Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vegvesen - personvernlov brudd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
aklla skrev (Akkurat nå):

Adressen er det jo bare å slå opp på gulesider, er jo registrert adresse som kommer opp.

Ikke om man har reservert seg imot det. På vegvesenet har du ikke noe valg uavhengig av preferansene til brukeren.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Oppdatering*

Det var brudd på gdpr og vegvesenet har nå fjernet adressen til eieren av kjøretøyet slik att søkeren nå ser man kun området/bydel.

Man kan maile vegvesenet eller politiet for å få fjernet området. 

• Liker 3
Skrevet
MultiGamerClub skrev (2 timer siden):

Søkte opp et par kjøretøy for noen dager siden, fikk ikke opp adresser til forrige eiere her men..

Du får ikke adresse på tidligere eiere. Kun nåværende eier

Skrevet
Noxz skrev (På 14.2.2021 den 5.22):

Oppdatering*

Det var brudd på gdpr og vegvesenet har nå fjernet adressen til eieren av kjøretøyet slik att søkeren nå ser man kun området/bydel.

Man kan maile vegvesenet eller politiet for å få fjernet området. 

Har du noen kilde på dette, eller noe å henvise til? Hvis det stemmer vil jeg gjerne få fjernet/skjult min egen adresse.

Skrevet

SMS har man fått kommune tidligere, ikke nøyaktig adresse.  Så interessant hvis man får opp full adresse ved innlogging på SVV/DinSide.

Ellers, ønsker man anonymisert eierskap/adresse, så er vel leasing mest effektivt.  Da er det leasingselskapets info som kommer opp.

• 1 måned senere...
Skrevet

Fikk svar ifra SSV igjen, dem fjerner ikke adressen din. Jeg ser att du kan se adressen til flere offentlige figurer som politikere, men spesialstyrken og flere offentlige kjøretøy har skjult informasjon på dems.

Skrevet

Mange fine måter å fjerne personvern på. Vipps krever også fullt navn og henter det rett fra Folkeregisterert. Så her er det bare å legge inn i Vipps og så vet du hvem som eier et nærmest hvilket som helst nummer.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...