Gå til innhold

White lives matter - kva er galt med det?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534
Pallehysa skrev (21 minutter siden):

Bra jobba. Konstruktivt. Intelligent. Og eg tipper du var kjempefornøgd med deg sjøl no...

Ja, jeg er innmari skarp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (2 timer siden):

At jeg kaller en spade for en spade når det kommer til hva organisasjonen BLM er, er slett ikke det samme som at jeg "marginaliserer rasismen mot svarte i Amerika" som du påstod lenger oppe. 

Alle kan leike den samme patetiske leiken.. Pr din logikk, kan ein svartmale det Republikanske parti som Neo Nazister. Eller Trump supportere som neo nazister. Eg kan finne eksempler på Republikanere som er nazister.. Og påstå det Republikanske parti er neo nazister. Spade for spade.., etc, og eg synker på akkurat samme patetiske nivå som deg..

Det konstruktive er å annerkjenne at ein lite del av ein organisasjon er voldelig/rasistisk og absolutt ikkje representerer kva organisasjonen står for. BLM er ein organisasjon som retter søkelyset på rasisme mot svarte i Amerika. Dette påstår du at du har sympati for.

Når du prøver å kapre det organisasjonen står for, ved å gje dei voldelige minoritetene større oppmerksomheit, gje dei meir inflytelse over organisasjonen enn det dei har, eller enn det dei fortjener, undergraver du det BLM prøver å oppnå, og kva BLM står for.. Ergo, marginaliserer du rasismen mot svarte i Amerika..

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Pallehysa said:

Det konstruktive er å annerkjenne at ein lite del av ein organisasjon er voldelig/rasistisk og absolutt ikkje representerer kva organisasjonen står for.

Hvis det bare er en liten minoritet som ikke representerer hva blm står for, hvorfor får de DA-ene til å ikke arrestere dem.

De voldelige minoritetene du snakker om er deres fotsoldater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Pallehysa said:

Trumps tomme ord trenger ikkje resultere i faktiske beslutninger. Det er flust av tomme ord. Poenget mitt er, kor er retorikken til Trump, og ultimatumene han ofte kommer med når han er imot delstatsorganet?

Hatretorikk er nok mykje subjektivt ja. Du står selvfølgelig heilt fritt til å ikkje støtte x og y. Eg har lagt fram kvifor eg syns WLM er hatretorikk, og kvifor BLM er viktig. Det å rette fokus på rasisme i verden, er langt fra splittelse. Deg om det..

Om de tomme orda hans ikke trenger å resultere i faktiske beslutninger, hva er da problemet? Og har du eksempel på hvor 'Trump har no ikkje stått i veien for å tvinge stater til å infinne seg hans retorikk og styreform, gjerne under eit ultimatum.. Kva stopper han no?' 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (1 minutt siden):

Om de tomme orda hans ikke trenger å resultere i faktiske beslutninger, hva er da problemet? Og har du eksempel på hvor 'Trump har no ikkje stått i veien for å tvinge stater til å infinne seg hans retorikk og styreform, gjerne under eit ultimatum.. Kva stopper han no?' 

 

 

 

Quote meg sjøl: "Poenget mitt er, kor er retorikken til Trump, og ultimatumene han ofte kommer med når han er imot delstatsorganet?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (9 minutter siden):

Men da er det jo ikke tomme ord? Du får bestemme deg om det påvirker eller ikke. 

Kverulering.. Med tomme ord meiner eg ikkje at det ikkje har påvirkning. Med tomme ord meiner eg at han ikkje får gjennomslag.. Om du er kun ute etter å kverulere, kan du slutte å respondere til meg...

 

Eg gjentar.. Kor er Trump sitt tafatte, tomme forsøk på å påvirke delstatsorganet? Gjerne ved eit ultimatum, som heilt klart påvirker, men heldigvis ikkje får gjennomslag....

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Pallehysa said:

Kverulering.. Med tomme ord meiner eg ikkje at det ikkje har påvirkning. Med tomme ord meiner eg at han ikkje får gjennomslag.. Om du er kun ute etter å kverulere, kan du slutte å respondere til meg...

Hvis det var hva du mente, hvorfor sa du ikke "han vil ikke få gjennomslag".

Slutt og overdriv, og så vil du slippe at folk "kverulerer" mot deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pallehysa said:

Kverulering.. Med tomme ord meiner eg ikkje at det ikkje har påvirkning. Med tomme ord meiner eg at han ikkje får gjennomslag.. Om du er kun ute etter å kverulere, kan du slutte å respondere til meg...

 

Eg gjentar.. Kor er Trump sitt tafatte, tomme forsøk på å påvirke delstatsorganet?

Han har påvirkning men han får ikke gjennomslag? Hva er det du vil fram til egentlig, du sitter jo og snakker mot deg selv?

Har han eller har han ikke konkret påvirkning? 

Lenke til kommentar
TMfrantic skrev (11 timer siden):

Ingen ord i media om dette.. Så overraskende.

 

 

https://www.foxnews.com/us/viral-photo-kneeling-white-baby-neck-black-lives-matter-arrest

https://www.the-sun.com/news/1185691/man-kneeling-crying-two-boy-neck-black-lives-matter/

https://tbdailynews.com/springfield-man-kneels-on-girlfriends-babys-neck-to-promote-black-lives-matter-awareness-on-social-media/

https://nypost.com/2020/07/23/ohio-man-seen-kneeling-on-2-year-old-boys-neck-arrested/

https://www.newsweek.com/ohio-police-george-floyd-1519618

 

"Ingen ord om dette i media". Typisk hyperbole, med ein video som prøver igjen å svartmale BLM organisasjonen på bakgrunn av eit singel voldelig medlem..

Eg kan gjerne finne videoer/artikler om mordere som er Trump supporter eller Republikaner, og lage hyperbole konklusjoner om Trump eller det Republikanske partiet... Kanskje du kan forklare kvifor BLM i samtlige artikler er "hovudfokuset"? Eg veit kvifor. Kanskje du kan klare å komme til samme konklusjon...

Kanskje eg kan lage ein video om El Paso morderen som drap meksikarere på eit kjøpesenter. Kan kalle videoen "MAGA murders mexicans", eller "Republicans murders people in a shopping mall".. Då hadde eg vært på samme nivå som videoen du linker...

At slik propaganda biter på folk, er for meg eit testemoni på manglende kritisk tankesett...

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
19 hours ago, Pallehysa said:

BLM er ein organisasjon som retter søkelyset på rasisme mot svarte i Amerika. Dette påstår du at du har sympati for.

Når du prøver å kapre det organisasjonen står for, ved å gje dei voldelige minoritetene større oppmerksomheit, gje dei meir inflytelse over organisasjonen enn det dei har, eller enn det dei fortjener, undergraver du det BLM prøver å oppnå, og kva BLM står for.. Ergo, marginaliserer du rasismen mot svarte i Amerika..

BLM er en politisk organisasjon med mange politiske mål og meninger. De er blant annet en sterkt feministisk organisasjon, som jeg er helt imot. 

Jeg er verken enig med BLMs politiske meninger eller deres fremgangsmåter og virkemidler. De er blant annet sterkt anti-hvit i sin politikk, som er grunnen til at de oppfatter White Lives Matter som provoserende. 
Her er et eksempel på virkemidlene til BLM. Hvite liv, selv babyer, betyr ingenting for dem. 

black-lives-matter-resett-gutt-2-696x392.jpg

https://www.washingtontimes.com/news/2020/jul/22/isaiah-jackson-arrested-after-photo-kneeling-white/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Pallehysa said:

"Ingen ord om dette i media". Typisk hyperbole, med ein video som prøver igjen å svartmale BLM organisasjonen på bakgrunn av eit singel voldelig medlem..

Er jo svært avslørende at en ikke finner artikler om dette i New York Times, Washington Post, CNN eller Huffington Post... 
Disse venstrevridde mediene støtter BLM for enhver pris og lukker øynene for alvorlig kriminalitet om det gagner deres agenda. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Alltid enkelthendelser hva? Merkelig når det gjelder vold mot hvite så er det alltid enkelthendelser for sånne  folk som deg. Men hvis en sort blir behandlet stygt av politiet så er det en epidemi.

 

Akkurat som volds-statistikken i USA som viser at sorte begår 9 ganger mer vold mot hvite enn motsatt. Men fokuset i media er på hvor forferdelig rasistisk usa er mot sorte i disse tider..

 

EYem4LvU4AA2qmF.jpg

 

Og på hat kriminalitet så ligger de langt over hvite. Men husk det er disse forferdelige hvite nasjonalistene som er problemet!:

Hate-Crimes-Per-100000-copy.png

 

Og de mediaene du lenket(men unntak av fox) er små outlets. Hadde hendelsen vært omvendt i rase sammensetting hadde dette vært i alle store medier i dagesvis inkl norske, med overskrifter om den forferdelige rasismen som er i vestlige samfunn. Men dette er jo bare hyperbole fra min side selvfølgelig, vi har slettes ikke hatt slike overskifter i det siste,, nope. Og ingen nordmenn har blitt banka helseløs på gata og frastjålet eiendelene sine. Neida, i norge er det norkse folk som er problemet med sine rasistike holdninger.

 

Og forresten. Black Lives Matter organisasjonen ønsker ikke like rettigheter (det har de fått for lengst!!).  De ønsker særrettigheter basert på rase.

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

 Fox news, The Sun, og New York Post og tbdailynews er konservative medier. Når han skrev "ingen ord i media om dette" så snakket han naturligvis om venstrevridde medier.

De aller fleste venstrevridde medier rapporterte ikke om hendelsen. Newsweek er et unntak, men ta en titt på artikkelen. Den viser ikke bildet av hendelsen, den nevner ikke etnisiteten til ungen og den nevner ikke hva dette har med black lives matter å gjøre.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (47 minutter siden):

BLM er en politisk organisasjon med mange politiske mål og meninger. De er blant annet en sterkt feministisk organisasjon, som jeg er helt imot. 

Jeg er verken enig med BLMs politiske meninger eller deres fremgangsmåter og virkemidler. De er blant annet sterkt anti-hvit i sin politikk, som er grunnen til at de oppfatter White Lives Matter som provoserende. 
Her er et eksempel på virkemidlene til BLM. Hvite liv, selv babyer, betyr ingenting for dem. 

black-lives-matter-resett-gutt-2-696x392.jpg

https://www.washingtontimes.com/news/2020/jul/22/isaiah-jackson-arrested-after-photo-kneeling-white/

Quote: "At slik propaganda biter på folk, er for meg eit testemoni på manglende kritisk tankesett..."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Snikpellik said:

Hvilke særrettigheter ønsker de?

Gratis universitetsutdannelse for alle svarte og tilgivelse av studentlån. 
En garantert "levelig" minimumsinntekt for alle svarte. 
"Sikret tilgang til mat, hus og land for alle svarte". 
For å nevne noe. Tatt fra deres "program" som finnes her.

Det blir litt for fantasifullt etter min mening å påstå at BLM ønsker lik behandling av alle... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...