Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Er fullstendig enig i at Korona er helt ufarlig for de aller fleste. Det store problemet med Korona er at det er så smittsomt, så selv om de aller fleste ikke blir faretruende berørt, så er det enormt mange som dør av det. Men i tillegg opplever man endel kjipe ettervirkninger hos noen pga. Korona, og disse, eller årsaken, er vel ikke kartlagt på noen måte ennå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, graavik said:

Er fullstendig enig i at Korona er helt ufarlig for de aller fleste. Det store problemet med Korona er at det er så smittsomt, så selv om de aller fleste ikke blir faretruende berørt, så er det enormt mange som dør av det. Men i tillegg opplever man endel kjipe ettervirkninger hos noen pga. Korona, og disse, eller årsaken, er vel ikke kartlagt på noen måte ennå?

Jeg er enig i det du sier. Ang ettervirkninger og kartlegging, kan vi jo si det samme om vaksinen :)

Lenke til kommentar

Angående "helt ufarlig", selv vet jeg om unge, friske folk som måtte på sykehus for å komme seg gjennom skiten. Det gikk jo bra, de daua ikke, men når sykdommen er så utrolig smittsom og en god del faktisk ikke klarer å "stå han av" hjemme men trenger behandling - det går bra så lenge sykehusene kan ta imot folk. Det er jo det vi ser andre steder i (den vestlige) verden også, det er ikke nødvendigvis at så innmari mange dør så lenge sykehusene klarer seg, men det renner inn med pasienter som trenger oksygentilførsel og diverse. Flere steder knaket helsevesenet skikkelig i sømmene. 

Og dette var til tross for smitteverntiltak i samfunnet. Man kan jo tenke seg hvordan det ville vært uten.

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, hfthomas said:

Jeg er enig i det du sier. Ang ettervirkninger og kartlegging, kan vi jo si det samme om vaksinen :)

Vaksiner har man fått veldig god erfaring med gjennom årene :) Prinsippet er stort sett det samme, med mindre man snakker om eksperimentelle vaksiner. Ikke dermed  sagt at man ikke kan få uventede bivirkninger. Men disse oppstår som regel veldig kjapt. Vaksiner har vært studert og forsket på i lang tid. Koronaviruset har vært ganske nytt og enestående i "nyere tid" og kan ikke sammenlignes som sådan.

Lenke til kommentar
1 minute ago, :utakt said:

Angående "helt ufarlig", selv vet jeg om unge, friske folk som måtte på sykehus for å komme seg gjennom skiten.

 

Helt ufarlig for de aller fleste. Men som du indikerer, alle (aldersgrupper) kan potensielt bli rammet svært hardt eller dødelig av Korona. Man vet ikke nok om viruset.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Først må man vite om vaksinen er helt trygg før man tester den på så mange mennesker, noe jeg og mange andre mener de ikke har gjort godt nok. Husker ikke hvem av vaksineprodusentene som skrev det, men det stod svart på hvitt at den kliniske test fasen for Covid-19 vaksinen går ut i 2023. Så om jeg skulle vurdere å ta den, så hadde det i så fall blitt etter den datoen.

Altså starte vaksinering om tja, 5-10 år? Estimert kostnad i liv 15-30 millioner. Uten å starte å vaksinere folk blir man ikke ferdig med den siste 2-års fasen, som består av å overvåke vaksinen i 2 år etter vaksinasjonen starter, etter godkjenning og testing er ferdig.
Ellers er det standard prosedyre at vaksiner ikke går ut av den kliniske testfasen før 2 år etter vaksinasjon starter. Testingen og godkjenning er altså ferdig, men de overvåker den ekstra i 2 år etter det igjen. Slik som man gjør med alle vaksiner.
 

Betroz skrev (1 time siden):

Jeg forstår at de som har lidd mye med Covid symptomer mener det de mener, spessielt når det ikke diskuteres andre årsaker til hvorfor dem ble syke. Det eneste som vurderes er et smittsomt virus, som i dette tilfellet angivelig er Sars-cov2. Hva om folk blir syke av andre årsaker enn noe som smitter fra person til person?

Det måtte jo evt. vært en annen uoppdaget smittsom sykdom, eller er tanken at det er totalt tilfeldig at veldig mange i samme område med kontakt får samme symptomer etter påvist smitte. Ser jo f.eks på solgløtt bofellesskap, en sykepleier ble smittet og fulgte ikke smittevern, 5 andre ble smittet og syke av smitten, samt de testet positive for covid, en av de er nå døde.  Hva tyder på at det er noe annet enn covid?

Eller man kan se til India, plutselig mange som har fått akutt mangel på oksygen uten at det er noe smittsomt ute å går?

Betroz skrev (1 time siden):

Men om det er sant at dette er et smittsomt virus, hvorfor blir noen så veldig syke av det, mens andre knapt kjenner noenting? I følge offisielle tall, så er dødeligheten fortsatt lav. De tallene vi får fra Asia nå, er ikke kun Covid, som media gir inntrykk av.

Kilde på hva annet evt. Asia rapporterer?
Ja, noen blir syke, andre blir ikke det. menneskekroppen er komplisert. Det er blant annet derfor 0,00001% eller noe rundt der dør av vaksinasjon.

Betroz skrev (1 time siden):

Som jeg har nevnt mange ganger her inne, så tviler jeg og mange andre på hvor bra og nøyaktig PCR testen er. Jeg vet at det skal liksom blitt debunket det med at testens skaper, Kary Mullis, skal ha sagt for mange år siden at hans test ikke kan brukes til å bevise noen smittsomme sykdommer. Men det er dem, seriøse doktorer, som hevner at det er sant det han skal ha sagt om testen.

Du har jo rett, det viser ikke smittsomhet, det påviser viruset, eller strengt tatt ikke virus engang, men spesifikk DNA, uavhengig av om det er fra virus eller om man f.eks henter ut øye-farge. Alt PCR gjør er å finne konkrete strenger med DNA. Virus har DNA og kan dermed detekteres. Ellers var påstanden at den ikke ble designet til det, ikke at den ikke kunne brukes til det noe som er irrelevant så lenge den kan brukes til det. PCR ble designet til å detektere DNA og gjør akkurat det.
Og det finnes heller ingen beviser for at Mullis faktis har sagt det, annet enn at andre personer påstår det, men det er ikke så relevant.

Betroz skrev (1 time siden):

Så selv om det ikke skulle være noen direkte konspirasjon bak Covid, så er tiltakene i det minste overkill, og vaksinen er jeg veldig skeptisk til siden folk flest ikke trenger den. Hva om de som ønsker å ta den, kan gjøre det, mens resten får ha valget til å ikke ta den? Du vet, frihet...

Det er ingen vaksinasjonstvang, alle valg har konsekvenser.
Jeg vil ikke tro at konsekvensene for å ikke ta den er veldig stor i lengden, muligens som i dag med enkelte vaksiner, at man ikke får dra til noen land uten å ha dokumentert å ha tatt den.

Endret av aklla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
hfthomas skrev (51 minutter siden):

 

Det er dette jeg synes er så svart/hvit tankegang fra "den ene siden" (ps: jeg er ikke på noen side) og krisemaksimering deluxe.


Det er slett ikke mystisk hvis man overlever etter coronasmitte. De fleste gjør faktisk det. Absolutt alle de jeg kjenner har hatt veldig lite symptomer, kun forkjølelse (ikke engang mild influensa som dere skal ha det til at konspirasjonsfolka sier). Inkl faren min som er i risikosonen. Han har forøvrig også tatt vaksinen (etter å ha hatt corona). Alle disse menneskene jeg kjenner er tilbake der de var og er sterke nok til å gå på kino.

Jeg vet også om idrettsutøvere som er tilbake i toppen. Fernando Gaviria fikk coronavirus TO ganger. Han kom riktignok på syvende plass på forrige spurtetappe i giroen etter en taktisk dårlig manøver. Skal vi skylde på corona her??

 

Av REGISTRERT smittede mennesker, så er det 0,66% som har dødd(I Norge). Antar at tallet for smittede er høyere da kanskje mange ikke har testet seg. Så kan vi også tenke at tiltakene har hjulpet med å holde dødeligheten nede pga tilgjengelige respiratorer. Det er lov å ha to tanker i hodet samtidig.

 

Vi kan IKKE gå rundt og si at man på MYSTISK vis overlever corona. Dette er det JEG kaller konspirasjonsteorier!

Mystic vis overlever uten langvarige men og skader... Sånn rettet.

Lenke til kommentar
hfthomas skrev (25 minutter siden):

Ang ettervirkninger og kartlegging, kan vi jo si det samme om vaksinen :)

Vel, både ja og nei. Det fremtidige resultatet av noe vet man jo aldri helt sikkert. Allikevel har man en del informasjon å ta utgangspunkt i som gir grunnlag for å bregne sannsynlige fremtidige resultater. Ut fra det kan vi si at sannsynligheten for negative fremtidige utfall for vaksinene er lav. På samme måte, kan vi si at det er en viss sannsynlighet for negative fremtidige utfall ved covid-sykdom ("long-term covid" eller hva de nå kaller det).

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):
Spoiler

 

Først må man vite om vaksinen er helt trygg før man tester den på så mange mennesker, noe jeg og mange andre mener de ikke har gjort godt nok. Husker ikke hvem av vaksineprodusentene som skrev det, men det stod svart på hvitt at den kliniske test fasen for Covid-19 vaksinen går ut i 2023. Så om jeg skulle vurdere å ta den, så hadde det i så fall blitt etter den datoen.

Jeg forstår at de som har lidd mye med Covid symptomer mener det de mener, spessielt når det ikke diskuteres andre årsaker til hvorfor dem ble syke. Det eneste som vurderes er et smittsomt virus, som i dette tilfellet angivelig er Sars-cov2. Hva om folk blir syke av andre årsaker enn noe som smitter fra person til person?

Men om det er sant at dette er et smittsomt virus, hvorfor blir noen så veldig syke av det, mens andre knapt kjenner noenting? I følge offisielle tall, så er dødeligheten fortsatt lav. De tallene vi får fra Asia nå, er ikke kun Covid, som media gir inntrykk av.

Som jeg har nevnt mange ganger her inne, så tviler jeg og mange andre på hvor bra og nøyaktig PCR testen er. Jeg vet at det skal liksom blitt debunket det med at testens skaper, Kary Mullis, skal ha sagt for mange år siden at hans test ikke kan brukes til å bevise noen smittsomme sykdommer. Men det er dem, seriøse doktorer, som hevner at det er sant det han skal ha sagt om testen.

 

 

Dette er ting vi allerede har diskutert flere ganger her, så jeg kommenterer ikke det noe videre.

Sitat

Så selv om det ikke skulle være noen direkte konspirasjon bak Covid, så er tiltakene i det minste overkill, og vaksinen er jeg veldig skeptisk til siden folk flest ikke trenger den. Hva om de som ønsker å ta den, kan gjøre det, mens resten får ha valget til å ikke ta den? Du vet, frihet...

Og det er jo helt legitime spørsmål å stille det. Men ser du da også at dette er verdispørsmål du stiller? Hva er feks. viktigst av din og min frihet til å velge å ta en vaksine det er lite sannsynlig at vi personlig trenger vs. bevegelsesfriheten til en person som er i stor risiko for smitte og/eller ikke kan ta vaksinen? Hvor mange kroner er 2, 5, 10 eller 15 ekstra leveår verdt? Hvor mye kan man redusere livskvaliteten til samfunnets ungdommer for å redde x antall liv? Dette er ikke enkle ja-nei spørsmål. Men det krever heller ingen tro på noen underliggende konspirasjon for å stille dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (10 timer siden):

Dette er ting vi allerede har diskutert flere ganger her, så jeg kommenterer ikke det noe videre.

Og det er jo helt legitime spørsmål å stille det. Men ser du da også at dette er verdispørsmål du stiller? Hva er feks. viktigst av din og min frihet til å velge å ta en vaksine det er lite sannsynlig at vi personlig trenger vs. bevegelsesfriheten til en person som er i stor risiko for smitte og/eller ikke kan ta vaksinen? Hvor mange kroner er 2, 5, 10 eller 15 ekstra leveår verdt? Hvor mye kan man redusere livskvaliteten til samfunnets ungdommer for å redde x antall liv? Dette er ikke enkle ja-nei spørsmål. Men det krever heller ingen tro på noen underliggende konspirasjon for å stille dem.

Vi vet jo ikke hvor seriøs Corona Pest sykdom vi får.

En Pfizer moderna 2-4 shot vaksine mot ellers att du blir sjuk og potensielt dreper gamle du videresmitter er en no-brainer.

Brett opp armen og gjør din norske plikt.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gouldfan said:

Vi vet jo ikke hvor seriøs Corona Pest sykdom vi får.

En Pfizer moderna 2-4 shot vaksine mot ellers att du blir sjuk og potensielt dreper gamle du videresmitter er en no-brainer.

Brett opp armen og gjør din norske plikt.

 

 

Nei takk. Ikke nå. Ikke på flere år evt.

De som ønsker å ikke bli syke av corona kan ta vaksinen. "Vi andre" må nesten få lov til å si nei.

 

Som abortforkjemperne sier: My body, my choice!

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 timer siden):

Vi vet jo ikke hvor seriøs Corona Pest sykdom vi får.

En Pfizer moderna 2-4 shot vaksine mot ellers att du blir sjuk og potensielt dreper gamle du videresmitter er en no-brainer.

Brett opp armen og gjør din norske plikt.

 

 

Nei, men sannsynligheten er lav. For en stor andel av befolkningen vil vaksine være i den hensikt å beskytte andre. Da blir det et verdispørsmål. Så er jeg helt enig i at akkurat det spørsmålet er en no-brainer. Men det er tilsvarende med de andre tiltakene, og der er jeg mindre sikker - feks. knyttet til det faktum at vi i Norge har hatt en lavere dødelighet gjennom det siste året på tross av en pandemi, noe vi har oppnådd gjennom sterk innskrenkning av vår personlige frihet.

hfthomas skrev (8 timer siden):

Nei takk. Ikke nå. Ikke på flere år evt.

De som ønsker å ikke bli syke av corona kan ta vaksinen. "Vi andre" må nesten få lov til å si nei.

 

Som abortforkjemperne sier: My body, my choice!

Men kjenner du ikke på et visst ansvar knyttet til samfunnet for øvrig? Jo flere som tar det standpunktet, dess lengre tid vil verden bruke på å vende tilbake til normalen. Ikke alle kan ta vaksinen, ubeskyttede individer gir større muligheter for nye mutasjoner, osv.

Dr GreenDumb skrev (5 timer siden):

Husker dere da vi alle skulle stryke med av A(H1N1) ?Var selv veldig opptatt på den tiden så den pandemien gikk meg hus forbi gitt.Skulle ikke forbause meg at jeg overlever denne også,selv uten håndsprit og vaksine.Ha en fortreffelig helg uten såre hender!!

Husker det ikke helt slik, og jeg fulgte godt med på denne ettersom jeg jobbet på et sykehus i den perioden. Jeg husker at det var en viss bekymring, særlig for at det så til at unge ble rammet i større grad enn ved vanlig sesonginfluensa. Men jeg husker ingen tiltak - utover den berømmelige vaksinen - eller spesielt stor frykt.

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Men kjenner du ikke på et visst ansvar knyttet til samfunnet for øvrig? Jo flere som tar det standpunktet, dess lengre tid vil verden bruke på å vende tilbake til normalen. Ikke alle kan ta vaksinen, ubeskyttede individer gir større muligheter for nye mutasjoner, osv.

Synes du ikke det er litt rart at den eneste løsningen vi blir presentert med for å takle sykdommen og komme tilbake til normalen, er en vaksine fra de store legemiddelselskapene? Ser du ingenting galt her?

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Synes du ikke det er litt rart at den eneste løsningen vi blir presentert med for å takle sykdommen og komme tilbake til normalen, er en vaksine fra de store legemiddelselskapene? Ser du ingenting galt her?

Nei, jeg klarer ikke helt å se noe galt med dette mtp. at virussykdommer i liten grad kan behandles på andre måter enn å bygge opp immunitet på et eller annet vis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dr GreenDumb skrev (7 timer siden):

Husker dere da vi alle skulle stryke med av A(H1N1) ?Var selv veldig opptatt på den tiden så den pandemien gikk meg hus forbi gitt.Skulle ikke forbause meg at jeg overlever denne også,selv uten håndsprit og vaksine.Ha en fortreffelig helg uten såre hender!!

Angående antibac er det et tulletiltak. Covid-19 er et virus som spres via luftveiene, ikke fra folks hender. Det er tross alt et virus og ikke en bakterie. Jeg har sluttet helt å sprite hendene når jeg går inn og ut av butikker. Jeg gjør som jeg alltid har gjort, vasker de med vann og såpe når jeg kommer hjem. Antibac er ekstremt skadelig både for huden og for immunforsvaret; de fleste bakterier på vår jord er godartede og viktige for økosystemet og liv på planeten. Da noen spurte hvorfor jeg ikke spritet meg svarte jeg; "fordi covid er et luftveisvirus, ikke en bakterie, hendene mine sprer ikke corona". Men munnbind er jeg for; fordi det er et luftveisvirus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Morromann said:

Da noen spurte hvorfor jeg ikke spritet meg svarte jeg; "fordi covid er et luftveisvirus, ikke en bakterie, hendene mine sprer ikke corona". Men munnbind er jeg for; fordi det er et luftveisvirus.

Hvorfor sier de samme expertene at vi skal fortsette med håndsprit da?

Lenke til kommentar

@Morromann Det florerte en hel del bakterier før pandemien, som ga lette plager som løs mage, som nesten alltid forblir udiagnostisert. Så vidt jeg forstår har dette omtrent bråstoppet sammen med vanlig influensa under pandemien, på grunn av generelt bedre hygiene. Hyppigere håndvask hadde sikkert gjort ennå bedre nytte, men antibac er kanskje mer lettvint på vei inn og ut av butikken. Særlig det sosiale presset av at man blir observert av alle andre handlende når man går inn og ut av butikken hjelper nok på. Vi er tross alt flokkdyr. Statistikk fra før pandemien viste at skremmende mange droppet håndvask etter bruk av offentlige toaletter. Det har blitt veldig mye mer sosialt uakseptabelt nå.

Jeg tror bedre håndhygiene har kommet for å bli og det er en bra ting selv om det hjelper lite mot covid19.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Simen1 said:

Jeg tror bedre håndhygiene har kommet for å bli og det er en bra ting selv om det hjelper lite mot covid19.

Det kan være sant, men de har på en måte lyvet til folk angående covid på hendene. Så hvorfor skal folk da stole på dem med resten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...