Gå til innhold

Kia knuser Tesla: Her er modellene elbileierne er mest fornøyd med


Anbefalte innlegg

On 7/23/2020 at 5:14 PM, molna said:

Rangering på de elbilene jeg har hatt:

BMW i3: 100% fornøyd

Jaguar i-Pace: 95%

Tesla SP85: 50%

i3'n ble solgt etter 4 år kun fordi den er 4-seter og vi har 3 barn. Ellers den bilen jeg har vært mest fornøyd med siden jeg kjøpte min første bil i 1993.

I3 er faktisk overraskende god å kjøre. Synd den ser ut som et rævhål :( BMW burde ta et røsk i designavdelingen sin. De kan kun to designuttrykk: Stygt, eller traust og kjedelig. De har ikke levert noe annet enn det på tiårsvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 7/23/2020 at 10:26 AM, Gavekort said:

Lurer på hva korrelasjonen med pris er. Hvis man synker en million i en Model X eller i-Pace så tror jeg man skal ha greit med selvinnsikt før man innrømmer at man kunne kjøpt noe bedre.

Det er en av mange grunner til at slike spørreundersøkelser er meningsløse.

De er spesielt meningsløse når profeten taper, mot alle odds.

Men tydeligvis vanvittig meningsfulle, når profeten vinner.

Det er ihvertfall slik jeg tolker Teslisk Ukebkad med menighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (1 time siden):

Men det er ikke verst, at objektive, rasjonelle og intelligente kunder er mer fornøyd med bilen sin, enn hva menigheten er fornøyd med religionen sin!

 

Tenk deg en mann som hadde slått Mohammed med 1 prosent, i popularitet bland ingeniører, mot Mohammeds popularitet blandt muslimer? Det er superdupermann selv det!

Det kan Di da ikke mene..., sensur, sensur !

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (8 timer siden):

I3 er faktisk overraskende god å kjøre. Synd den ser ut som et rævhål :( BMW burde ta et røsk i designavdelingen sin. De kan kun to designuttrykk: Stygt, eller traust og kjedelig. De har ikke levert noe annet enn det på tiårsvis.

Jeg er tildels enig, med noen unntak. F.eks i8 var jo ganske rå da. Meget synd at de ikke leverte den som ren elbil...

Samme problemet hos Polestar egentlig. Jeg synes ikke Polestar 2 har et veldig tiltalende design. Polestar 1 derimot, den treffer bra. Men leveres kun som hybrid :(

Lenke til kommentar
7 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Jeg er tildels enig, med noen unntak. F.eks i8 var jo ganske rå da. Meget synd at de ikke leverte den som ren elbil...

Samme problemet hos Polestar egentlig. Jeg synes ikke Polestar 2 har et veldig tiltalende design. Polestar 1 derimot, den treffer bra. Men leveres kun som hybrid :(

i8 ser grei ut, det er sant. Men det er like lite BMW, som VW/Bugatti Chiron er Passat. Noen i markedsavdelingen oppdaget at du kan selge flere hundre tusen ekstra Passater med gevinst, for hver irrelevante Chiron du kan selge med tap. Det har selvsagt ingenting å gjøre med den bilen som hvermannsen får levert, men hvermannsen er nu ikke smartere enn at det virker.

PoleDancer har samme problem ifht navnet sitt, som i3 har ifht utseendet sitt :(

Rart det er så vanskelig å bare selge OK bil, med elmotor i. Uten alt det irrelevante fjaset rundt, som merkelige design, ukjente merkenavn, teite klistremerker på bakluka, osv osv.

Det sier vel alt som trengs å sies, om majoriteten i det markedssegmentet som elbiler selger seg inn mot. De er ikke verken særlig teknisk kompetente, eller særlig dype på noe annet vis, når de velger bil. Så lenge bilen skiller seg ut i navn og utseende så er det visst bra. "One night stand", med en bil. Lurer på om de husker at billånet gjerne har løpetid oppimot ti år.....

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (På 29.7.2020 den 17.11):

i8 ser grei ut, det er sant. Men det er like lite BMW, som VW/Bugatti Chiron er Passat. Noen i markedsavdelingen oppdaget at du kan selge flere hundre tusen ekstra Passater med gevinst, for hver irrelevante Chiron du kan selge med tap. Det har selvsagt ingenting å gjøre med den bilen som hvermannsen får levert, men hvermannsen er nu ikke smartere enn at det virker.

PoleDancer har samme problem ifht navnet sitt, som i3 har ifht utseendet sitt :(

Rart det er så vanskelig å bare selge OK bil, med elmotor i. Uten alt det irrelevante fjaset rundt, som merkelige design, ukjente merkenavn, teite klistremerker på bakluka, osv osv.

Det sier vel alt som trengs å sies, om majoriteten i det markedssegmentet som elbiler selger seg inn mot. De er ikke verken særlig teknisk kompetente, eller særlig dype på noe annet vis, når de velger bil. Så lenge bilen skiller seg ut i navn og utseende så er det visst bra. "One night stand", med en bil. Lurer på om de husker at billånet gjerne har løpetid oppimot ti år.....

At du ikke liker BMW, er forsåvidt greit, men når du sammenligner i8 mot BMW-merket i samme åndedrag som du nevner Chiron og Passat, viser med all tydelighet at du ikke har plantet beina i bakken. Har du ikke sett BMW sin 8-serie, og nye BMW Z4, som lages i samarbeid med Toyota? At de ikke kan design er jo bare tull, selv om de er veldig konservative på de andre seriene, og interiøret sitt.

Det som minner minst om BMW er i3, som man enten hater eller liker, og svært få er likegyldig til. Enig at den er sær, men den har i mine øyne en klar sjarm. Såpass at du ser mange elementer fra den hos en god del konkurrenter, der Opel AmperaE/Chevrolet Bolt er den som etterligner i3 mest. Du ser likheten er slående i sideprofil.

At du forbinder Polestar med striptease, håper og tror jeg bare er et forsøk på å være morsom. Ja, for mange nordmenn er det kanskje det de tenker mest på, men Polestar henter navnet sitt fra racerbilmiljøet og Pole Position. Når du skal antyde at man tar den posisjonen oftest, så blir det da Pole Star. Som forøvrig og er den engelske betegnelsen for Polarstjernen, som den henter logoen sin fra.

Polestar var forøvrig opprinnelig et tuningselskap som spesialiserte seg på Volvo-modeller. Såpass at Volvo startet et samarbeid, og solgte Volvoer som var tunet opp og påført et blått merke som det stod Polestar på, for å vise at dette var heftige greier. Volvo kjøpte etterhvert opp selskapet, og med elbilsatsingen valgte de å skille Polestar ut som eget merke.

Forøvrig lite interessant å se du gulpe opp om eierne av diverse merker, fordi du mener noe om dems bilkunnskaper. Sorry, men det er faktisk en lite god egenskap. Det fokuset ditt, og navnekallingen du ofte gjør, fører som regel til at dine kommentarer leses med liten interesse. Som regel skummes det bare gjennom, fordi du hele tiden skal snakke nedsettende om elbileierne. Gjør deg selv en tjeneste, kutt ut slikt, så får kanskje kommentarene en viss seriøsitet over seg igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tezzo skrev (1 time siden):

Støtfangere som faller av, understell som knekker og batteripakker som lekker. 

Dette vil kun bli verre og verre, jo eldre Tesla bilparken blir. 

Bruktbilkjøp for å skaffe seg en Tesla vil bli mer og mer skummelt og følge høyere og høyere risiko. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (1 time siden):

Jeg bruker bare din taktikk jeg, nit-pick.

Du tenker på er jeg finner en smell med en Model Y der de interne ødeleggelsene i bilen er hinsides forbi det en skulle forvente i en moderne bil? Finn gjerne en Volvo XC40 som har vært i en smell, men la den i det minste være noenlunde sammenlignbar. La oss få se deformerte seter i en Volvo der «buret» som skal beskytte de inne i bilen i store trekk er intakt. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 minutt siden):

Du tenker på er jeg finner en smell med en Model Y der de interne ødeleggelsene i bilen er hinsides forbi det en skulle forvente i en moderne bil? Finn gjerne en Volvo XC40 som har vært i en smell, men la den i det minste være noenlunde sammenlignbar. La oss få se deformerte seter i en Volvo der «buret» som skal beskytte de inne i bilen i store trekk er intakt. 

Nei det har jeg ikke tenkt å bruke tiden min på. Men du må gjerne fortsette med one in a million postene dine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Nei det har jeg ikke tenkt å bruke tiden min på. Men du må gjerne fortsette med one in a million postene dine. 

Det er jo flere hundre poster nettet over med opplagt b-vare. Tesla har ikke laget nok biler til at det er en i en million. Feilraten er helt alvorlig alarmerende høy.

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 minutt siden):

Det er jo flere hundre poster nettet over med opplagt b-vare. Tesla har ikke laget nok biler til at det er en i en million. Feilraten er helt alvorlig alarmerende høy.

Hvor alarmerende høy, og hvordan stiller det ift andre merker? Eller går du kun etter reddit poster? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Hvor alarmerende høy, og hvordan stiller det ift andre merker? Eller går du kun etter reddit poster? 

Kilden er irrelevant så lenge det er snakk om unike tilfeller. 

Lenke til kommentar
JØI skrev (Akkurat nå):

Kilden er irrelevant så lenge det er snakk om unike tilfeller. 

Kun reddit der altså. 

Uavhengig av dette er eierene noen av de mest fornøyde og lojale. Meg selv inkludert. Det er beviselig med empiri. Det betyr vell noe, tenker jeg. De som stort sett er missfornøyde er ett lite fåtall ikke eiere. Det er iallefall min observasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (17 minutter siden):

Og ingen slike støtfangerhendelser i regnfulle Norge. Problemer er da neppe veldig stort, for å si det slik...

Det er nok større enn det ser ut til. Ikke alle som er aktive på sosiale medier. Verksted som får Teslaer inn er klar over at de burde tømme bakfangeren for grus og skit. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...