Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått meg ett Zotac Twin Edge 3060 som jeg bestillte fra Komplett i februar, men ikke søren om jeg får lov å kjøre 470.05 driver, dvs jeg hadde denne driveren installert på maskinen men istedet så lastet den inn noe windows Generic drivere.

Så skjermkortet dukket ikke opp i Msi Afterburner engang.

Det står ikke LHR eller V2 på esken, kortet er heller ikke solgt som Lhr, så jeg lurer jo litt på om jeg skal sende det i retur eller ha det, fikk det jo for 4000,- ca men får ikke mer enn 26Mh/s og 137w 

 

Edit 26,2Mh/s og 100w ser ut som er det meste som går å få uttav dette kortet.

 

Leste at kort laget i juli er alle hashrate limited.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dragonlove skrev (36 minutter siden):

Da har jeg fått meg ett Zotac Twin Edge 3060 som jeg bestillte fra Komplett i februar, men ikke søren om jeg får lov å kjøre 470.05 driver, dvs jeg hadde denne driveren installert på maskinen men istedet så lastet den inn noe windows Generic drivere.

Så skjermkortet dukket ikke opp i Msi Afterburner engang.

Det står ikke LHR eller V2 på esken, kortet er heller ikke solgt som Lhr, så jeg lurer jo litt på om jeg skal sende det i retur eller ha det, fikk det jo for 4000,- ca men får ikke mer enn 26Mh/s og 137w 

 

Edit 26,2Mh/s og 100w ser ut som er det meste som går å få uttav dette kortet.

 

Leste at kort laget i juli er alle hashrate limited.

Ravencoin, conflux etc, gjør det enkelt å bruk nicehash, du mister litt fortjeneste, men alt fikses for deg med minerswitch. Har et 3060 lhr, får inn ca 600 i mnd med det, mest raven. 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (36 minutter siden):

Da har jeg fått meg ett Zotac Twin Edge 3060 som jeg bestillte fra Komplett i februar, men ikke søren om jeg får lov å kjøre 470.05 driver, dvs jeg hadde denne driveren installert på maskinen men istedet så lastet den inn noe windows Generic drivere.

Så skjermkortet dukket ikke opp i Msi Afterburner engang.

Det står ikke LHR eller V2 på esken, kortet er heller ikke solgt som Lhr, så jeg lurer jo litt på om jeg skal sende det i retur eller ha det, fikk det jo for 4000,- ca men får ikke mer enn 26Mh/s og 137w 

 

Edit 26,2Mh/s og 100w ser ut som er det meste som går å få uttav dette kortet.

 

Leste at kort laget i juli er alle hashrate limited.

Tror de startet produksjon av LHR kort i Mai. Mon tro om det hadde fungert med en gammel BIOS, visst man finner det noen plass da til 3060.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (8 timer siden):

 @Cowboystrekk Hvilken minerswitch er det du bruker?

Nicehash, velger selv hvilke algos den skal bytte mellom. På 3060 LHR ligger den mest på kawpow og litt på octopus. Alt utbetales i btc. Mister ca 10% fortjeneste vs manuell mining, men gud hvor mye enklere enn å følge med conflux og ravencoin-priser døgnet rundt og bytte manuelt samt måtte ha flere exchanger og konvertere valuta. 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (17 timer siden):

Da har jeg fått meg ett Zotac Twin Edge 3060 som jeg bestillte fra Komplett i februar, men ikke søren om jeg får lov å kjøre 470.05 driver, dvs jeg hadde denne driveren installert på maskinen men istedet så lastet den inn noe windows Generic drivere.

Så skjermkortet dukket ikke opp i Msi Afterburner engang.

Det står ikke LHR eller V2 på esken, kortet er heller ikke solgt som Lhr, så jeg lurer jo litt på om jeg skal sende det i retur eller ha det, fikk det jo for 4000,- ca men får ikke mer enn 26Mh/s og 137w 

 

Edit 26,2Mh/s og 100w ser ut som er det meste som går å få uttav dette kortet.

 

Leste at kort laget i juli er alle hashrate limited.

Greia er at 3060 eigentleg alltid har hatt LHR - og no har dei fiksa det smottholet som gjorde det mogleg å unngå sperra. Difor er det mange 3060 i omlaup med sperre som ikkje er merka LHR/V2.

Lenke til kommentar
Just now, Betroz said:

Rart da siden de yter ganske bra. Dårlig rykte fra før?

Er vel en kombo av mye. Rykte, mangel av shadowplay, mangel av nvenc, dårligere til mining?

Sett flere som bytta fra 6700x/6800x/6900x til nvidia 3000 serie som jeg har sett. 

Jeg bytta et 6900xt master mot et 3080 master kort. Var verdt ca det samne i forhold til prisen jeg gav. Han som fikk 6900xt ville bytte tilbake, da han angret. Manglet en ekstra hdmi sa han, som nvidia hadde. Jeg ville ikkje reversere byttet. Han prøvde å selge det  men ingen ville ha det. Han fikk til slutt bytta det mot noe cpu og et eller annet greier. Mye dårligere deal.

Ikkje vet jeg, men mange folk skyr 6 serie korta som pesten :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...