer da med reise til og fra Europa..?

Import, eksport..?

Nye avtaler må forhandles frem.

Se på Storbritannia hvordan det går.

Uten Schengen kan gjeninnføre nasjonal grensekontroll og dermed kunne nekte kriminelle adgang til riket på en bedre måte enn idag. De fleste land i verden har dette og greier det helt fint.

 

Import og eksport påvirkes ikke av en EØS-exit. Det er nedskrevet at frihandelsavtalen skal tre i kraft et år etter en av partene sier opp EØS-avtalen, den sikrer oss tollfri handel slik vi hadde før EØS-avtalen også. Og slik vi har med flere titalls andre land i verden, og EU har med mange land utenfor Europa.

 

Storbritannia hadde ingen slik klausul som sikrer enn frihandelsavtale som vi allerede har, den ble aldri sagt opp og er fortsatt gjeldende og delvis oppdatert. For oss vil det være begrenset hvor mye som må forhandles om, derfor er det en dårlig sammenligning.

Endret av Obeseus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Obeseus said:

Uten Schengen kan gjeninnføre nasjonal grensekontroll og dermed kunne nekte kriminelle adgang til riket på en bedre måte enn idag. De fleste land i verden har dette og greier det helt fint.

Det er ikke på grunn av Schengen vi ikke har nasjonal grensekontroll mot Sverige. Dette hadde vi lenge før Schengen og er et nordisk samarbeid helt uavhengig av EU.

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (2 minutter siden):

Det er ikke på grunn av Schengen vi ikke har nasjonal grensekontroll mot Sverige. Dette hadde vi lenge før Schengen og er et nordisk samarbeid helt uavhengig av EU.

Vi hadde nasjonal grensekontroll mot land utenfor norden, nå har vi åpne grenser med hele Europa som har ført til at utenlandske kriminelle bander har fått herje fritt uten at vi har de nødvendige verktøyene for å stanse det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om AP noen ganger skal gjenreise seg så må de kvitte seg med Støre, han er den minst karismatiske lederen de har hatt i moderne tider, han symboler også ett Arbeiderparti som ikke lengre er ett Arbeiderparti men som har blitt omgjort til ett parti for politiske broilere som gjør karriere innen politikken, en av lederne deres har også vært en foregangsfigur for økte politikerlønninger, der han har utbasunert at "man må betale for å få de beste folkene", slikt hørte man før bare fra rovkapitalen, men nå har denne holdningen sneket seg inn i de politiske rekkene også, så nå sitter vi bare igjen med åleglatte politikere som bare lover en hel massens greier slik at de kan komme seg inn blant det gode selskap å heve fete lønninger, politikken kommer i andre rekke, AP symboliserer denne ukulturen for mange folk.

Endret av unicorndeath
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar


Ap har også blitt svekket av å være i opposisjon, de prøver å nå flest mulig, men de har ikke kredibilitet lengre, de sier feks at de vil ha en restriktiv innvandringspolitikk, men som alle vet når de mindre partiene rasler med sablene sine så gir de etter, de lener for mye til høyre for de som heller mot venstre, og de lener for mye til venstre for de som heller mot høyre, så nå velger folk heller andre alternativ de kan stole på.

Endret av unicorndeath
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...