Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Uten å ha finlest forbrukerkjøpsloven vil jeg anta at det er et brudd på den, selger kan ikke fraskrive seg ansvar over til leverandører i retursaker (selv om mange praktiserer dette), så vil anta at det samme gjelder for bestillinger.

Ville klaget til forbrukerrådet, om ikke annet så for å bidra til statistikken. Blir det mange nok, tar de tak i det og i verste fall bøtelegger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frode68 skrev (7 minutter siden):

Snakket med Komplett igjen. Dem som har valgt Mypack (Postnord) har transportproblemer. Derfor har ikke 3080 kortet som best. 17.9 blitt sendt enda. Så ikke velg Mypack pr. d.d.

Eh? PostNord er vel eneste sendingsalternativ for mange? Hva er det for en bortforklaring angående 17.9?

Endret av Kjeks1
Lenke til kommentar
Frode68 skrev (7 minutter siden):

Snakket med Komplett igjen. Dem som har valgt Mypack (Postnord) har transportproblemer. Derfor har ikke 3080 kortet som best. 17.9 blitt sendt enda. Så ikke velg Mypack pr. d.d.

Dette må utdypes, for det høres ut som bull****. Hvorfor skal de ha transportproblemer med 3080 når de leverer andre ting helt fint? Hva man velger som fraktalternativ når man handler hos Komplett påvirker jo bare sending fra Komplett sitt lager.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Saftis said:

Uten å ha finlest forbrukerkjøpsloven vil jeg anta at det er et brudd på den, selger kan ikke fraskrive seg ansvar over til leverandører i retursaker (selv om mange praktiserer dette), så vil anta at det samme gjelder for bestillinger.

Ville klaget til forbrukerrådet, om ikke annet så for å bidra til statistikken. Blir det mange nok, tar de tak i det og i verste fall bøtelegger.

Snakker ikke om retursaker men levering av nytt produkt bestilt 17.09, jeg regner med det kommer etter hvert men det virker ikke som hverken Elkjøp eller Asus sin kundeservice har peiling på hvor de sendes fra.

Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (7 minutter siden):

Dette må utdypes, for det høres ut som bull****. Hvorfor skal de ha transportproblemer med 3080 når de leverer andre ting helt fint? Hva man velger som fraktalternativ når man handler hos Komplett påvirker jo bare sending fra Komplett sitt lager.

Ja, det jeg sa også. Så prøvde å få endret til Posten men det gikk ikke. Kortet har stått grønt siden 9.11 og ikke sendt enda. Mens

kortene som Komplett la ut igår ble sendt igår. 

Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (25 minutter siden):

Dette må utdypes, for det høres ut som bull****. Hvorfor skal de ha transportproblemer med 3080 når de leverer andre ting helt fint? Hva man velger som fraktalternativ når man handler hos Komplett påvirker jo bare sending fra Komplett sitt lager.

Postnord som har problemer. Ikke Komplett. Jeg regner med at de har sprengt kapasitet og ikke kan ta i mot pakkene enda.

Sitat

Vi har for tiden stor pågang, og vår kundeservice har dessverre lengre svartid enn vanlig. Vi gjør vårt beste for å svare deg så raskt som mulig. Takk for din tålmodighet.

https://my.postnord.no/privat/customer-service#humany-kundservice-inline=/16470-pakken-min-er-forsinket

Lenke til kommentar
3 hours ago, Emile the rat said:

Alt avhenger av silikonlotteriet. Alle brikker som ikke er gode nok for toppkortene vil bli brukt til de rimeligere variantene.

Det er ikke slik at de kun prioriterer enkelte kort, alt avhenger av hvor gode brikker de får. Det ville vært dumt å «sløse» en godt binnet brikke som kunne vært brukt i f.eks. ROG STRIX OC på et TUF non OC kort.

Denne sub-diskusjonen var om hvorfor TUF OC stadig blir forskjøvet. Jeg tror du er litt naiv hvis du mener at det kun er binning som gjør at de ikke prioriterer de titusenvis av kort som er bestilt til introdusjonspris (inkl TUF OC). Produsjonsprosessen blir nok bare bedre og til slutt må de bruke GPUer som kunne blitt brukt til 3090 OC til TUF 3080 non-OC kort.

Lenke til kommentar
shauge2 skrev (Akkurat nå):

Denne sub-diskusjonen var om hvorfor TUF OC stadig blir forskjøvet. Jeg tror du er litt naiv hvis du mener at det kun er binning som gjør at de ikke prioriterer de titusenvis av kort som er bestilt til introdusjonspris (inkl TUF OC). Produsjonsprosessen blir nok bare bedre og til slutt må de bruke GPUer som kunne blitt brukt til 3090 OC til TUF 3080 non-OC kort.

En annen forklaring er også at mange hopper på bestillinger når de ser at skjermkort blir forskjøvet. Som betyr at enkelte kort, slik som TUF OC med høy etterspørsel derfor ofte forskyves.

I tillegg hadde Asus noen problemer med TUF OC, som har gjort at produksjonen stoppet opp en periode. 

Så vil ikke si jeg er naiv, men mer realist. Og tror derfor ikke helt på at forklaringen er at skjermkort produsentene er kyniske drittsekker som ikke engang produserer kortene, svaret er nok mye mer sammensatt enn som så ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har motatt MSI 3080, eller egentlig generelt 3080 kort fra Netonnet iløpet av høsten? Lurer litt på om de får inn fortløpende eller om det ikke har skjedd no særlig hos dem siden release. Forhåndsbestilte ca. en uke etter release. Mulig at de som har motatt ikke skjekker denne tråden her da, noe som er fullt forståelig. :D

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt kort bestilt i går sendt med posten i går kveld, men det er noe feil med sporing hos posten som gjør at jeg ikke kan se hvor den er hen. Står foreløpig at den ikke er mottatt posten, bare melding om at den skal plukkes opp, altså siste oppdatering var fra i går kveld og ingenting nytt etter det. Så får vi se da, som regel pleier komplett sende ut ganske kjapt til meg da jeg bor i nabobyen. Angrer litt på nå at jeg ikke tok pick up point..

Lenke til kommentar
TommyM skrev (1 time siden):

Snakker ikke om retursaker men levering av nytt produkt bestilt 17.09, jeg regner med det kommer etter hvert men det virker ikke som hverken Elkjøp eller Asus sin kundeservice har peiling på hvor de sendes fra.

Ja, det var derfor jeg skrev "antar at det samme gjelder for bestillinger" :)

Prinsippet er at forbruker kun skal trenge å forholde seg til selger, uavhengig av om temaet er forsinkelse, reklamasjon osv. Og selger skal for øvrig uoppfordret varsle om forsinkelse dersom leveringstidspunkt ble avtalt ved kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Frode68 said:

Snakket med Komplett igjen. Dem som har valgt Mypack (Postnord) har transportproblemer. Derfor har ikke 3080 kortet som best. 17.9 blitt sendt enda. Så ikke velg Mypack pr. d.d.

Vil du frem  til at det er transportproblemer med bestillingene gjort 17.9, men ikke i etterkant. Hvordan gir dette mening?

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Pc Lynet said:

Velg alltid pick up point. Jeg fikk min RTX 3090 klar til henting under en time etter at jeg bestilte.

PorterBuddy, hvis det er tilgjengelig. PorterBuddy er genialt! Rask og billig, og med god pakkesporing der du til og med kan endre leveringstidspunkt etter at sendingen har fortlatt Komplett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
tbfk skrev (20 minutter siden):

Vil du frem  til at det er transportproblemer med bestillingene gjort 17.9, men ikke i etterkant. Hvordan gir dette mening?

Det kan være at systemet til Postnord tildeler sporingsnummer automatisk ved bestilling. Nå er kanskje de automatisk tildelte sporingsnummer ugyldige/gått ut på dato. Må sikkert håndteres manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...