Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aetius skrev (19 minutter siden):

Jeg har en PCI-riser liggende som du kan få, men jeg har aldri prøvd den, så jeg vet ikke hvor bra den er.

20201113_181402.jpg

Takker for tilbudet. Etter å ha løsna litt på bracket til AIO, og litt McGyver løsninger fikk jeg endelig montert kortet. 

image.thumb.jpg.07dc03b758df4f83bf98f752dfc9e80a.jpg

Men er litt for redd til å skru på PCen atm, tilfelle den eksploderer eller no ;) 

Man vet aldri :innocent:

Edit: Gigabyte skal ha det at de har laget tidenes minst håndterlige kort, noensinne. 

 

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Aetius said:

Jeg holder meg stort sett unna begge to, uansett.

Multicom kunne/ville ikke si hva de mente med "Forventet" og Dustin ble sur på meg for noen år siden da de hadde lagret passord og kredittkortinfo i klartekst og jeg forlangte at de slettet min info hos dem.

Synes og huske at Multicom var ganske bra en gang for mange år siden, men føler virkelig de har tapt seg nå. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Emile the rat said:

Edit: Gigabyte skal ha det at de har laget tidenes minst håndterlige kort, noensinne. 

Jeg fikk akkurat 3080 Master lever på døren for 15 min siden. The chonk is real.

Jeg TROR det er plass til det i kabinettet mitt, men jeg er usikker på om det er plass til å manøvrere det inn. Får se i morgen. Jeg er ikke heeeelt edru nå, og fyllemontering av grafikkort til 10-11 ekornskinn skal jeg ikke begi meg ut på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk akkurat 3080 Master lever på døren for 15 min siden. The chonk is real.

Jeg TROR det er plass til det i kabinettet mitt, men jeg er usikker på om det er plass til å manøvrere det inn. Får se i morgen. Jeg er ikke heeeelt edru nå, og fyllemontering av grafikkort til 10-11 ekornskinn skal jeg ikke begi meg ut på.

Jepp, måtte skru ut panel bak og AIO for å få inn kortet, så liten operasjon i seg selv :) 

Skal bestille bracket til å holde kortet, siden blir nok en del sag uten, så anbefaler det. 

Men har mekka tårn av legoklosser som jeg kan bruke inntil videre :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
tbfk skrev (13 minutter siden):

De kan jo sende de andre komponentene først.

Kommer litt an på. Spurte om de kunne splitte ordre min så jeg kunne få de andre delene før 3080... Nop det kunne de ikke. Har hatt PSU, + andre småting reservert der i 2 måneder nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (43 minutter siden):

Jeg fikk akkurat 3080 Master lever på døren for 15 min siden. The chonk is real.

Jeg TROR det er plass til det i kabinettet mitt, men jeg er usikker på om det er plass til å manøvrere det inn. Får se i morgen. Jeg er ikke heeeelt edru nå, og fyllemontering av grafikkort til 10-11 ekornskinn skal jeg ikke begi meg ut på.

Jeg har et gammelt R4. Måtte borre ut alle 3,5" og 5 1/4 brønnene for å få plass^^ Tror det snart blir ett O11 for å få bra airflow😃

Lenke til kommentar
59 minutes ago, Emile the rat said:

Takker for tilbudet. Etter å ha løsna litt på bracket til AIO, og litt McGyver løsninger fikk jeg endelig montert kortet. 

image.thumb.jpg.07dc03b758df4f83bf98f752dfc9e80a.jpg

Men er litt for redd til å skru på PCen atm, tilfelle den eksploderer eller no ;) 

Man vet aldri :innocent:

Edit: Gigabyte skal ha det at de har laget tidenes minst håndterlige kort, noensinne. 

 

Okay, jeg har ikke problemer med å montere ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity. er 31.78 cm og er det gigabyte sin feil  at du har vifter i veien. Eller er det noe jeg ikke ser på bildet?

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (4 minutter siden):

Okay, jeg har ikke problemer med å montere ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity. er 31.78 cm og er det gigabyte sin feil  at du har vifter i veien. Eller er det noe jeg ikke ser på bildet?

Jepp, ikke viftene, men bracketen bak viftene som var i veien, så måtte løsne bracket slik at jeg fikk en 10 grader vinkel på bracket og radiator. 

Viftene hadde jeg målt på forhånd at skulle passe, feilen var vel at det nesten er 90 grader vinkel på hjørnet til skjermkortet, hadde den hatt større avkapp i hjørnet, slik som ROG strix så ville jeg ikke hatt samme problem.

Så «feilen» er at det er veldig skarpe hjørner på Aorus’en, men er jo som sagt ikke Gigabyte sin feil i utgangspunktet.

Meeeen mer avrundet hjørner ville nok gjort montering mer håndterlig, lengden var ikke noe problem ;)  

Men fikk jo kortet på plass, og det var det viktigste, blir spennende å slå på PCen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Aetius said:

Jeg holder meg stort sett unna begge to, uansett.

Multicom kunne/ville ikke si hva de mente med "Forventet" og Dustin ble sur på meg for noen år siden da de hadde lagret passord og kredittkortinfo i klartekst og jeg forlangte at de slettet min info hos dem.

Kranglet med Dustin i et halvt år om en Sony mobiltelefon som streiket, de reparerte den 3 ganger og mente jeg ikke skulle få heve kjøpet - måtte true de med forbrukerrådet og full pakke før jeg fikk en mail om at 'ja, det gikk visst greit avlikevel'.

Ingenting overasker meg når det gjelder de folka der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...