Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Just now, MariusJS said:

Alle er vel å overdramatisere litt, jeg har solgt flere kort brukt til mining, var kanskje en person som spurte, jeg hadde dog kvittering og eske, personlig så hadde jeg mye heller kjøpt ett kort brukt til mining med kvittering og eske enn ett brukt til gaming uten kvittering og eske

Jeg har solgt ca. 10 kort på Finn siste året. Alle spurte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Theo343 said:

"Jeg selger en bil som har dratt 1800kg ca. 1 time i  uka" kontra "selger en bil som har dratt en 1500kg henger hver dag 24/7". Førstnevnte er en tyngre last men sistnevnte er definitivt en hardere belastning.

Er det min feil at du ikke kan å ordlegge deg korrekt?

Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

Ordlegger jeg meg feil når jeg sier hardere last? Eller er det du som tolker eller legger feil grunnlag?

Ja, jeg vil påstå du sammenligner epler og poteter, du påstår mining er en hardere last, noe det bevisbart ikke er, all load som gjøres 24/7 er selvsagt større slitasje enn å belaste noe en gang i blant.

Forøvrig så tar du ikke med i betraktningen at mange gamere heller ikke slår av maskinen, så kortene står uansett 24/7, dog uten last

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, MariusJS said:

Ja, jeg vil påstå du sammenligner epler og poteter, du påstår mining er en hardere last, noe det bevisbart ikke er, all load som gjøres 24/7 er selvsagt større slitasje enn å belaste noe en gang i blant.

Vi kan bare være enige om å være uenige. Det er uansett en irrelevant diskusjon. Det blir opp til butikken å avgjøre når de får reklamasjonen på kortet.

Quote

Forøvrig så tar du ikke med i betraktningen at mange gamere heller ikke slår av maskinen, så kortene står uansett 24/7, dog uten last

Som alle som har drevet litt med elektronikk vet er bedre for maskinvare, dermed slår jeg aldri av min PC og har på den måten hatt PCer som har gått 24/7 mer eller mindre i 11 år uten feil med minimal last i løpet av 24/7. Av/på er mer skadelig over tid. Eneste gangen min PC er av er når det er strømbrudd så den ikke skal gå av og på flere ganger ved seriebrudd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Mumriken said:

Må ikke glemme at å kjøre viftene låst på si 50% gir mye mindre slitasje enn på en last hvor det kjøres opp og ned dagen lang

Korrekt og derfor kjører jeg både undervolt og vifteprofil på gaming :) Viften kjører heller aldri over 70%. Man kan jo tweake et kort like godt mot gaming som mot mining.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 said:

Og ingen spør om de er brukt til mining fordi du selvsagt ærlig og redelig opplyser at de er brukt til mining?

Skriver generelt aldri i annonsen om kortet er brukt til gaming, video encoding, mining eller dørstopper.

Flere av de som har kjøpt er faktisk de som har spurt om kortet er brukt til mining, hvor svaret fra min side selvsagt er ja, med noen svært få unntak.

Jeg har fortsatt ikke fått en eneste klage eller reklamasjon, solgte mitt første kort brukt til mining i 2013.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, MariusJS said:

Skriver generelt aldri i annonsen om kortet er brukt til gaming, video encoding, mining eller dørstopper.

Flere av de som har kjøpt er faktisk de som har spurt om kortet er brukt til mining, hvor svaret fra min side selvsagt er ja, med noen svært få unntak.

Jeg har fortsatt ikke fått en eneste klage eller reklamasjon, solgte mitt første kort brukt til mining i 2013.

Har man ikke brukt kortet til mining så opplyser de aller fleste om det siden man vet at kjøpere er opptatt av det. Og som du selv sier spør folk før de kjøper :) Alle som til slutt kjøpte kortet spurte også meg. Alle seriøse spør som regel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok vært litt skeptisk til å kjøpe 3080-90 som er brukt til mining pga den høye minne temperaturen. 3060-70 kunne jeg nok ha kjøpt brukt uten å ha vært bekymret.

Mitt 3060 bruker 90-100 watt og temperaturene ligger under 60 grader på både minne og kjerne, så tror ikke slitasjen skal bli så alt for stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt at det er særlig relevant hva kortet er brukt til.
Har kjøpt mange pascal kort som tidligere har vært brukt til mining uten problemer på noen av de.
Faktisk vil jeg påstå de har sett bedre ut enn de som kommer fra en gaming pc. Tydelig dem har stått i så og si støvfrie miljø :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, TheKims said:

Jeg hadde nok vært litt skeptisk til å kjøpe 3080-90 som er brukt til mining pga den høye minne temperaturen. 3060-70 kunne jeg nok ha kjøpt brukt uten å ha vært bekymret.

Mitt 3060 bruker 90-100 watt og temperaturene ligger under 60 grader på både minne og kjerne, så tror ikke slitasjen skal bli så alt for stor.

Litt usikker selv, akkurat 3090 kan være greit, de to korta jeg hadde har nok lavere snittemp på minnet enn 95% av 3090 brukt til gaming feks, men om minere passer på det er tvilsomt.

Lenke til kommentar

Jeg spør alltid om kortet hovedsaklig er brukt til mining og forventer de omtrent samme pris som et kort som ikke er brukt til mining ville jeg selvsagt ikke kjøpt :) Mine kort som aldri er brukt til mining er alltid pristine condition. At enkelte ikke bryr seg om hvordan et kort ser ut når de selges forstår ikke jeg meg på.

1080Ti kortet jeg solgte så ut som det kom rett ut fra en uåpnet eske.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...