Gå til innhold

White lives matter - kva er galt med det?


Anbefalte innlegg

42 minutes ago, Pallehysa said:

Ligner vel heller din retorikk enn BLM sin...

Det er bare 800,000 politifolk i USA, og Black Lies Matter sier at alle de er bastards, kaller for defunding av byråene deres og roper dødstrusler mot dem. Hvem er det som legger skylden på minoriteter om ikke Black Lies Matter? 

På tide å våkne opp og begynne å følge litt med. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Det er bare 800,000 politifolk i USA, og Black Lies Matter sier at alle de er bastards, kaller for defunding av byråene deres og roper dødstrusler mot dem. Hvem er det som legger skylden på minoriteter om ikke Black Lies Matter? 

På tide å våkne opp og begynne å følge litt med. 
 

Du. Når du marginaliserer rasismen mot svarte i Amerika, på samme måte som Hitler brukte massemedia til å marginalisere rasismen mot Jødene.

Igjen du, når du velger å svartmale ein heil bevegelse på bakgrunn av kva eit fåtall måtte sei og meine... Det er flust av videoer av BLM ilag med politiet, politifolk som marsjerer ilag med dei, og annerkjenner problematikken... Hadde det berre vært tyskere i statlige organ som marsjerte med jødene før Hitlers retorikk, i massemedia fekk større grobunn...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Så at majoriteten av amerikanere støtter BLM (som du mener er terrorister) begrunner du med at de er... skrotnisser.

Ikke majoriteten av amerikanere. Majoriteten av de som ble spurt er skrotnisser. Stor forskjell. Det kommer jo og helt an på hvordan spørreundersøkelsen ble formulert, og hvordan resultatet fortolkes.

Jeg personlig skjønner ikke at noen kan støtte disse bøllene, det er omtrent som å støtte Hitler sin Stormabteilung.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Du. Når du marginaliserer rasismen mot svarte i Amerika, på samme måte som Hitler brukte massemedia til å marginalisere rasismen mot Jødene.

Igjen du, når du velger å svartmale ein heil bevegelse på bakgrunn av kva eit fåtall måtte sei og meine... Det er flust av videoer av BLM ilag med politiet, politifolk som marsjerer ilag med dei, og annerkjenner problematikken... Hadde det berre vært tyskere i statlige organ som marsjerte med jødene før Hitlers retorikk, i massemedia fekk større grobunn...

Kan du komme med noen konkrete eksempler? Jeg også er mot rasisme, men man kan ikke bare hyle ut "rasisme". Man må komme med konkrete saker, hvis ikke er det umulig å gjøre noe. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Du. Når du marginaliserer rasismen mot svarte i Amerika, på samme måte som Hitler brukte massemedia til å marginalisere rasismen mot Jødene.

Igjen du, når du velger å svartmale ein heil bevegelse på bakgrunn av kva eit fåtall måtte sei og meine... Det er flust av videoer av BLM ilag med politiet, politifolk som marsjerer ilag med dei, og annerkjenner problematikken... Hadde det berre vært tyskere i statlige organ som marsjerte med jødene før Hitlers retorikk, i massemedia fekk større grobunn...

Hvis det er bare en fåtall som ikke representerer bevegelsen, hvorfor lar DA-ene dem slippe unna straff?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimnir skrev (2 minutter siden):

Ikke majoriteten av amerikanere. Majoriteten av de som ble spurt er skrotnisser. Stor forskjell. Det kommer jo og helt an på hvordan spørreundersøkelsen ble formulert, og hvordan resultatet fortolkes.

Derfor lenket jeg til begge spørreundersøkelsene. Metode og formulering står beskrevet i den linken jeg la ved til den ferske pollen. 

Også flere undersøkelser den siste tiden viser at amerikanere flest ser på rasisme mot svarte og minoriteter som et stort problem i landet. Blant annet fra konservative Fox News, for eksempel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Snikpellik said:

Derfor lenket jeg til begge spørreundersøkelsene. Metode og formulering står beskrevet i den linken jeg la ved til den ferske pollen. 

Også flere undersøkelser den siste tiden viser at amerikanere flest ser på rasisme mot svarte og minoriteter som et stort problem i landet. Blant annet fra konservative Fox News, for eksempel. 

Amerikanere har alltid ment at rasisme er et stort problem.

Det hadde nok vært lett å få anerikanere til å støtte moderate reformer, men å bruke amerikaneres anti-rasisme til å gjennomføre upopulære endringer som "defund the police" er ganske kynisk.

0.1-No-problem-or-small-problem-US-racis

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Black Lies Matter bruker jo ofte sin vold, plyndring og hærverk til å holde politikerne som gissel. 
Politikerne vet at om ikke disse pøblene får viljen sin, har byen/distriktet ukevis eller månedsvis igjen med å se ut som en krigssone, med den volden, plyndringen og generelle kriminaliteten som følger. 

Derfor gir blant annet svake demokratiske politikere etter for gisseltakernes krav. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Black Lies Matter bruker jo ofte sin vold, plyndring og hærverk til å holde politikerne som gissel. 
Politikerne vet at om ikke disse pøblene får viljen sin, har byen/distriktet ukevis eller månedsvis igjen med å se ut som en krigssone, med den volden, plyndringen og generelle kriminaliteten som følger. 

Derfor gir blant annet svake demokratiske politikere etter for gisseltakernes krav. 

Nettopp, men det disse politikerne ikke forstår er at BLM-pøblene aldri vil bli fornøyde. De vil bare fortsette å kreve, og kreve, og kreve... helt til noen setter foten ned. Gir du de lillefingeren så tar de hele armen. 

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Pallehysa said:

Det er flust av videoer av BLM ilag med politiet, politifolk som marsjerer ilag med dei, og annerkjenner problematikken... Hadde det berre vært tyskere i statlige organ som marsjerte med jødene før Hitlers retorikk, i massemedia fekk større grobunn...

Og det er flust av videoer av BLM som tenner fyr på bygninger, kaster steiner mot politiet, brenner politibiler og plyndrer motebutikker i NYC. Hvorfor er ACAB sprayet overalt der BLM demonsterer? Må vel være en høyrekonspiratorisk årsak, ifølge deg. 

Quote

Du. Når du marginaliserer rasismen mot svarte i Amerika, på samme måte som Hitler brukte massemedia til å marginalisere rasismen mot Jødene.

Det er din personlige mening, som ikke stemmer overens med virkeligheten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, debattklovn said:

Black Lies Matter bruker jo ofte sin vold, plyndring og hærverk til å holde politikerne som gissel. 
Politikerne vet at om ikke disse pøblene får viljen sin, har byen/distriktet ukevis eller månedsvis igjen med å se ut som en krigssone, med den volden, plyndringen og generelle kriminaliteten som følger. 

Derfor gir blant annet svake demokratiske politikere etter for gisseltakernes krav. 

I tillegg, om de arresterer pøblene, sender dem til fengsel og stopper volden, så vil de bli slaktet av mediene.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Camlon skrev (2 minutter siden):

I tillegg, om de arresterer pøblene, sender dem til fengsel og stopper volden, så vil de bli slaktet av mediene.

Ja, men ærlige og lovlydige mennesker vil i det minste sette pris på at lov og orden gjenopprettes. Selv om mediene lyver så bør man likevel forsøke å gjøre det riktige.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er ACAB sprayet overalt der BLM demonsterer? Må vel være en høyrekonspiratorisk årsak, ifølge deg. 

Fordi det er som eg allerede har skrevet, eit fåtall personer i gruppen du svartmaler, som faktisk har holdninger du prøver å tilegge alle i samme gruppe...

 

debattklovn skrev (3 minutter siden):

Det er din personlige mening, som ikke stemmer overens med virkeligheten. 

Så det er min personlige meining at du prøver å marginalisere og svartmale BLM bevegelsen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Pallehysa skrev (6 minutter siden):

Så det er min personlige meining at du prøver å marginalisere og svartmale BLM bevegelsen?

Hva sa du nå? Skrev du SVARTmale? Er du rasist eller??? Hæ hæ?

Men fra spøk til alvor: BLM er ikke noe annet enn den moderne tids brunskjorter. De tyr til vold, hærverk og ikke sjelden DRAP.

De bør dyttes ned i det hullet de kom ut fra så fort som mulig.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Fordi det er som eg allerede har skrevet, eit fåtall personer i gruppen du svartmaler, som faktisk har holdninger du prøver å tilegge alle i samme gruppe...

Du har enda ikke forklart hvorfor de lar pøblene få viljen sin.

Jeg antar at du er ikke enig med debattklovn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimnir skrev (18 minutter siden):

De bør dyttes ned i det hullet de kom ut fra så fort som mulig.

Det er altfor mange til at det er mulig, så det tror jeg du bare kan drømme vått om.

Black Lives Matter May Be the Largest Movement in U.S. History

Sitat

The recent Black Lives Matter protests peaked on June 6, when half a million people turned out in nearly 550 places across the United States. That was a single day in more than a month of protests that still continue to today.

Four recent polls — including one released this week by Civis Analytics, a data science firm that works with businesses and Democratic campaigns — suggest that about 15 million to 26 million people in the United States have participated in demonstrations over the death of George Floyd and others in recent weeks.

These figures would make the recent protests the largest movement in the country’s history, according to interviews with scholars and crowd-counting experts.

https://www.nytimes.com/interactive/2020/07/03/us/george-floyd-protests-crowd-size.html

^ veldig interessant og godt illustrert artikkel som ser på hvem som protesterer og hvor, ut fra demografi etc.

Alternativ kilde: 
Black Lives Matter is the biggest movement in US history, data suggests
https://www.dazeddigital.com/politics/article/49625/1/black-lives-matter-protests-did-not-lead-to-a-spike-in-us-coronavirus-cases

 
Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Pallehysa said:

Så det er min personlige meining at du prøver å marginalisere og svartmale BLM bevegelsen?

At jeg kaller en spade for en spade når det kommer til hva organisasjonen BLM er, er slett ikke det samme som at jeg "marginaliserer rasismen mot svarte i Amerika" som du påstod lenger oppe. 

Jeg er ikke enig i rasisme mot noen, og har sympati med alle som blir utsatt for rasisme, enten de er svarte, brune eller hvite. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...