Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Betroz said:

Kommer an på hvilken skjerm man har det... Min LG 38GN950-B støtter begge deler.

Det er 4 skjermer (25" 30 Hz fra Alienware, Acer, ASUS eller MSI) på markedet som holder stand til spill. Samtlige krever G-Sync med mindre du kun skal spille CS:GO.

https://www.proshop.no/Skjermer/ASUS-25-Skjermer-ROG-Swift-PG259QN-360Hz-IPS-Svart-1-ms-NVIDIA-G-SYNC/2878751
https://www.proshop.no/Skjermer/Dell-25-Skjermer-Alienware-AW2521H-360Hz-Svart-1-ms-NVIDIA-G-SYNC/2921336
https://www.proshop.no/Skjermer/Acer-24-Skjermer-Predator-X25-360Hz-Svart-1-ms-NVIDIA-G-SYNC/2884011

Her er tre av de. Den første er til gi-bort-pris med sommersalg og cashback, så ingen grunn til å spille med sub-optimal skjerm.

Her kommer den fjerde også.
https://www.proshop.no/Skjermer/MSI-24-Skjermer-Oculux-NXG253R-Svart-1-ms-NVIDIA-G-Sync-Compatible/2970605

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

Det er 4 skjermer (25" 30 Hz fra Alienware, Acer, ASUS eller MSI) på markedet som holder stand til spill. Samtlige krever G-Sync med mindre du kun skal spille CS:GO.

https://www.proshop.no/Skjermer/ASUS-25-Skjermer-ROG-Swift-PG259QN-360Hz-IPS-Svart-1-ms-NVIDIA-G-SYNC/2878751
https://www.proshop.no/Skjermer/Dell-25-Skjermer-Alienware-AW2521H-360Hz-Svart-1-ms-NVIDIA-G-SYNC/2921336
https://www.proshop.no/Skjermer/Acer-24-Skjermer-Predator-X25-360Hz-Svart-1-ms-NVIDIA-G-SYNC/2884011

Her er tre av de. Den første er til gi-bort-pris med sommersalg og cashback, så ingen grunn til å spille med sub-optimal skjerm.

Jeg har LG 144hz og PG259QN 360Hz som spillskjermer i huset. Det du sier er noe forbanna tull :)

Jeg spiller kun Battlefield på 3440x1440. Hovedgrunnen er at jeg synes det er best. Oppløsninga med UW trumfer 360hz i dette spillet. I Quake derimot....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, oOF said:

Utenkelig å gå tilbake til en skjerm med så lav oppløsning.

Man har vel ikke bare én skjerm. Det du sier blir som at Warholm hadde sagt at han bruker kun pensko og stilt med håndsydde italienske sko på startstreken. Kommet ti sekunder i mål bak de andre.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 minutter siden):

Hvem gidder å spille med RT On når ytelsen suger?

Jeg? Funker svinbra i Control og Cyberpunk imo. Takket være, nettopp DLSS. Også i nyutgaven av Metro Exodus.

Edit: har forøvrig ikke rukket å teste Doom Eternal med RT ennå. Så regner med det også.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (56 minutter siden):

Er vel en kombo av mye. Rykte, mangel av shadowplay, mangel av nvenc, dårligere til mining?

Sett flere som bytta fra 6700x/6800x/6900x til nvidia 3000 serie som jeg har sett. 

Jeg bytta et 6900xt master mot et 3080 master kort. Var verdt ca det samne i forhold til prisen jeg gav. Han som fikk 6900xt ville bytte tilbake, da han angret. Manglet en ekstra hdmi sa han, som nvidia hadde. Jeg ville ikkje reversere byttet. Han prøvde å selge det  men ingen ville ha det. Han fikk til slutt bytta det mot noe cpu og et eller annet greier. Mye dårligere deal.

Ikkje vet jeg, men mange folk skyr 6 serie korta som pesten :p

Jeg tror du er en av de eneste som i det hele tatt vet at Shadowplay fortsatt eksisterer. Det var kult i 2014, nå er det bare nok en funksjon å skru av i kontrollpanelet. NVENC klarer også folk flest seg fint uten. Ingen av delene har vært viktig for meg på de 8 årene jeg har hatt NVIDIA skjermkort.

Objektivt sett er DLSS det eneste unike NVIDIA har gående for seg, ellers er det spillimplementasjonen som bestemmer hva man får. Skal ikke legge skjul på at NVIDIA har mer å by på i toppsjiktet, men det er ikke det som betyr noe. I 3070/3060-segmentet er de mer enn konkurransedyktig, og det er egentlig imponerende nok i seg selv ser man på hvor store NVIDIA er nå. 

Det er heller ikke til å legge skjul på at NVIDIA her en massiv propagandamaskin rettet mot både forbrukere og utviklere grunnet hvor enormt mye ressurser de har samt de monopolaktige tendensene (de fleste husker sikkert GameWorks og hvor elendig det egentlig var). 

Så det er helt greit å foretrekke noe og NVIDIA har kanskje mer å tilby kunder som ikke verdsetter pengene sine, men det eksisterer ikke noe faktagrunnlag for at NVIDIA-kortene er overlegne denne gangen. 

Endret av MTH
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Betroz said:

Bare meg her inne da som sitter med gamle 2080 Ti kortet enda :p

Men jeg spiller for det meste Battlefield 1 om dagen så... i vente på 2042.

Spillte også BF1 mye uka som var sammen med dattera mi 😅. Fikk jo Bf4, Bf 1 og nå BF V gratis igjennom Amazon Prime.

Nå nyter jeg ferie på fjellet 😎

20210804_140251.thumb.jpg.99e996a3daf7022316d5b0992e5e305d.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (41 minutter siden):

Man har vel ikke bare én skjerm. Det du sier blir som at Warholm hadde sagt at han bruker kun pensko og stilt med håndsydde italienske sko på startstreken. Kommet ti sekunder i mål bak de andre.

For en fryktelig metafor. Selvfølgelig har jeg bare en skjerm. Jeg trenger ikke mer. 

Det blir vel også den første og eneste gangen jeg noensinne blir nevnt i samme setning som Karstein Warholm :)

Endret av oOF
Lenke til kommentar
30 minutes ago, MTH said:

Jeg tror du er en av de eneste som i det hele tatt vet at Shadowplay fortsatt eksisterer. Det var kult i 2014, nå er det bare nok en funksjon å skru av i kontrollpanelet. NVENC klarer også folk flest seg fint uten. Ingen av delene har vært viktig for meg på de 8 årene jeg har hatt NVIDIA skjermkort.

Objektivt sett er DLSS det eneste unike NVIDIA har gående for seg, ellers er det spillimplementasjonen som bestemmer hva man får. Skal ikke legge skjul på at NVIDIA har mer å by på i toppsjiktet, men det er ikke det som betyr noe. I 3070/3060-segmentet er de mer enn konkurransedyktig, og det er egentlig imponerende nok i seg selv ser man på hvor store NVIDIA er nå. 

Det er heller ikke til å legge skjul på at NVIDIA her en massiv propagandamaskin rettet mot både forbrukere og utviklere grunnet hvor enormt mye ressurser de har samt de monopolaktige tendensene (de fleste husker sikkert GameWorks og hvor elendig det egentlig var). 

Så det er helt greit å foretrekke noe og NVIDIA har kanskje mer å tilby kunder som ikke verdsetter pengene sine, men det er ikke vits i å gi inntrykk av at noe er overlegent når det egentlig ikke finnes noe faktagrunnlag for det. 

 

Lukter litt pro Amd i det innlegget 😆

Tipper du har mange Amd gpuer :p edit: Beklager, leste du hadde g-sync skjerm...

 

Begge ungene i huset bruker shadowplay hele tiden til å lage "klipps", så vi er iallefall 3 stk som bruker det ;)

Jeg bare konstaterer at mange ikkje vil ha korta. Har jo hatt 6900xt selv, og ytelsen var bra den i Battlefield :)

 

Lykke til med å selge 6 serien brukt da 😅

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Masse nvidia fanboys som nekter å ha noe annet vil jeg tro.

 

Dette er nok det svaret som er mest dekkjande. Selte eit 6700 XT for ei stund attende, og han som kjøpte det kortet sa at han ikkje hadde høyrt om kortet før ein kompis hadde tipsa han. Han var svært nøgd med kortet då han fekk det. Tenkjer han ikkje var villig til å kjøpa RTX 3070 til 11-12k som det gjekk for på den tida, men nøgde seg med 6700 XT til 7500 som for so vidt var/er eit mykje betre kjøp.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Vannlinjen said:

Dette er nok det svaret som er mest dekkjande. Selte eit 6700 XT for ei stund attende, og han som kjøpte det kortet sa at han ikkje hadde høyrt om kortet før ein kompis hadde tipsa han. Han var svært nøgd med kortet då han fekk det. Tenkjer han ikkje var villig til å kjøpa RTX 3070 til 11-12k som det gjekk for på den tida, men nøgde seg med 6700 XT til 7500 som for so vidt var/er eit mykje betre kjøp.

Ingen av de nyeste AMD og Nvidia korta er verdt dagens priser. Galskap egentlig. Likevel klør det i fingrene etter å kjøpe meg et 3080 Ti  :confused:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Noen kjøper bare Audi, noen kjøper bare Samsung og noen kjøper bare Apple produkter.

For min egen del så kjøper jeg som regel det som gir mest bang for the buck, og bryr meg katta om hvem som har produsert produktet. Så lenge ytelsen er noe alla det samme så spiller det ikke noe rolle for min del om det er AMD eller Nvidia jeg har i maskina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, TheKims said:

Noen kjøper bare Audi, noen kjøper bare Samsung og noen kjøper bare Apple produkter.

For min egen del så kjøper jeg som regel det som gir mest bang for the buck, og bryr meg katta om hvem som har produsert produktet. Så lenge ytelsen er noe alla det samme så spiller det ikke noe rolle for min del om det er AMD eller Nvidia jeg har i maskina.

Jeg vil bare ha det som yter best i det jeg driver med. Så jeg gir også f.., hvilken farge det har :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...