Jump to content
AfterGlow

Star Citizen-utvikleren svarer på kritikk fra publikum

Recommended Posts

...«ikke vil ta 10 eller 20 år»...

dvs 40 år hvis man skal følge Chris Roberts sine estimater (alltid ta høyeste estimat og gang med 2). Men sweet, da kan jeg kanskje få spilt dette når jeg havner på gamlehjemmet.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Haha, vel la oss se om det kommer noe konstruktiv kritikk her. Eller om det bare blir det samme som CR prøver å endre her.

Jeg tenker det er en tapt sak, bare fokuser på å svare konstruktiv kritikk og arbeide med spillet :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Annonse

Inb4 "jammen gta 5 tok x antall år før det var ferdig, hvorfor angriper du star citizen". Rockstar har faktisk levert gode spill før. Chris Roberts har prøvd seg på dette før, da het det freelancer. Han klarte å kjøre det i grøfta også, før microsoft sparket han.

  • Like 2

Share this post


Link to post
43 minutes ago, Alpred93 said:

Inb4 "jammen gta 5 tok x antall år før det var ferdig, hvorfor angriper du star citizen". Rockstar har faktisk levert gode spill før. Chris Roberts har prøvd seg på dette før, da het det freelancer. Han klarte å kjøre det i grøfta også, før microsoft sparket han.

Han fikk ikke sparken han. Han forlot selskapet etter at Microsoft tok over

  • Like 2

Share this post


Link to post

Har fulgt star citizen i 4 år og er space marshal supporter, selv jeg er skeptisk enkelte ganger, og syntes det er utrolig at dette er første gang han kommer ut med nyheter, og grunnen er ikke for og betrygge oss eller noe slikt pga alle delayene eller valgene de tar men fordi noen kritiserer og memet ting han har lovt...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Føler at mange ikke har satt seg riktig inn i Star Citizen og hva de prøver å gjøre. Det er nok mange som ikke har prøvd det heller, og hopper på den gode gamle "bandwagon".

Når spillet egentlig skulle lanseres, var det splittet fanbase av spillet. Noen ville ha spillet som det er, og noen andre ville ha den mest ambisiøse MMO noen sinne. CIG valgte da og utsette lanseringsdato og fortsette å jobbe på det. For de ville ikke gjøre som mange gjør å lansere et uferdig spill og legge til mer innhold senere. Spillet kan sees på som et av "early access" spillene på steam.

Det første de begynte å jobbe med var blant annet å ha en server som skal ha tusenvis av folk på. Og dette skal være uten loading skjermer. Denne teknologien krever årevis med jobbing for å få gjort og er nesten utenkelig, selv med dagens standarder. Og dette er bare en av de mange barrierende aldri krysset som de skal gjøre.

Teknologien som brukes i star citizen er allerede banebrytende og langt mer avansert enn noe på markedet nå. Det er derfor også de har flere hundre som jobber på det. Derfor synes jeg det er trist å se folk klage på hvor lang tid spillet er når det de prøver å gjøre ikke bare vil bygge opp Star Citizen, men også ha teknologi som kan brukes i flere spill i fremtiden.

Spillet er også spillbart nå og har allerede masse innhold du kan bryne deg på.

  • Like 1
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
5 hours ago, Lush said:

Haha, vel la oss se om det kommer noe konstruktiv kritikk her. Eller om det bare blir det samme som CR prøver å endre her.

Jeg tenker det er en tapt sak, bare fokuser på å svare konstruktiv kritikk og arbeide med spillet :)

Jeg tviler på at de leser dette forumet så konstruktiv kritikk her er totalt bortkastet 😉

Share this post


Link to post

Men han har jo rett i det han skriver. Han svarte opp en som nærmest angrep CIG for å bruke så lang tid. Da sier Chris at han vil heller ha konstruktiv kritikk og at det er mye som foregår bak i kulissene som brukere ikke vet noe om. Spillet er VANVITTIG komplekst så f.eks når noen maser om flere spill loops så gir det ingen mening når grunnleggende tech som server meshing ikke er på plass. Såpass stort spill at man må se helheten på ting.

Har fortsatt troa på spillet men jeg tror resten av året her vil make or break spillet egentlig. Typ server meshing som dem holder på nå som skal fungere sammen med object container streaming har vel aldri blitt gjort før..... får dem det til så blir det konge å være en gamer :D

Share this post


Link to post
MrCuzNT skrev (2 timer siden):

Føler at mange ikke har satt seg riktig inn i Star Citizen og hva de prøver å gjøre. Det er nok mange som ikke har prøvd det heller, og hopper på den gode gamle "bandwagon".

Når spillet egentlig skulle lanseres, var det splittet fanbase av spillet. Noen ville ha spillet som det er, og noen andre ville ha den mest ambisiøse MMO noen sinne. CIG valgte da og utsette lanseringsdato og fortsette å jobbe på det. For de ville ikke gjøre som mange gjør å lansere et uferdig spill og legge til mer innhold senere. Spillet kan sees på som et av "early access" spillene på steam.

Det første de begynte å jobbe med var blant annet å ha en server som skal ha tusenvis av folk på. Og dette skal være uten loading skjermer. Denne teknologien krever årevis med jobbing for å få gjort og er nesten utenkelig, selv med dagens standarder. Og dette er bare en av de mange barrierende aldri krysset som de skal gjøre.

Teknologien som brukes i star citizen er allerede banebrytende og langt mer avansert enn noe på markedet nå. Det er derfor også de har flere hundre som jobber på det. Derfor synes jeg det er trist å se folk klage på hvor lang tid spillet er når det de prøver å gjøre ikke bare vil bygge opp Star Citizen, men også ha teknologi som kan brukes i flere spill i fremtiden.

Spillet er også spillbart nå og har allerede masse innhold du kan bryne deg på.

Du manglet en /s på slutten der, tror sarkasmen i innlegget gikk over hodet på mange.

Share this post


Link to post

Sluttet å støtte spillet etter jeg skjønte at de aldri kommer til å fullføre det. De kommer bare til å legge til flere dyre ship som den hardbarka fansen kjøper. De har tjent fett på det så langt. Hvorfor fullføre det når det kan være evigvarende utvikling som de kan tjene masse på. Nor de også har gjort.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Milarwen skrev (1 time siden):

Har ikke fulgt med hvor de ligger Ann i løypa på en stund. Har spillet noen solid game play loop enda?

Tja. Du har en fps del, en racing del, dogfighting del, osv.

Også har man jo en større del hvor man kan kombinere alle sammen med noen missions, besøke planeter og slikt.

Ville sagt du fint kan bruke 50-60 timer på det som er der nå, men alt kan selvfølgelig forbedres.

Share this post


Link to post

Har alltid et halvt øye med på utviklingen til SC, håper de kommer i mål. Men kommer ikke til å gi dem noen penger med mindre det er et veldig bra tilbud, for noen av de pakkene er helt latterlige dyre. Og selv en starter pack er på 45 dollar som jo nesten er prisen til et ferdig AAA spill.

Share this post


Link to post

Enda bra at CR tørr å svare tilbake og er modig nok til å si at TING TAR TID. spillet er bra slik det er nå som alpha. Forventer mer når SQ42 slippes ut

Share this post


Link to post
Ludo^.^ skrev (1 time siden):

8 år i utvikling, 300 millioner og bare en demo å vise til. Her er det noe riv ruskende galt med ledelsen. 

Dette stemmer overhodet ikke.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...