Gå til innhold

Vi prøvekjørte ID.3 1st: En lek med lys og ekstremt stillegående


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (1 minutt siden):

215 er ikke akkurat bredt heller. Vil påstå at 215 på en ny bil i dag er relativt smalt 

Hvorfor henge seg opp i dette Har ikke sagt det er brede dekk , men normalt.
Alt er relativt , 185/50/15 var bredt en gang i tiden på Peugeot 205 GTI 1.9  . Alt fra 185 og oppover.
Tilbake til EV .Bredde på Hyundai Kona 215 , ionic 205 , Kia Niro 215 , Normale dekk bredde.
BMW i3 base model med 155/70/19 eller 175/60/19 eller på 20tommer med lavere profil er smale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men vil man ha så brede dekk da? Ingen her inne kan utnytte det lille fortrinnet i svingene uansett, det støyer mer og lettere for å plane. Koster mer også. Idiotisk spør du meg

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Malerifaen said:

Men vil man ha så brede dekk da? Ingen her inne kan utnytte det lille fortrinnet i svingene uansett, det støyer mer og lettere for å plane. Koster mer også. Idiotisk spør du meg

Trenger ikke så brede dekk nei.

Men det finnes en grense vil jeg påstå.. ler litt når jeg ser BMW I3 som svinger.

Det ser så merkelig ut.

 

2020085265_144026.png

Endret av Complexity
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Brede dekk ser "fett" ut. Og så gir det mer grep ved inspirert kjøring på tørr vei (og det er liten vits i mtp trafikk/fartsgrenser).
Ellers er det bare ulemper.
Jeg er blitt så "gammel" at jeg synes som Syar2003 over at tiden da 185/60x14 var lavprofil var en bra tid :D

Edit:
På en elbil må det da være mest viktig å ha hjul/dekk med lav rullemotstand!
Editv.2:
Ser lovende ut det jeg kan lese/se i artikkelen det linkes til. Tror ID.3/VW kan gjøre det riktig bra. ?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Det estetiske rundt bredde er en ting, men om man skal ha sportslige egenskaper så får man ikke særlig lateralt grep med 215.

For et transportmiddel så er 215 en gullfin størrelse, og et fint kompromiss for lengre rekkevidde og mindre støy.

De som ønsker bredde på dekkene på akkurat denne modellen, må nok vente litt til ID.3 R. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (6 minutter siden):

Her har vi vinneren høsten 2020 og hele 2021. 

Tja med 37000 pre orders som ikke er solgt ut engang ser det jo litt mørkt ut. Men blir nok bra salg. Tviler dog på at de klarer å nå model 3/y salg globalt.

Mer spent på hvordan det går med softwaren deres egentlig, og om de må svelge kameler slik som audi nå har gjort med traffic pilot.

Screenshot_20200803-082408.jpg

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, TL1000S said:

Brede dekk ser "fett" ut. Og så gir det mer grep ved inspirert kjøring på tørr vei (og det er liten vits i mtp trafikk/fartsgrenser).
Ellers er det bare ulemper.
Jeg er blitt så "gammel" at jeg synes som Syar2003 over at tiden da 185/60x14 var lavprofil var en bra tid :D

Edit:
På en elbil må det da være mest viktig å ha hjul/dekk med lav rullemotstand!
Editv.2:
Ser lovende ut det jeg kan lese/se i artikkelen det linkes til. Tror ID.3/VW kan gjøre det riktig bra. ?

Er glad VW valgte normale hjul her og ikke tok en I3. Heller normale hjul en litt lengere rekkevidde. De burde heller hente inn dette på andre områder.

Håper og man kan ta av de hjulkapslene og at det er normale felger bak 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

De som ønsker bredde på dekkene på akkurat denne modellen, må nok vente litt til ID.3 R. 

En R-utgave blir stilig. Det er allerede folk som har hevet GTI-felger med PilotSport på e-Golf, og rapporterer så mye som 25% tap på rekkevidde. Men det er klart at slike felger ikke er optimalisert for elbiler.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

En R-utgave blir stilig. Det er allerede folk som har hevet GTI-felger med PilotSport på e-Golf, og rapporterer så mye som 25% tap på rekkevidde. Men det er klart at slike felger ikke er optimalisert for elbiler.

Gleder meg fryktelig til at vi starter å se disse i motorsport, og R-utgaven vil nok være første steg inn i mulighetene for dette. 
Renault har jo sin Zoe utgave, som også ser ut til å passe inn der. 

Når kommer den første felgen og dekk som kan justeres i bredden mon tru, angående effekten av bredere dekk og rekkevidde? hehe

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (5 minutter siden):

Gleder meg fryktelig til at vi starter å se disse i motorsport, og R-utgaven vil nok være første steg inn i mulighetene for dette. 
Renault har jo sin Zoe utgave, som også ser ut til å passe inn der. 

Når kommer den første felgen og dekk som kan justeres i bredden mon tru, angående effekten av bredere dekk og rekkevidde? hehe

Det er flere motorsport-grener som flørter med elektriske innsteg. CUPRA skal brukes i nyetablerte ETCR, som er rent elektrisk touring car racing. Kanskje ID.3 R også gjør et forsøk der.

Første fulle sesong starter i 2021, men de starter med demoracing allerede i Oktober.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Bridgestone boasted that the upcoming Volkswagen ID.3 will be fitted with its latest Turanza Eco summer tires (in 18, 19, and 20-inch variants), for the very first time equipped with Enliten Technology to improve efficiency and performance.

According to the Japanese manufacturer, the Enliten Technology is environmentally friendly as it offers "super low rolling resistance" (up to 30% lower, compared to the standard Bridgestone summer tire in the same tire size of 92Y 225/40R18 XL), as well as lower weight of up to 20% or 2 kg.

Additionally, the Enliten Technology "maximize wet and wear performance" and improves handling.

That's the tech for which Volkswagen was looking for when developing its all-electric ID.3. The requirements were:
*a high level of performance in both the wet
*and dry good braking
*long tyre life
*super low rolling resistance (because its huge impact to range)

Bridgestone said that it "responded to all these requirements with a custom-developed Turanza tyre with ENLITEN Technology".
Additionally, the bigger 19 and 20-inch versions will get also Bridgestone’s B-Seal technology, which allows for temporary air retention in case of a puncture in the tread area.

https://insideevs.com/news/433123/vw-id3-bridgestone-turanza-eco-tires-enliten/

Dette betyr nok mye mere for de aller fleste kjøpere enn felg/hjul utseende på en ID.3 som er en standard folkebil .

Ellers har Continental også tatt frem ECO contact sommer/vinter dekk til VW ID.3
https://www.continental.com/en/press/press-releases/2019-11-14-vw-id3-202324

 

 

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...