Gå til innhold

Star Citizen-utvikleren svarer på kritikk fra publikum


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker dette begynner å ligne litt på en svindel. Prøvde meg på første person skyte delen, og det føltes som jeg spillte noe fra 2010.  Karakterene beveger seg langsomt og grafikken er ikke noe å rope hurra for. Når det gjelder den vanlige delen føler jeg spillet er utdatert når det gjelder gameplay.  Tanken bak spillet er genialt men har man fått over en milliard av fansen bør man " step up its game". 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
boleoleole skrev (31 minutter siden):

Hei, jeg tenker dette begynner å ligne litt på en svindel. 

Det gjør det ikke. Du har fått det du betalte for.

boleoleole skrev (32 minutter siden):

Prøvde meg på første person skyte delen, og det føltes som jeg spillte noe fra 2010.  Karakterene beveger seg langsomt og grafikken er ikke noe å rope hurra for. 

Grafikken (om du har en god nok PC) er langt over det du får i andre spill.

Det at du beveger deg langsomt er helt naturlig, dette er ikke CoD. Det er meningen dette skal være mer realistisk.

Om du har på deg en romdrakt og beveger deg rundt så er du ikke verdens hurtigste person.

boleoleole skrev (34 minutter siden):

Når det gjelder den vanlige delen føler jeg spillet er utdatert når det gjelder gameplay.

Det er en simulator, og har den beste gameplay av sin type spill.

Andre spill av samme type er no man's sky og elite dangerous.

Lenke til kommentar

Total white knighting, er du concierge eller?

For det første så stemmer det fullstendig det som ble skrevet tidligere at det er over 300millioner de har motatt av de fansene han nå kritiserer på et forum, istedenfor å gjøre det på en ordentlig voksen måte og at de har brukt over 8 år på å utvikle dette fullstendig broken demo tøvet, uten noen av funksjonene han lovte skulle være ferdig for fem år siden.

Det er en god grunn til at han har feilet i alle sine tidligere spillprosjekter untatt 1 spill- han er en film skaper, det er han god til. og han er en mastermind manipulator som fint greier å manipulere deg og andre som white knighter for han, mens han tar pengene dine bak ryggen din og bruker det mot deg når du søker om å få tilbake de ti tusen kronene du gav han på urettslig grunnlag- derfor tvang rettsvesenet han til å endre på terms of service, som du nå har akseptert om du bare åpner launcheren av spillet. Advokaten hans kom i fengsel og han har tidligere vært borte i mye snusk forretningsmessig.

Dette skipet her er på vei ned, folk skjønner at det ikke kommer til å fungere fordi han driver fullstendig feil og bruker forføring og forskjellige triks for å lure folk til å kjøpe bilder av skip som ikke fungerer eller har noen av funksjonene han lovte, han bruker all sin tid på å konstruere nye spektakulære visjoner og bilder, istedenfor å lage gameplayet og hvorfor det? fordi han har valgt en game engine som ikke greier å støtte det han lovte. Han sier det er et MMO og at spillet nå har funksjonene han lovte i den posten, det er fullstendig feil. Spillet klikker konstant og hver gang det klikker blir du kastet ut av serverern som gjør at alle vennene dine insta quitter fordi de fortår det er tøv. Og der sitter du, med et skip en carrack til ti tusen kroner, som radaren ikke fungerer på, det eneste du kan gjøre er å gå inn i det og håpe at spillet ikke krasjer etter ti minutter av å gjøre et oppdrag. jeg har aldri i de fem årene jeg har prøvd å spilet dette spilt i mer enn 1 oppdrag om gangen før spillet klikker. Tar du opp våpenet, så blir det borte og du må kjøpe nytt, går du inn feil dør, så klikker hele spillet og du må begynne på nytt og mister alle pengene inni spillet. Det er et fullstendig meningsløst rabalder og kaos og de folkene som beskytter dette, som får folk til å bruke opp tusener på dette tøvet burde reise langt vekk, fordi de hjelper denne ute av kontroll mammut katastrofen rett ned. Hvis dere leser kommentarene på siste patch så ser dere hva folk synes om spillet og det reflekterer i player basen med 30 personer per server som han kaller et "mmo", det er bare tull og kødding om hvilke bugs som vil skje dersom du gjorde det de reklamerer for. Spillet er en katastrofe og det fungerer ikke påe noe sett og vis. i tillegg så bruker han makt mot player basen når de spør unnskyld men hvor er denne delen av spillet- star marine, som han lovte, som overhodet ikke fungerer og som ble fjernet. samme med racing delen som nå blir fjernet også.

Graffikken er veldig bra, og det er fordi han bruker cryengine som han forøvrig brøt kontrakten med og derfor ble saksøkt av de som lagde crysis som er et spill og ikke en film om et spill. Men crysis engine supporter ikke et MMO spill, og det vet han, og han håper at vi ikke finner ut av det, fordi da skjønner folk at han vil gjøre det han gjør nå- releaser spillet som en total buggy disaster uten funksjonelle elementer og sier seg ferdig.

Se a brief history of lying for en bedre beskrivelse av hver eneste del av spillet og hvordan han jugde for å prøve å skaffe seg penger for å prøve å lage det. De juger konstant, her også "jeg har drømt om dette hele livet" sier han, men han har lagd filmer hele livet så det er jo bare tøv. Han har drømt om penger og det fikk han. han greier ikke lage spillet fordi han prøver å lage noe i en engine som ikke støtter det han lager og de fokuserer på partikkel effektene på vinduene mens hoved knappene inni skipene ikke fungerer og eksploderer skipet om du trykker på den for mange ganger. Det blir alltid forsvart av white knights som over som bruker tenkning for å forklare hva som ville ha skjedd i virkeligheten for å unnskylde at dette spillet kjører dårligere en mario kart på nintendo 64 fordi som følge av kognitiv dissonans føler de seg helt jøvlige over å ha kastet 30 000 ut vinduet på noe sånt vrøvl. spør om en refund, det er eneste løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet når til og med en av hoved "personene" eller hva enn man skal kalle dem? "inn leid skuespillere" presterer og twittre feil på navnet på spillet han skal være med i.... det sier nok, nu er det snart et år siden han skrev det og nu burde spillet snart ha kommet ut.

Sitat

I re-teamed with Chris Roberts for a new game, "Squadron 54" to be released next year.

 

 

 

Lenke til kommentar

  

Skrulla# skrev (3 timer siden):

Total white knighting, er du concierge eller?

For det første så stemmer det fullstendig det som ble skrevet tidligere at det er over 300millioner de har motatt av de fansene han nå kritiserer på et forum, istedenfor å gjøre det på en ordentlig voksen måte og at de har brukt over 8 år på å utvikle dette fullstendig broken demo tøvet, uten noen av funksjonene han lovte skulle være ferdig for fem år siden.

 

Du skrev mer enn dette med hundrevis av ord, så siterer ikke hele innlegget ditt, men TLDR; anyone? ?

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar
8 hours ago, Milarwen said:

Derfor bør man ikke love mer enn man kan levere. Bedre å love noe man kan overholde og eventuelt overgå forventningene. Hadde dette vært EA eller noe annet stort selskap så hadde folk kalt det kritikk. 

Pff.. Har mindre å gjøre med hvem de er og mer å gjøre at det er blitt ekstremt populært å hate dem.

De har lovet mer enn de har innfridd så langt, men det er mange som går vel langt i den såkalte "kritikken" sin. Mange av kommentarene på Star Citizen relaterte tråder kan vel egentlig oppsummeres som en lang "REEEEEEEE". Spillmedier burde vel egentlig sette opp en triggerwarning i starten av sånne tråder.

Selv har jeg støttet spillet økonomisk helt i starten, vel vitende om at det kanskje ikke ble noe av. Noe som er en risiko med slike prosjekter. Har ikke tapt mer enn jeg har råd til uansett hvis det er tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Randalf the Black said:

Pff.. Har mindre å gjøre med hvem de er og mer å gjøre at det er blitt ekstremt populært å hate dem.

De har lovet mer enn de har innfridd så langt, men det er mange som går vel langt i den såkalte "kritikken" sin. Mange av kommentarene på Star Citizen relaterte tråder kan vel egentlig oppsummeres som en lang "REEEEEEEE". Spillmedier burde vel egentlig sette opp en triggerwarning i starten av sånne tråder.

Selv har jeg støttet spillet økonomisk helt i starten, vel vitende om at det kanskje ikke ble noe av. Noe som er en risiko med slike prosjekter. Har ikke tapt mer enn jeg har råd til uansett hvis det er tilfellet.

Jeg er hverken hater det eller er noen fanboy og det hadde gledet meg om et slikt spill hadde blitt mer eller mindre ferdigstilt. Man bør forvente litt pes om man ikke innfrir. Om det så betyr at man velger å utsette for å unngå å utgi et uferdig produkt. Siden dette aldri kunne vært et "hemmelig" prosjekt siden det er folkefinansiert, så har de hatt et press på seg fra starten av. Kan skjønne at de blir lei kritikken men da er man tilbake ved det å love mer enn det man kan overholde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrulla# skrev (20 timer siden):

Total white knighting, er du concierge eller?

Dette skipet her er på vei ned, folk skjønner at det ikke kommer til å fungere fordi han driver fullstendig feil og bruker forføring og forskjellige triks for å lure folk til å kjøpe bilder av skip som ikke fungerer eller har noen av funksjonene han lovte, han bruker all sin tid på å konstruere nye spektakulære visjoner og bilder, istedenfor å lage gameplayet og hvorfor det? fordi han har valgt en game engine som ikke greier å støtte det han lovte.

Det er et fullstendig meningsløst rabalder og kaos og de folkene som beskytter dette, som får folk til å bruke opp tusener på dette tøvet burde reise langt vekk, fordi de hjelper denne ute av kontroll mammut katastrofen rett ned. Hvis dere leser kommentarene på siste patch så ser dere hva folk synes om spillet og det reflekterer i player basen med 30 personer per server som han kaller et "mmo", det er bare tull og kødding om hvilke bugs som vil skje dersom du gjorde det de reklamerer for.

 

Hei, tenkte jeg skulle nyansere bildet du gir og korrigere noe :) Mest for andre som er ny til spillet, eller ikke satt seg inn i det. Jeg vil ikke tro at jeg kan endre ditt syn her :) Jeg må si at jeg har et større beløp i spillet, og har fulgt spillet tett siden 2015. 

Sitat

For det første så stemmer det fullstendig det som ble skrevet tidligere at det er over 300millioner de har motatt av de fansene han nå kritiserer på et forum, istedenfor å gjøre det på en ordentlig voksen måte og at de har brukt over 8 år på å utvikle dette fullstendig broken demo tøvet, uten noen av funksjonene han lovte skulle være ferdig for fem år siden.

Ja, selskapet CIG har mottatt 300 millioner dollar, ca 2.7 milliarder KR i crowdfunding per dags dato. Men jeg synes han faktisk gjør det på en ordentlig måte ved å svare KRITIKERE med dette innlegget. Det er begrunnet med sak, ikke masse klaging og sinne. Men kommer vel ann på øyet som ser. Hvorfor spillet ikke er levert er fordi vi stemte over om vi skulle holde oss til visjonen han ga i 2012, som var et mer tradisjonelt spill, eller lage verdens mest ambisiøse romspill mmo noensinne. Og dette lovet han skulle være ferdig i 2015, vel dette må sies å være hans største feil. For det første at han satte en "dato" for dette, og det ble gjort store feil i spillutviklingen. Som å oursource utviklingen av Star Marine til et annet studio, som endte med at de måtte bygge dette opp fra bunnen, selv. Og at de innså sent at Cryteks, Cry Engine ikke kunne levere det den nye visjonen for spillet krevde. Og deretter katastrofe året 2017, der patch 3.0 ble lovet som rett rundt hjørnet i et helt år. Patch 3.0 skulle legge fundamentet for visjonen, men etter dette har de nesten kunne holde alt de har hatt på sitt offisielle roadmap. Som må nevnes er i stadig endring og kun ment som et mål og ikke noe de garanterer for at de skal klare innen oppsatt tid.

Sitat

Det er en god grunn til at han har feilet i alle sine tidligere spillprosjekter untatt 1 spill- han er en film skaper, det er han god til. og han er en mastermind manipulator som fint greier å manipulere deg og andre som white knighter for han, mens han tar pengene dine bak ryggen din og bruker det mot deg når du søker om å få tilbake de ti tusen kronene du gav han på urettslig grunnlag- derfor tvang rettsvesenet han til å endre på terms of service, som du nå har akseptert om du bare åpner launcheren av spillet. Advokaten hans kom i fengsel og han har tidligere vært borte i mye snusk forretningsmessig.

Jeg kan vel ikke si svare på dine påstander med at han er en manipulator, uten å ha kjenne han personlig .. ? Men jeg har sett noen av YT videoene som skal "bevise" dette..

A det jeg har sett så er han en vanlig selger. Som har solgt sin ide/visjon og samtidig kommet med lovnader som har tatt lengre tid en ventet. Og det tror jeg han har lært av, siden han ikke har uttalt noe særlig på veldig mange år.

Når det gjelder at CIG ikke gir tilbake penger, så har det vel med vært et par saker i USA. Av folk som har angret pengene de donerte til prosjektet. Og det bunnet vel ut i at disse personene, ikke angret donasjonen, innen rimelig tid og tapte saken. Dette fikk CIG til å legge inn at de kun gir tilbake penger med god saklig grunn, innen rimelig tid. Som f.eks at du angrer timen etter du ga penger, eller at din mor fikk kreft måneden etter, og du trenger sykehus penger. Men det er opp til CIG å bestemme dette. Her vil jeg si at det er både bra og dårlig, men det handler om at crowdfunding må være forutsigbar hvis prosjekter skal realiseres. Terms of Service godtar du idet du trykker betal på den offisielle siden, det det står med rød stor skrift at dette er donasjon til prosjektet. Om du ikke har giddet å sette deg inn i spillet og kjøper en 5000 kr pakke med det første. Er vel opp til hver enkelte...

Vil du se hva dette er, hold deg til et beløp du IKKE vil savne, anbefaler jeg kun 56 dollar pakken(et skip + alfa tilgang) eller vent til et av de årlige gratis eventene, der du kun trenger å registrere en konto for å teste. 

Og her er vi ved første ting ALLE må forstå. Du kjøper ikke et spill. Du DONERER penger til et prosjekt, og for de pengene så får du tilgang til å følge spillet i utviklingen, og et skip du valgte ut, til å teste spillet. Når/om spillet er/blir ferdig utviklet så vil du ha dette skipet og spillet.

Sitat

Han sier det er et MMO og at spillet nå har funksjonene han lovte i den posten, det er fullstendig feil. Spillet klikker konstant og hver gang det klikker blir du kastet ut av serverern som gjør at alle vennene dine insta quitter fordi de fortår det er tøv. Og der sitter du, med et skip en carrack til ti tusen kroner, som radaren ikke fungerer på, det eneste du kan gjøre er å gå inn i det og håpe at spillet ikke krasjer etter ti minutter av å gjøre et oppdrag. jeg har aldri i de fem årene jeg har prøvd å spilet dette spilt i mer enn 1 oppdrag om gangen før spillet klikker. Tar du opp våpenet, så blir det borte og du må kjøpe nytt, går du inn feil dør, så klikker hele spillet og du må begynne på nytt og mister alle pengene inni spillet.

Om skipet er påvei ned... Vel finansielt så har det aldri samlet inn så mye penger som nå. Så det går ikke tomt for penger med det første. Og skulle crowd funding tørke ut, så har de flere valgmuligheter å velge. Men akkurat nå har de en liten investor som har fått noen få aksjer. Denne investoren brukte nylig muligheten sin til å kjøpe litt flere aksjer, som de fikk i den opprinnelige avtalen. Så det vil jeg si peker på at folk med penger har troen på prosjektet. Siden CIG er veldig åpen med utviklingen så gir de jevnlig ut info om økonomien i selskapet, så her er Finans året 2018, som vi fikk i Desember 2019. Men det er vel ingen hemmelighet at det koster å driver 4 spill studioer i 3 ulike land, med ca 500 ansatte.

Crowd fundingen bygger i dag så og si kun på å lansere konsept skip, til spillet. Som kan koste fra noen hundrelapper til tusenvis av kroner. Alle skip er merket med funding, og det er det du "betaler" for, å støtte prosjektet. Mot dette vil du få disse skipene når de er ferdig underveis i utviklingen av spillet. Og ja det er flere hundre skip som kun finnes på bilder, men flere og flere blir lagt til med hver patch. Og i det siste så har også flere nye konsept skip kommet rett til "flyable" i spillet. 

Husk! Alle skip skal være mulig å kjøpe In-Game, når spillet er ferdig! Så om du kun har basis versjonen til 56 dollar, så kan du tjene deg opp til det dyreste når vi har kommet så langt. Selv om du må huske på at dette spillet har "realistiske" rammer for hvor mye skip koster, og at de må bemannes, utstyres som om du skulle kjøpt f.eks et luksus yatch eller hangarskip i virkeligheten! Du kan og i dag, tjene In game penger og leie flere skip i spillet.

Du sier at du opplever mange krasjer og mye frustrasjon. Først ut, Star Citizen er kun i ALFA, vi er alle testere som får en ny patch ca hvert kvartal. Som blir forbedret til et punkt hvor de fleste får testet versjonen. Slik at CIG kan justere, forbedre og jobbe seg med hver patch fram mot et ferdig spill. Skal si noe mer på "ferdig spill", da dette også ikke er målet.

Så for meg så fungerer Alfa patch 3.1 stort sett greit. Har selv opplevd å få spillet krasjet flere ganger, men har og opplevd å kunne spille i flere timer, når jeg spiller de delene som er mest finpusset. Dette er forskjellig for de fleste, og jeg forventer ikke at dette ordner seg før i tidligst Beta når finpussen skal gjøres. Enn så lenge forvent det en Alfa versjon gjerne har, bugs, krasjer og mye moro! ? 

I dag så er det flere skip som skal ha egenskaper som det enda ikke har et spillsystem for dette i spillet enda, og kan egentlig kun flys rundt her og der. Dette er fordi det ikke er ferdig, eller venter på/avhenger av andre systemer kommer på banen. Og de systemene som er her i dag, eller påvei er kun en utgave, og er åpne for å endres helt eller justeres inntil CIG er fornøyd. Dette gjelder alt i spillet.

For in game currency som for ordens skyld heter aUEC (alfa United Earth Currency), så har dette blitt nullstilt med hver patch. Men nytt i år er at CIG sagt at systemet for å beholde in game penger mellom patcher er tilstede, men de forbeholder seg retten til å fremdeles nullstille ved behov, men at de skal prøve å unngå dette framover.

Sitat

Spillet er en katastrofe og det fungerer ikke påe noe sett og vis. i tillegg så bruker han makt mot player basen når de spør unnskyld men hvor er denne delen av spillet- star marine, som han lovte, som overhodet ikke fungerer og som ble fjernet. samme med racing delen som nå blir fjernet også.

Star Marine var alltid kun ment som en modul for å teste FPS combat, det var derfor de hadde hangar modul og space modulen. Og planen har alltid vært å implementere alt dette i et PU(Persistent Universe). Derfor har disse delene av spillet, ikke fått så mye oppmerksomhet. Siden disse nå stort sett er i PUen, i dag. Men kan nevne at Star Marine har gjenoppstått i noe de kaller Theater of War, et slags Battlefield i SC universet. Også kun ment for å teste og balansere kamper fra bakken og helt opp i rommet. Flere backere ønsker dette kan bli en eget spill på sikt :)  Theater of War

Sitat

Graffikken er veldig bra, og det er fordi han bruker cryengine som han forøvrig brøt kontrakten med og derfor ble saksøkt av de som lagde crysis som er et spill og ikke en film om et spill. Men crysis engine supporter ikke et MMO spill, og det vet han, og han håper at vi ikke finner ut av det, fordi da skjønner folk at han vil gjøre det han gjør nå- releaser spillet som en total buggy disaster uten funksjonelle elementer og sier seg ferdig.

Ja, spillet begynte med Cry Engine men etter spillets mål ble endret etter streatch goals og avstemning om vi ønsket dette. Så innså CIG at de måtte forme/lage Cry Engine til å møte deres behov. Utav dette fikk vi "Star Engine" som så ble ført over i Amazons Lumberyard. Og det var da søksmålet mellom Crytek og CIG startet, som har endt med at Crytek ble avvist på flere punkter før det nå ser ut som at de inngikk forlik, bak lukkede dører. CIG vant den kampen. 

Så med Lumberyard så har spillet nå fundamentet til å lage et MMO, med funksjoner som ingen andre spill har(selv om slike spill mest sannsynlig utvikles andre steder). Og han har IKKE sagt seg ferdig, hvor du har dette fra eller hva du mener med dette. Forstår jeg ikke. Noe av det mest kritiske de mangler nå, er teknologi til å dynamisk fordele loaden av spillet på flere servere i sanntid. Dette kaller de for Server Meshing, når dette er på plass så kan de få til å ha flere hundre spillere om ikke tusen i samme univers. 

 

Håper dette gir et mer nyansert bilde av spillet og alle forstå konseptet med crowd funding og ingen gir penger uten å være komfortabel med det. Uansett utfall. 

Ellers håper jeg at du setter pris på at noen bruker tid på å kommentere innlegget ditt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...