Gå til innhold

Selvkjørende biler: – Med litt flaks kan de være her om bare fem år


Anbefalte innlegg

oophus3do skrev (1 minutt siden):

30 minutter med rådata krever at bilene får installert mer lagringsplass. Kritikken her handler om opex kostnader inn til en service situasjon som allerede er begredelig. 

 

Den har gjort det for å lure inn folk som trur dette vil foregå for evig tid. Det vil det selvfølgelig ikke gjøre. 

Mer lagringsplass er jo enkelt å løse. 

 

Nok enn vill påstand. Du er umulig å diskutere med, du slenger ut påstander ut av intet og benekter når du blir tatt i feil. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uname -l skrev (2 minutter siden):

Førermonitoreringssystemer bruker infrarød sensor.

Ikke Tesla sitt..

 

Dette har tesla tracking flagg på i dag:

 

BLINDED

DARK

EYES_CLOSED

EYES_DOWN

EYES_NOMINAL

EYES_UP

HEAD_DOWN

HEAD_TRUNC

LOOKING_LEFT

LOOKING_RIGHT

PHONE_USE

SUNGLASSES_EYES_LIKELY_NOMINAL

SUNGLASSES_LIKELY_EYES_DOWN

Endret av Salvesen.
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (20 minutter siden):

Mer lagringsplass er jo enkelt å løse. 

Hvem har sakt at det er vanskelig? Du forstår hva opex betyr? Det vil være dyrt å etterinnstallere slik på alle biler i hele flåten, mens man må gjøre dette på nytt om 2-3 år pga HW4. 

Salvesen. skrev (22 minutter siden):

Nok enn vill påstand. Du er umulig å diskutere med, du slenger ut påstander ut av intet og benekter når du blir tatt i feil. 

De sier FSD vil gå opp, alltid. Jeg sier det ikke vil det pga behovet for å få full pott i ulike instancer som NCAP som vil innføre autonomi mer og mer etter det er bevist en funksjon som øker sikkerheten. Hva er "villt" med den påstanden? 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (26 minutter siden):

Nei det gjør jeg ikke, det er bare ett google søk unna der du sier det ikke fungerer. Jeg klarer fsktisk huske ting, i motsetning til visse andre.. 

Finn sitatet så ser vi jo sannheten fremfor at du bruker din hukommelse. Når de gjør forandringer som stemmer med ting jeg har sagt vil være påtvunget I 2 år, så er jo det bare bra. Bedre sent en aldri. 

 

Salvesen. skrev (28 minutter siden):

Jeg gidder ikke engang, det blir for dumt at du benekter alle dine påstander hver gang de blir motbevist. Selv om en legger ved kilder til dine påstander. Helt utrolig.

Kom med påstandene mine,så ser du at feilen ligger på din side. Hvorfor skulle jeg ha mislikt at de endelig kanskje skal bruke et kamera de ikke har brukt ennå? 

Du var jo lenge ekstremt kritisk mot forandringene som kommer iht J3016 og antok jeg løy der også. Nå regner jeg med du endelig er oppdatert der du også og har lest deg opp litt? 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (28 minutter siden):

SUNGLASSES_EYES_LIKELY_NOMINAL

SUNGLASSES_LIKELY_EYES_DOWN

Dette beskriver ulempen med en CMOS sensor for dette formålet. 

Hvis regelverk krever full sikkerhet rundt bruken av solbriller, så vil altså Tesla bli tvunget i å erstatte sensoren. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Som den beste i bransjen mener du? Men det er jo bra:)

Ikke i følge denne tråden. Men i likhet med hva som er lovet siden 2016 så er det sikkert en oppdatering rett rundt hjørnet som gjør at også Tesla klarer å detektere regnvær.

Teslas eget Autopilot-team foreslo å implementere førermonitorering men Musk sa nei. Typisk at en sikkerhetskritisk funksjon ikke kommer på plass før Tesla blir tvunget til det. Og enda mer typisk, framfor å implementere eksisterende og fungerende løsninger som bruker IR så blir det noe egenmekk som mest sannsynligvis blir i evig beta. Som veldig mye annet.

 

Lenke til kommentar
uname -l skrev (1 minutt siden):

Ikke i følge denne tråden. Men i likhet med hva som er lovet siden 2016 så er det sikkert en oppdatering rett rundt hjørnet som gjør at også Tesla klarer å detektere regnvær.

Teslas eget Autopilot-team foreslo å implementere førermonitorering men Musk sa nei. Typisk at en sikkerhetskritisk funksjon ikke kommer på plass før Tesla blir tvunget til det. Og enda mer typisk, framfor å implementere eksisterende og fungerende løsninger som bruker IR så blir det noe egenmekk som mest sannsynligvis blir i evig beta. Som veldig mye annet.

 

Jeg har tesla sin "regnsensor" også har jeg bosch sin som "alle andre". Tesla sin er helt klart best nå, men det har tatt tid. 

Du bør basere meningene dine på empiri, ikke reddit poster fra randoms. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...