Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Dragonlove skrev (5 timer siden):

Likte bedre Suprim X 3080 enn Evga XC3 Ultra 3090, er jo mye mindre kjøler, så det bråker jo mer, Suprimen kunne jeg jo ikke høre.

Det er naturlig at billigkortet til EVGA har dårligere kjøling enn premiumkortet til MSI.

Apropos EVGA fikk jeg i går muligheten til å kjøpe Kingpin etter nesten et halvt år på venteliste. Dessverre var det lettere sagt enn gjort. Jeg fikk kjørt gjennom bestillingen to ganger og ble til og med trukket for beløpet, før bestillingen ble kansellert. Det er ikke mulig å kjøpe dette kortet utenfor USA/Canada, men jeg bestiller det til en kompis i USA som videresender til meg. Er i dialog med EVGA for å få en løsning på problemet, men har mine tvil om at det går.

Ganske dritt, blir kanskje stuck med 3090 HOF 😕

notification.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MariusJS skrev (7 timer siden):

 

 

MariusJS skrev (7 timer siden):

Ja, på samme måte som en eldre taxibil, en miner lar kortet stå og gå, ofte i stabil temp mens kortet drar mindre strøm enn mens man gamer.
En gamer vil ha kortet i kabinett, kortet blir da mye varmere og vil være varmt - kaldt - varmt - kaldt - varmt - kaldt osv...

Du kan jo gå ut og starte bilen din 3 ganger om dagen uten grunn for så å bare ta en kort tur til butikken i blant og se hvor lenge den tåler det :)

Jeg tipper serviceintervallet på taxien er hyppigere enn serviceintervallet på bilen som bare blir brukt noen turer til butikken. Eller hva tror du? Tipper også at taxien er mer utsatt for rust og steinsprut enn det den andre bilen er. Ja, det er bedre for motoren, men en bil er mye mer enn en motor. 

Når det er sagt, så har det vel egentlig lite å si, med tanke på at vi har så gode forbrukerrettigheter i Norge. 

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, RRhoads said:

 

Jeg tipper serviceintervallet på taxien er hyppigere enn serviceintervallet på bilen som bare blir brukt noen turer til butikken. Eller hva tror du? Tipper også at taxien er mer utsatt for rust og steinsprut enn det den andre bilen er. Ja, det er bedre for motoren, men en bil er mye mer enn en motor. 

Når det er sagt, så har det vel egentlig lite å si, med tanke på at vi har så gode forbrukerrettigheter i Norge. 

Korrekt, samt at servicene mest sannsynelig er fulgt på taxien.

Forøvrig er gjerne alt av slitasjedeler byttet på en taxi, noe de ofte ikke er på privatbiler, det er også ofte en fordel :) 

Men at alle andre er skeptiske er jo bare bonus for meg - billigere biler og billigere GPUer :new_woot:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (24 minutter siden):

Korrekt, samt at servicene mest sannsynelig er fulgt på taxien.

Forøvrig er gjerne alt av slitasjedeler byttet på en taxi, noe de ofte ikke er på privatbiler, det er også ofte en fordel :) 

Men at alle andre er skeptiske er jo bare bonus for meg - billigere biler og billigere GPUer :new_woot:

 

Regner med du både kjører en bil som er tidligere taxi og har kjøpt kort som har bare blitt brukt til mining.

 

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, RRhoads said:

 

Regner med du både kjører en bil som er tidligere taxi og har kjøpt kort som har bare blitt brukt til mining.

 

 

Akkurat bilen jeg kjører nå, nei, men bilen jeg har hatt tidligere, og bilen jeg kjørte før det? Absolutt!

Har kjøpt kort brukt til mining og kort brukt til folding, alt jeg gjorde var å bytte thermal paste til noctua NT-H1

Lenke til kommentar

Jeg ville nok heller sammenligna GPUer med elbiler og batterier enn bensinbiler. Elbiler går gjennom samme sykluser med oppvarming\nedkjøling av batterier etc. En bensin\dieselbil får mye værre slitasje av gjentatte kaldstarter enn en elbil, men jevn, fin temp (helst ganske lav for levetid til batteriene) over tid vil jo være å foretrekke for elbilen og.

Jeg har kjøpt flere brukte miningkort som jeg har rensa og solgt videre og selv om man kan argumentere med at stabil temp etc er bra så blir det endel støv og kjølepasta tørker ut, thermalpads går i oppløsning etc, gjerne etter et år eller 2 om det kjører 24\7 på 70C+. Jeg ville vært ytterst skeptisk til å kjøpe 3080 eller 3090-kort uten garanti brukt til mining pga mishandling av vram som har kjørt på svært høy temp i lang tid. Tipper det blir endel RMAer etterhvert da mange kjører kortene sine på over 100C vram i lange perioder.

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Cowboystrekk said:

Jeg ville nok heller sammenligna GPUer med elbiler og batterier enn bensinbiler. Elbiler går gjennom samme sykluser med oppvarming\nedkjøling av batterier etc. En bensin\dieselbil får mye værre slitasje av gjentatte kaldstarter enn en elbil, men jevn, fin temp (helst ganske lav for levetid til batteriene) over tid vil jo være å foretrekke for elbilen og.

Jeg har kjøpt flere brukte miningkort som jeg har rensa og solgt videre og selv om man kan argumentere med at stabil temp etc er bra så blir det endel støv og kjølepasta tørker ut, thermalpads går i oppløsning etc, gjerne etter et år eller 2 om det kjører 24\7 på 70C+. Jeg ville vært ytterst skeptisk til å kjøpe 3080 eller 3090-kort uten garanti brukt til mining pga mishandling av vram som har kjørt på svært høy temp i lang tid. Tipper det blir endel RMAer etterhvert da mange kjører kortene sine på over 100C vram i lange perioder.

Akkurat 3080 og 3090 er jo som sagt unntaket som bekrefter regelen, men hvorfor ville du kjøpt ett gigabutt kort som var brukt til gaming hvor minnet ligger på 110C så fort du fyrer opp csgo?

Forøvrig så er nøkkelordet uten garanti, så lenge kortet er kjøpt av privatperson i norge har man 5 års reklamasjon, så da er jo saken ganske enkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (1 minutt siden):

Akkurat 3080 og 3090 er jo som sagt unntaket som bekrefter regelen, men hvorfor ville du kjøpt ett gigabutt kort som var brukt til gaming hvor minnet ligger på 110C så fort du fyrer opp csgo?

Forøvrig så er nøkkelordet uten garanti, så lenge kortet er kjøpt av privatperson i norge har man 5 års reklamasjon, så da er jo saken ganske enkel.

Mange minere kaster kvitteringer, esker etc. Hjelper ikke med reklamasjon om du ikke har kvittering. Tipper du vil se stor forskjell i bruktpriser rundt oktober (om ETH 2.0 kommer da) om du har kvitteringa eller ikke, går vell som oftest greit å finne elekstronisk for de som har kjøpt som førstekjøper, men er nok endel ymse med kort som er solgt 1, 2 eller flere ganger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Cowboystrekk said:

Mange minere kaster kvitteringer, esker etc. Hjelper ikke med reklamasjon om du ikke har kvittering. Tipper du vil se stor forskjell i bruktpriser rundt oktober (om ETH 2.0 kommer da) om du har kvitteringa eller ikke, går vell som oftest greit å finne elekstronisk for de som har kjøpt som førstekjøper, men er nok endel ymse med kort som er solgt 1, 2 eller flere ganger :)

Ja, der sier du noe

De kortene jeg har solgt har alltid vært med eske og kvitto, samme med de jeg har kjøpt, det er ingen tvil om at de "komplette" kortene vil være verdt mer fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
snp skrev (4 timer siden):

Det er naturlig at billigkortet til EVGA har dårligere kjøling enn premiumkortet til MSI.

Apropos EVGA fikk jeg i går muligheten til å kjøpe Kingpin etter nesten et halvt år på venteliste. Dessverre var det lettere sagt enn gjort. Jeg fikk kjørt gjennom bestillingen to ganger og ble til og med trukket for beløpet, før bestillingen ble kansellert. Det er ikke mulig å kjøpe dette kortet utenfor USA/Canada, men jeg bestiller det til en kompis i USA som videresender til meg. Er i dialog med EVGA for å få en løsning på problemet, men har mine tvil om at det går.

Ganske dritt, blir kanskje stuck med 3090 HOF 😕

notification.png

Amerikansk Visa eller at kameraten din betaler og får det tilsendt også sender han til deg, ser ikke problemet her.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Dragonlove said:

Skal du spille med pappesker?

Nei, men det er fine ting inne i kassene :) Jeg får vel ha det ordentlig innom dørene før jeg pakker ut. Dette er ikke som med Net on Net hvor varene er halvveis pakket ut når de kommer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
4 minutes ago, BadCat said:

Nå blir det gaming igjen. :) Etter å ha fraktet pakkene 100 mil for mye har Postnord endelig fått til å levere. Frem, tilbake, frem, tilbake, frem.

image.png.b22f2c6d8b5b93de88cccb0f182175c4.png

Kastet ut og inn av biler fem ganger også da 😮

Har fått pakker revet opp av PostNord, så ikke bare NoN.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...