Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6u4rdi4n skrev (1 minutt siden):

Kan man det da? Syns jeg ser 3070 kort ligge lavere enn det og blir liggende på finn...

 

JFM skrev (1 minutt siden):

3070 går ikke spesielt høyt på finn lengere

 

Fortsetter Bitcoin og Ethereum prisene oppover vil markedet bli tomt for 3070 også. Det er en grunn til at du ikke får tak i 3060 ti lengre. Det er mining.

Lenke til kommentar

3060ti er vel mer populær til mining å? Frister heller ikke å kjøpe 3070 til 3080 priser..

På meg blir det enten 3060ti eller 3080(ti) når den tiden kommer.

Men hva med 3060, vil det kortet spille no rolle inn i markedet? Tregere ram, ikke så aktuel til mining osv.

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar
Paccoo skrev (6 minutter siden):

3060ti er vel mer populær til mining å? Frister heller ikke å kjøpe 3070 til 3080 priser..

På meg blir det enten 3060ti eller 3080 når den tiden kommer.

Men hva med 3060, vil det kortet spille no rolle inn i markedet? Treg ram, ikke så aktuel til mining osv.

Det er ikke 3080-priser. 3080-priser vil framover bli 10500-11k for de rimeligste modellene og 13k og mer for de beste modellene. Tipper at startprisene vil bli mer som 12k i grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, BilliePeach said:

Vært på lager noen timer nå. Hadde bestilt om det var lengre åpent kjøp.

Mtp. at jeg ikke har kort og venter på et Asus T3080 TUF (ikke OC, og til launchpris) så kan jeg vente veldig lenge. Dette vil fungere helt fint, og kan selges senere med minimalt tap.

Det er flere grunner til dagens priser. To hovedårsaker er supply and demand og tariffer. Jeg har ingen tro på at prisene vil normalisere seg innen overskuelig tid.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Paccoo said:

3060ti er vel mer populær til mining å? Frister heller ikke å kjøpe 3070 til 3080 priser..

På meg blir det enten 3060ti eller 3080(ti) når den tiden kommer.

Men hva med 3060, vil det kortet spille no rolle inn i markedet? Tregere ram, ikke så aktuel til mining osv.

3060 er ventet å bli bra til mining hvis prisen er riktig, det vil si 4k eller lavere.

3060 TI har vært best til mining med tanke på effektivitet og pris. Hvis 3090 gir 120 MH/s ved 300W til 22k har du fått 4x 3060 TI for samme pris som yter 240 MH/s ved 460 W og pris 5k500 i snitt. 3080 yter 100 MH/s ved 230W og har kostet 10k i snitt.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Balgaroth said:

Det er flere grunner til dagens priser. To hovedårsaker er supply and demand og tariffer. Jeg har ingen tro på at prisene vil normalisere seg innen overskuelig tid.

Tariffer? Vi har momspåslag selvsagt og en latterlig krone som er på pesetas nivå men ikke tariffer. USA har straffetoll på Kina varer men vi har heldigvis ikke det. Ting er dyrt nok som det er..

Lenke til kommentar
KjellV skrev (4 minutter siden):

Loool, har bestilt varer for 60k til nå i år, 40k denne uken, uten å være medlem. Har bare fått med meg at det har vært noen (for meg) ikke-relevante tilbud, ikke denne poengopptjeningen og fordeler 🤣

 

Meld deg inn og send club en mail så ordner de det sikkert.

Lenke til kommentar

Finner en igjen hos meg men demoprodukt sidene til Komplett er veldig ustabile hos meg. Noen ganger dukker det opp produkter, andre ikke selv om de skal være tilgjengelig fra listen til venstre på siden

https://www.komplett.no/product/1179096/demovarer/datautstyr/demo-skjermkort/palit-geforce-rtx-3090-gamerock-oc-demo

 

Edit: Nå sier den to igjen......

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...